Úvod do pedagogické praxe - nk4111
Mgr. Ondřej Janák, Ph.D.
Úvod do pedagogické praxe - nk4111

Koncepce předmětu Úvod do pedagogické praxe - np4111/nk4111

Podzimní semestr 2019

Pokyny pro studenty

Obecně k Úvodu do pedagogické praxe II
student plní během semestru Podzim 2019 (od 30.9. 2019 do 13.12. 2019) průběžnou pedagogickou praxi na jedné z vybraných ZŠ pod dohledem cvičného učitele (KS na ZŠ dle vlastního výběru)

- student v rámci této praxe absolvuje 22 hodin praxe ve zvolené škole - 14 vyučovacích jednotek (dále VJ) hospitace v náslechových hodinách (7x záznam o sledování VJ), 2 VJ vedené ve dvojici (2x příprava na VJ) a 1 samostatně vedenou VJ (1x příprava na VJ, videozáznam*)

- cílem praxe je orientace studenta v praktické i teoretické rovině výuky TV na základní škole:

a) vedení VJ (aplikace pedagogicko-didaktických v praxi)

b) hodnocení činnosti cvičného učitele, ale i sebe sama

c) seznámení se školní dokumentací (třídní kniha, uvolnení z TV, omluvné listy, zápisy v knize úrazů, ŠVP atd.)

- veškeré potřebné dokumenty jak pro administrativu před praxí, tak i pro úspěšné ukončení předmětu nalezne student ve Studijních materiálech ”np4111” v ISu

 

Povinnosti studenta

  1. před začátkem praxe

o   student kontaktuje cvičného učitele na dané ZŠ (dle výběru) a domluví se s ním na termínu setknání a podepsání smluv, popř. domluvě na detailech praxe – ideálně v týdnu 23.-27.9.2019

o   ve Studijních materiálech - Poskytovně si student stáhne a 2x vytiskne tyto dokumenty (oboustranně):
1.Smlouva o zajištění spolupráce při realizaci pedagogické praxe – vyplní a podepíše ředitelství školy
2.Souhlas s umístěním studenta na praxi – vyplní a podepíše ředitelství školy
3.Smlouva s cvičným učitelem – vyplní a podepíše cvičný učitel

o   doporučuje se v těchto dokumentech předvyplnit ty pasáže smluv, které student zná (např. název školy, jméno studenta apod.). 

o   tyto dokumenty nechá vyplnit/dovyplnit a podepsat ve vybrané škole

o   dokumenty ve 2 vyhotoveníchoboustranně vytištěné donese (či zašle poštou) sekretářce katedry, paní Aleně Marečkové, do 11.10.2019 včetně! Tento termín je závazný, protože se řídí dalšími směrnicemi např. pro umožnění vstupu studentů do škol, vyplácení odměn cvičným učitelům apod. Pokud do tohoto data nebudou odevzdány dokumenty na FSpS MU, bude nutné zajistit nové podpisy = zbytečná administrativa pro Vás, školy i pro nás. 

1x vytiskne a předá cvičnému učiteli tento dokument – nic se nevyplňuje, nepodepisuje ani nevrací:

o   1.Pokyny pro cvičné učitele

  1. během praxe (30.9. - 13.12.2019)

o   v rámci praxe splní student následující úkoly:

o   vytvoří zásobník cviků (dle přiloženého dokumentu) – 20 cviků dynamického strečinku a 10 cviků statického strečinku, který využije při vedení VJ a po praxi odevzdá spolu s dalšími dokumenty; 1. ze 4 předpokladů pro úspěšné ukončení tohoto předmětu

o   u cvičného učitele student hospituje 14 VJ;; během/po obou náslechových VJ vyplní 7x “Záznam o sledování VJ”; 2. ze 4 předpokladů pro úspěšné ukončení tohoto předmětu

o   student vyplní “Přípravu na VJ” na 2 VJ vedené ve dvojici (odevzdá pouze jeden za dvojici) a 1 samostatně vedenou VJ dle stejnojmenného dokumentu; téma jednotlivých hodin volí samostatně či po konzultaci s cvičným učitelem; každou VJ v  v dokumentu “Přípravy VJ” připomínkuje a podepisuje cvičný učitel; 3. ze 4 předpokladů pro úspěšné tohoto předmětu

o   odevzdá dokument “Potvrzení o absolvování praxe+sebereflexe” cvičnému učiteli k vyplnění a po navrácení vyplněného dokumentu (po samostatně vedené VJ) stručně, ale výstižně reflektuje vlastní činnost; 4. ze 4 předpokladů pro úspěšné ukončení tohoto předmětu

o   ??? videozáznam ze samostatně vedené VJ ??? dle možností GDPR – v procesu

 

VŠECHNY TYTO DOKUMENTY BUDOU SOUČÁSTÍ TZV. DENÍKU PRAXE, KTERÝ BUDETE ROZŠIŘOVAT V DALŠÍCH PRAXÍCH BĚHEM STUDIA A TENTO DENÍK BUDE ZÁKLADEM VAŠEHO PORTFOLIA

 

1. - 7. seminář – náslechové VJ

8. - 9. seminář – vedení VJ v tandemu – AB, CD; BA, DC

10. – 11. seminář – vedení VJ samostatně (?videozáznam?)

 

  1. po ukončení praxe

o   písemné dokumenty spojené s výše jmenovanými úkoly (ke stažení ve Studijních materiálech – učební materiály) odevzdá bezprostředně po ukončení praxe (v týdnu od 16. do 20.12.2019) Mgr. Janákovi (místnost 113) či do schránky na katedře Pedagogiky

o   po kontrole a prostudování všech dokumentů po obsahové i formální stránce bude studentovi poskytnuta zpětná vazba formou zápočtové konuzultace – o vložení zápočtových termínů do ISu bude student informován emailem

o   v případě splnění všech předpokladů bude studentovi udělen zápočet do ISu 

 

Požadavky k ukončení

- aktivní účast na všech seminářích

- pedagogický deník praxe

- zápočtová konzultace

 

V případě nejasnostní či dotazů mě kontaktujte na emailu: ondrej.janak@fsps.muni.cz

Previous
Next