Jazykový seminář italský VI
Mgr. Bc. Šárka Hurbánková, Ph.D.
Jazykový seminář italský VI
Info
Term
Spring 2019

Vítejte v předmětu MED34!

Hlavním cílem předmětu je prohloubit vaše znalosti ve všech jazykových kompetencích tak, abyste dosáhli zhruba úrovně B1 dle Evropského rámce.

Budeme pracovat opět s:

MARIN, T. - MAGNELLI, S. Progetto italiano nuovo 2: Corso multimediale di lingua e civiltà italiana. Libro dello studente. 4a ed. Roma: Edilingua, 2009. 198 p. ISBN 978-960-6632-76-1.

Ukončení předmětu:

1. Student odevzdá do konce semestru 3 eseje zadané během semestru a 3 kontrolní překlady.

2. Student vyplní všechny odpovědníky v osnově (odpovědník Ripetere je nepovinný).

3. Student úspěšně absolvuje zkoušku z předmětu.

Zkouška se skládá z ústní a písemné části:

- student musí napsat písemný gramatický test, jehož součástí je i poslech, minimálně na 70% (známka E)

- student úspěšně složí ústní zkoušku: losuje si jedno z témat, na které pohovoří (5 až 10 min.) a zodpoví doplňující otázky (tato část může ovlivnit výslednou známku o jeden stupeň)

V případě neúspěchu se opakuje pouze neúspěšná část.

Konverzační témata k ústní zkoušce:

  1. L’Italia (geografia, storia, cultura...)
  2. Il viaggiare (i paesi che preferisci, le tue preferenze)
  3. Il tempo libero (Come lo passi, quali sono le possibilità?)
  4. Un nuovo inizio (lavoro, amore, casa ...)
  5. I mass media: la tivù, i giornali, l’internet (criticare o motivare le proprie preferenze)
  6. Il teatro, il cinema (uno spettacolo/ un film preferito)
  7. I ristoranti, i bar, la cucina (italiana, ceca)
  8. Una giornata ideale (Come la passeresti?)
  9. Studiare o lavorare? (Che cosa studi e che cosa vorresti fare?)
  10. Progetti per le vacanze estive (Che cosa farai?)
  11. E parliamo di me (una breve presentazione)
  12. Feste (italiane, ceche)
  13. Stare bene (Come mantenersi in forma?)
  14. La musica (parlare di gusti musicali)
  15. Vivere in città o in campagna (pro e contro)

Tato témata vycházejí z tematických okruhů probíraných v učebnicích Progetto Italiano Nuovo 1,2.

Vyberte si každý dvě témata a do 17.3. 2019 si je zaregistrujte v ROZPISECH TÉMAT (záložka studium) předmětu MED34!

V týdnu od 25.3. je postupně budete přednášet v hodině podle určeného pořadí.

Je zřejmé, že nestihneme udělat všechna témata, ale cílem tohoto cvičení je především ukázat, jak by mohla ústní zkouška předmětu MED34 probíhat, popřípadě jaké doplňující otázky by při ní mohly zaznít. Až téma přednesete, můžete vložit jeho osnovu nebo koncept do odevzdávárny předmětu. Až Vám ji schválím, můžete téma sdílet třeba s ostatními studenty v poskytovnách. 

La grammatica del Progetto italiano 2:

Appendice grammaticale
MARIN, T. - MAGNELLI, S. Progetto italiano nuovo 2: Corso multimediale di lingua e civiltà italiana. Libro dello studente. 4a ed. Roma: Edilingua, 2009. 210 p. ISBN 978-960-6632-76-1, p. 183-193.

In ogni settimana troverete link al quizlet tramite cui potete studiare i vocaboli.

Potete anche iscrivervi alla classe MED34 Jazykový seminář italský VI:

https://quizlet.com/join/pqwCwc5Zt



Ecco il glossario ceco del secondo volume!

Le chiavi agli esercizi delle unità 1-11 del secondo volume:

Při písemných úkolech pracujte s výkladovými on-line slovníky (viz níže), anebo s česko-italský, který budete moci použít i při psaní eseje na Bakalářské zkoušce. Např.:

ROSENDORFSKÝ, Jaroslav. Česko-italský slovník [Rosendorfský, 1988]. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 838 s. 

V případě, že jej neseženete, je možné použít méně obsáhlá vydání italsko-česká a česko-italská, např:

JANEŠOVÁ, Jarmila, POLVERARI, Anna. Italsko-český, česko-italský slovník .Vyd. 1. Voznice : Leda, 2006. 794 s. 

Při domácí přípravě můžete také použít on-line slovník:
https://slovniky.lingea.cz/Italsko-cesky

Vhodné je používat také italské výkladové slovníky, např.:

ZINGARELLI, Nicola. Lo Zingarelli, 2003 : vocabolario della lingua italiana . Bologna : Zanichelli, c2002. 2176 s. 

Chapter contains:
1
Image
1
ROPOT
1
Study text
Teacher recommends to study from 18/2/2019 to 24/2/2019.

Chapter contains:
2
Audio
1
Image
3
PDF
4
Study text
5
Web
Teacher recommends to study from 18/2/2019 to 24/2/2019.

Chapter contains:
1
Image
2
PDF
2
Study text
5
Web
Teacher recommends to study from 25/2/2019 to 3/3/2019.

Chapter contains:
2
Audio
2
Image
1
PDF
4
Study text
2
Web
Teacher recommends to study from 4/3/2019 to 10/3/2019.

Chapter contains:
2
Audio
6
Image
1
Homework Vault
3
PDF
4
Study text
4
Web
Teacher recommends to study from 11/3/2019 to 17/3/2019.

Chapter contains:
1
Audio
8
Image
1
Homework Vault
1
ROPOT
7
PDF
4
Study text
3
Web
Teacher recommends to study from 18/3/2019 to 24/3/2019.

Chapter contains:
2
Audio
7
Image
2
PDF
4
Study text
2
Web
Teacher recommends to study from 25/3/2019 to 31/3/2019.

Chapter contains:
1
Audio
6
Image
2
PDF
3
Study text
3
Web
Teacher recommends to study from 1/4/2019 to 7/4/2019.

Chapter contains:
2
Audio
9
Image
1
Homework Vault
1
ROPOT
4
PDF
3
Study text
3
Web
Teacher recommends to study from 8/4/2019 to 14/4/2019.

Chapter contains:
1
Audio
3
Image
1
Homework Vault
2
PDF
4
Study text
2
Web
Teacher recommends to study from 15/4/2019 to 21/4/2019.
Chapter contains:
1
Image
1
PDF
1
Study text
1
Web
Teacher recommends to study from 19/4/2019 to 28/4/2019.

Chapter contains:
1
Audio
8
Image
1
Homework Vault
3
PDF
2
Study Materials
4
Study text
1
Web
Teacher recommends to study from 29/4/2019 to 5/5/2019.

Chapter contains:
1
Audio
6
Image
1
Homework Vault
1
ROPOT
3
PDF
3
Study text
3
Web
Teacher recommends to study from 6/5/2019 to 12/5/2019.

Chapter contains:
5
Image
3
PDF
2
Study text
6
Web
Teacher recommends to study from 13/5/2019 to 19/5/2019.

logolink OP VK, CZ.1.07/2.2.00/28.0041
Previous