Cílem předmětu je vytvářet pro studující podmínky a příležitosti pro rozvíjení globálních, interkulturních a cizojazyčných kompetencí a jejich uplatnění v mezinárodní a mezikulturní dimenzi výchovy ke zdraví.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu studující: - dokáže popsat alespoň dvě kulturně a jazykově odlišné obsahy a metody výuky výchovy ke zdraví a je schopen je komparovat. - je schopen popsat a komparovat jazykově a kulturně odlišné pohledy na teorii a praxi v oblasti výchovy ke zdraví, a to na základě studia cizojazyčné literatury nebo na základě poznatků a zkušeností získaných během virtuální nebo fyzické mobility v zahraníčí. - prokazuje schopnost efektivně a vhodně komunikovat s příslušníky jazykově a kulturně odlišných skupin a spolupracovat s nimi na projektech a skupinové práci ve výuce i ve virtuálním prostoru. - je schopen aktivně komunikovat a přispět k řešení lokálních i globálních problémů v cizím jazyce v rámci oboru výchova ke zdraví, resp. vzdělávací oblasti Člověk, jeho osobnost a zdraví.
Osnova
Studující si zvolí absolvování nejméně jedné z nabízených možností: účast na zahraničním studijním pobytu nebo pracovní stáži; absolvování studijního předmětu vyučovaného v cizím jazyce nebo předmětu opírajícím se o studium cizojazyčné literatury a zaměřujícím se na mezinárodní dimenzi v oblasti výchovy ke zdraví; absolvování výukové praxe vedené v cizím jazyce; aktivní účast a vystoupení v cizím jazyce na studentské konferenci; případně jinou adekvátní alternativu jako například absolvování virtuální mobility prostřednictvím online výuky vedené zahraničním vyučujícím a/nebo s aktivní účastí zahraničních studentů, prostřednictvím předmětům, které využívají metody "Collaborative Online International Learning" (COIL) atd.
Literatura
doporučená literatura
CONRAD Howard Leslie a Joseph Francis MEISTER, Teaching Procedures in Health Education, Hassell Street Press, 2021. 166 stran.
EQUiiP - https://equiip.eu/
webová rozhraní: https://sugapas.csd.auth.gr/; https://en.unesco.org/themes/education-health-and-well-being; https://www.who.int/news-room/questions-and-answers/item/health-promotion mobilní aplikace: Direct link to Battle4health: https://play.google.com
UNESCO - Education for health and well-being https://en.unesco.org/themes/education-health-and-well-being
Sustainable development goals: https://www.un.org/sustainabledevelopment/sustainable-development-goals/
Kooperativní učení, příprava portfolia, samostatná četba zadaných studijních materiálů, tvorba myšlenkové mapy, prezentace příkladů dobré praxe, Collaborative Online International Learning (COIL)
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zápočtem. Studující prokáže absolvování nejméně jedné z nabízených alternativ nebo navrhne alternativu vlastní. Pro udělení zápočtu bude předem stanoveno kriteriální hodnocení.
Upravili jsme zobrazení interaktivních osnov s cílem podpořit efektivní a
soustředěné učení studentů (tzv. „Learning First“, neboli „učení na první
místě“). Vše, co není pro studium interaktivní osnovy přínosné, minimalizujeme
nebo odstraňujeme.
Co je nové Efektivní a soustředěné učení
Nejvýraznější změnou je minimalizace rozhraní systému. Hlavní menu systému
nyní najdete na rozbalení v horní liště. Tedy na stejném místě, jako je na
mobilních zařízeních.
Co je nové Historie verzí
Každá změna v intearktivní osnově se nyní automaticky ukládá jako verze.
Můžete se kdykoli vrátit k předchozí podobě obsahu a obnovit ji. Už se
nemusíte bát, že omylem přepíšete nebo ztratíte důležitá data.
Ukazatel Nastudováno
Ukazatel „Nastudováno“ studentovi přepočítává, jak daleko je ve čtení a plnění
interaktivní osnovy. Započítává se prohlédnutí kapitol, spuštění videí,
otevření odkazovaných souborů apod. Student také může snadno rozpoznat
přeskočené materiály a může se tak k nim vrátit.
Přehled přečtenosti
Vyučující si může zobrazit u svých studentů ukazatel „Nastudováno“ pomocí
operace „Přečtenost“. Vidí tedy jak si studenti při studiu vedou. Snadno tak
může identifikovat studenty, kteří si interaktivní osnovu ještě ani
neotevřeli, a může jim pomoct.
Kopírování obsahu interaktivních osnov
Kapitoly lze jednoduše kopírovat z jedné interaktivní osnovy do druhé pomocí
funkce „Kopírování kapitol“. Funkci ocení především učitelé, jejichž předměty
se obsahově částečně překrývají.
Validace
Validace kontroluje, jestli je interaktivní osnova v pořádku. Například, zda
jsou odkazované studijní materiály opravdu studentům dostupné nebo zda
existuje odkazovaná diskuse. Přepočítává se vždy v noci.
Hlavička interaktivní osnovy
Obrázek osnovy lze nyní nechat zopakovat u každé kapitoly. Stačí zvolit volbu
„Zobrazovat úvodní obrázek ve všech kapitolách“ u nastavení úvodního obrázku.
Přepínání zobrazení
Pro uživatele, kteří nemají rádi změny, jsme dočasně ponechali možnost
přepnutí zobrazení interaktivních osnov na předchozí verzi. IS si nastavení
bude pamatovat a danému uživateli zobrazovat interaktivní osnovy ve zvoleném
zobrazení.