Psaní výzkumného návrhu
Mgr. Kateřina Čanigová, Ph.D.
Psaní výzkumného návrhu
Info
Term
Autumn 2025

Vyučující - Kateřina Čanigová

Asistující - Miroslava Smolková

Cíle kurzu - Studující budou po absolvování předmětu schopni*y :

- identifikovat vhodná témata pro kvalitativní výzkum 

- identifikovat vhodný terén pro kvalitativní výzkum

- odhadnout realisticky časový plán a připravit časový harmonogram projektu 

- odhadnou realisticky náklady na terénní výzkum 

- označit případná etická dilemata výzkumu a navrhnout jejich řešení 

- sepsat návrh výzkumu


4 průběžné úkoly – každý za 10b, celkově 40b

1, každý*á si nachystá svou reflexi psaní návrhu výzkumu (26.9.), plná výše bodů bude udělena, jen pokud se účastníte přednášky v týdnu 3, bez účasti dostanete pouze polovinu bodů

2, anketa – nejméně od dvou lidí, kteří a které mají zkušenost s psaním návrhu výzkumu v rámci státnic SAN zjistíte tipy, triky, zkušenosti jak na návrh výzkumu (10.10.), plná výše bodů bude udělena, jen pokud se účastníte přednášky v týdnu 5, bez účasti dostanete pouze polovinu bodů

3, každý*a napíše, co by si přál*a vědět více o návrhu výzkumu (14.10), plná výše bodů bude udělena, jen pokud se účastníte přednášky v týdnu 6, bez účasti dostanete pouze polovinu bodů

4, každý*a napíše, co si s kurzu odnesl*a (5.12), plná výše bodů bude udělena, jen pokud se účastníte přednášky v týdnu 13, bez účasti dostanete pouze polovinu bodů

Pokud odevzdáte úkol po přednášce na kterou měl sloužit jako příprava, body již nebudou uděleny. Pokud odevzdáte po deadlinu, ale před datem přednášky, za každý den zpoždění se odečítají 2b.

 

Aktivní docházka – 5b

Body dostane každý*á, kdo se aktivně účastní přednášek, s tolerancí 2 neomluvené absence, pokud se předem emailově omluvíte, absence je možná i vícekrát. Kurz je ale založen na vaší aktivní práci, proto je účast velmi vhodná a doporučená. 

 

Návrh výzkumu – 30b

Odevzdán 9.12.

Pokud odevzdáte po deadlinu, za každý den zpoždění se odečítají 2b.

Návrh výzkumu bude obsahovat:

(1) Abstrakt (100 slov)

(2) dostatečně definovaný výzkumný problém spolu s vysvětlenými teoretickými východisky, skrze který tento problém a sebraná data chcete analyzovat, 

(3) jasně zformulovanou výzkumnou otázku/otázky, jak jste k nim dospěly*i a jak budou zodpovězeny

(4) popis a zdůvodnění standardních antropologických metod. 

(5) terén, čas, výzkumný vzorek a jeho hranice

(6) etická dilemata a limity výzkumu

Rozsah min. 1500 slov

 

Prezentace návrhu výzkumu – 15b

Prezentace ve formě powerpoint nebo v jiné aplikaci/platformě. Součástí prezentace bude interaktivní aktivita pomocí které se snažíte přesvědčit své spolustudentstvo o relevanci výzkumného tématu a proveditelnosti výzkumu.

Délka celkově cca 30 min.

 

Aktivita publika – 10b

Body dostane studentstvo, které při každém termínu prezentací ( týdny 8,9,11,12)  položí alespoň jednu konstruktivní otázku.


Max.  100b

Stupnice hodnocení

100 – 96 A

95 – 90 B

89 – 80 C

79 – 70 D

69 – 60 E

59 – F

 

 Základní četba

Atkinson, P. (2001). Handbook of ethnography. London: SAGE.

Hammersley, M., & Atkinson, P. (2019). Ethnography: Principles in practice (4th ed.). New York, NY: Routledge.

Silverman, D. 1993. Ako robiť kvalitatívny výskum.  Bratislava: Ikar.

Babbie, E. (2007). The Practice of Social Research.  Thomson Wadsworth

Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions.(Third Edition) Thousand Oaks, CA: Sage. (zejména kpt.3)

Flick, U. (2009). An Introduction to Qualitative Research. Sage Publications Ltd.


AI přístup: Pokud používáte AI vždy v úkole uveďte, jakou AI jste využili*y a jak :)

Study now
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study now - from 8/9/2025 to 14/9/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 15/9/2025 to 21/9/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 22/9/2025 to 28/9/2025.
Teacher recommends to study from 29/9/2025 to 5/10/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 6/10/2025 to 12/10/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 13/10/2025 to 19/10/2025.
Teacher recommends to study from 20/10/2025 to 26/10/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 27/10/2025 to 2/11/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 3/11/2025 to 9/11/2025.
Teacher recommends to study from 10/11/2025 to 16/11/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 17/11/2025 to 23/11/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 24/11/2025 to 30/11/2025.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 1/12/2025 to 7/12/2025.
Previous