Psychologie adolescentů
prof. PhDr. Petr Macek, CSc.
Psychologie adolescentů
Info
Term
Spring 2020

Základní charakteristika:

Původní vymezení: Je určen zájemcům o hlubší pochopení  psychiky adolescentů – kombinuje se v něm teoretický výklad témat, která souvisejí s obdobím adolescence a diskuse nad konkrétními problémy adolescentů. V tomto smyslu je založena na interakci vyučujících a studentů a je tedy potřebná fyzická přítomnost na výuce a aktivita všech zúčastněných.

Změna: V souvislosti se změnou podmínek a nemožností kontaktní výuky v tomto semestru se ruší nejen přednášky ale i planované semináře konané formou balintovkých skupin.    

 Interaktivní přímá v ýuka bude nahrazena virtuálními semináři,které se odehrají ve  dvou termínech v dubnu a květnu  (termín bude ještě upřesněn).  Účast na semináři bude dobrovolná, nebude podmínkou či součástí celkového hodnocení předmětu. 

Vyučuje:

prof. PhDr. Petr Macek, CSc. (macek@fss.muni.cz) – garant předmětu

doc. Mgr. Lenka Lacinová, PhD. (lacinova@fss.muni.cz)

doc. Mgr. et Mgr.  Jan Šerek, PhD. (serek@fss.muni.cz)

Mgr. Jan Širůček, PhD. (sirucek@fss.muni.cz)

Mgr. Ondřej Bouša (bousa@fss.muni.cz)

Mgr. Lucia Kvasková (lucia.kvitkovicova@gmail.com



 

Typ programu a podmínky pro získání kreditů:

Volitelný program pro posluchače bakalářského studia psychologie na FSS, kurs je zakončen zkouškou s hodnotou 4 ECTS.   

 

Podmínky pro získání kreditů:


-          úspěch ve znalostním písemném testu,

-          přijatá seminární práce.

 

Výuka je koncipovaná jako kombinace semináře a přednášky. Informuje o aktuálních výzkumech, které se zaměřují na psychosociální vývoj současných dospívajících, dává jejich výsledky do kulturního a historického kontextu, zaměřuje se na mezinárodní srovnávání výsledků. Dále se zaměřuje na běžné každodenní problémy současných adolescentů a na krizové situace, do kterých se dostávají. Účastníci výuky se budou formou skupinových diskusí ( virtuální ohniskové skupiny) zabývat obvyklými problémy a starostmi adolescentů, skupinové diskuse se rovněž zaměří na analýzu reálných krizových situací, do kterých se adolescenti dostávají. 

Chapter contains:
2
PDF
2
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 27/2/2020 to 11/3/2020.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 12/3/2020 to 25/3/2020.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
1
Web
Teacher recommends to study from 26/3/2020 to 8/4/2020.
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Study text
Teacher recommends to study from 9/4/2020 to 22/4/2020.
Chapter contains:
3
PDF
Teacher recommends to study from 7/5/2020 to 20/5/2020.
Týden 7
Teacher recommends to study from 21/5/2020 to 3/6/2020.
Týden 8
Teacher recommends to study from 4/6/2020 to 17/6/2020.
Týden 9
Teacher recommends to study from 18/6/2020 to 1/7/2020.
Týden 10
Teacher recommends to study from 2/7/2020 to 15/7/2020.
Týden 11
Teacher recommends to study from 16/7/2020 to 29/7/2020.
Týden 12
Teacher recommends to study from 30/7/2020 to 12/8/2020.
Týden 13
Teacher recommends to study from 13/8/2020 to 26/8/2020.
Previous