Politická ekonomie médií
PhDr. Monika Metyková, Ph.D.
Politická ekonomie médií
Info
Term
Spring 2021

Vyučující: Monika Metyková (University of Sussex, UK a FSS MU, ČR) 

Kontakt: m.metykova@sussex.ac.uk; 32153@mail.muni.cz

Cíle předmětu:

Cílem předmětu je představit studentům optiku politické ekonomie pro studium médií a mediované komunikace. Přístup politické ekonomie je charakterizován studiem sociálních vztahů, především mocenských vztahů,které stojí za produkcí, distribucí a spotřebou zdrojů, v případě tohoto předmětu zejména se zaměřením na komunikační zdroje. Předmět se zaměří na to, jak funguje komunikační podnikání, například jak se komunikační produkty pohybují prostřednictvím řetězce výrobců k velkoobchodníkům, maloobchodníkům a spotřebitelům, jejichž nákupy jsou přiváděny zpět do nových výrobních procesů. Studenti budou také zkoumat politické a ekonomické procesy, které ovlivňují média, jako jsou modely financování a regulační rámce.

 

Forma výuky:

Kurz je vyučovaný distančně. Studijní materiály a nahrávky jsou k dispozici v IS MUNI. Semináře se konají pravidelně ve formě videokonference v pátky od 10:00 do 11:40, zoom link je stejný každý týden: 

Join Zoom Meeting

https://universityofsussex.zoom.us/j/93997149537?pwd=V2RJLytXSmlVTGMvZTIxeFZQTy90UT09

Meeting ID: 939 9714 9537

Passcode: 740141

 V prvním semináři se domluvíme jestli je platforma zoom vyhovující nebo je zájem používat Teams. 

Konzultace jsou možné před seminářem nebo v jiných předem domluvenách termínech a to ve formě vidoekonference, emailem nebo skypem či telefonicky.  


Zakončení: předmět je zakončen zkouškou


Podmínky pro splnění studijních povinností:

1) Vypracování závěrečné seminární práce (70%)

2) Vypracování dílčích rozprav o vybraných klíčových tezích a představitelích politické ekonomie médií (30%)


Závěrečná seminární práce má dvě části: analýzu komodity (rozsah: 2000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu) a profil mediální organizace nebo korporace (rozsah: 1000 slov, odkazy na literaturu a další zdroje nejsou součástí rozsahu). Odevzdání emailem 21.6. 2021 Zadání je podrobně popsané níže. 

Rozpravy: v průběhu semestru studenti vypracují dvě krátké rozpravy: 

1.     medailonek představitele/ky politické ekonomie médií s důrazem na jejich přínos pro tento přístup (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Odevzdání emailem 16.4. 2021  

2.     souhrn klíčových tezí nebo empirických zjištění odborného textu, který je v seznamu doporučené literatury. (rozsah 700 slov bez odkazů na literaturu a další zdroje). Odevzdání emailem 28.5. 2021

Citace z textů v anglickém jazyce nemusíte překládat. 

Odevzdání je možné domluvit dřív nebo později individuálně, prosím kontaktujte mě ohledně této možnosti. Zkouškové období končí 11.7. 2021
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 1/3/2021 to 7/3/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 8/3/2021 to 14/3/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 15/3/2021 to 21/3/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 22/3/2021 to 28/3/2021.
Teacher recommends to study from 29/3/2021 to 4/4/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 5/4/2021 to 11/4/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 12/4/2021 to 18/4/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 19/4/2021 to 25/4/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 26/4/2021 to 2/5/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 3/5/2021 to 9/5/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 10/5/2021 to 16/5/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 17/5/2021 to 23/5/2021.
Chapter contains:
1
Study text
Teacher recommends to study from 24/5/2021 to 30/5/2021.
Previous