Pedagogicko-psychologická praxe
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.
Pedagogicko-psychologická praxe

Cílem pedagogicko-psychologické praxe je 

poskytnout studentům prostor k uplatnění vlastních komunikačních a sociálních dovedností, podpořit jejich tvořivost a získat náhled na vlastní osobnost v sociálním kontextu, najít své silné stránky a rozvíjet je, poznat sebe sama. Studenti se učí pozorovat žáky v procesu výuky. S použitím jednoduchých diagnostických nástrojů a interakčních technik pozorují komunikaci učitele, analyzují vzniklé situace a plní zadané úkoly, které doplňuje obsah předmětu sociální psychologie.

Pedagogicko-psychologická praxe probíhá po celý semestr přímo na základních školách jednou za čtrnáct dní v pátek v rozsahu 4 vyučovacích hodin (celkem minimálně 20 hodin). Studenti si sami zajistí praxi na škole v místě bydliště a jsou přiděleni k provázejícímu učiteli. V případě protipandemických opatření bude pedagogicko-psychologická praxe probíhat ve formě pozorování záznamů výuky v rozsahu 3 vyučovacích hodin (bude upřesněno na semináři). Součástí pedagogicko-psychologické praxe je reflektivní seminář v rozsahu 6 hodin za semestr, jehož náplní je diskuse a reflexe zadaných úkolů.

 

Úkoly:

Pozorujte komunikaci mezi učitelem a žákem (co vás osloví, čeho si všimnete). Do pedagogického deníku si pořizujte zápisy z jednotlivých pozorování, s určením data, času a místa. Zaznamenávejte, jak situace probíhaly, všímejte si jednání jednotlivých aktérů. Účelem je získat podrobný popis jevů, které při výuce nastávají, a porovnat je s teorií.

 

Výstupy (požadavky k udělení zápočtu):

1.      100% účast na reflektivních seminářích.

2.      Plnění zadaných úkolů na základě pozorování výuky.

3.      Vedení pedagogického deníku a portfolia. 

Chapter contains:
1
Homework Vault
1
PDF
3
Study Materials
1
Web
Chapter contains:
1
Homework Vault
1
PDF
2
Study Materials
3
Web
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Web
Previous