Pedagogická komunikace
Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D.
Pedagogická komunikace
Info
Term
Spring 2024
Milí studenti,

vítejte v předmětu Pedagogická komunikace, který je koncipován tak, aby Vám dal, co nejvíce podnětů pro tuto složitou oblast pedagogiky.

Cílem předmětu je Vám pomoci v:

  • hledání vlastní filozofie výchovy; souhrnné představení sebe jako začínajícího učitele skrze portfolio
  • utvoření si vlastního názoru na kritéria kvality školy (klima školy, klima učitelského sboru, žákovské hodnocení výuky, práce se začínajícími učiteli jako možné indikátory kvality školy z pohledu učitele); reflexe zkušeností se zahraničními vzdělávacími systémy
  •  vlastní reflexe kvality školních vzdělávacích programů na navštívených školách; zkušenost s tvorbou, revizemi a úpravami školních vzdělávacích programů; práce s integrujícími pojmy psychologického charakteru (kompetence k učení, osobnostní a sociální výchova apod.)
  • porozumění teorii potřeb (Maslow; potřeba úspěchu a potřeba vyhnout se neúspěchu); teorii motivace ve výuce (poznávací, výkonová, sociální); porozumět práci s emocemi atd.
  • reflexi vlastních profesních ambicí a aspirací; autodiagnostika postojů, předsudků, stereotypů vztažených ke školnímu vzdělávání; profesní růst, práce se sebou, psychohygiena; reflexe vlastní profesní způsobilosti.
  • analýze vlastních komunikačních vzorců a jak s nimi pracovat při komunikaci se žáky, rodiči i kolegy.