Učitelská praxe 1
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Učitelská praxe 1
Info
Term
Autumn 2024

Učitelská praxe 1



Cíle předmětu

  • Cílem předmětu je rozšíření profesních kompetencí, seznámení s rolemi, do nichž učitel při své práci vstupuje, uvědomění si vlastních profesních potřeb. V této praxi je kladen důraz na pedagogicko-psychologický aspekt praxe. Student má v rámci předmětu možnost propojovat teoretické poznatky získaných v kurzech pedagogiky, psychologie a studovaného oboru s praktickými zkušenostmi a prohloubit reflektivní a sebereflektivní dovednosti potřebné k práci učitele. 

Výstupy z učení

  • Po absolvování učitelské praxe student dokáže:

    • plánovat, realizovat a evaluovat vlastní výuku v odpovídající úrovni standardu profesních kvalit; 

    • pojmenovat silné a slabé stránky svého profesního výkonu, navrhnout osobní rozvojové cíle, způsob jejich dosažení a realizuje je ve stanoveném čase; 

    • má přehled o všech každodenních činnostech učitele (výukových i nevýukových).

Informace k předmětu 

  • Veškeré informace a pokyny k předmětu Učitelská praxe mají studující přehledně popsány na webu katedry pedagogiky - zde

  • Studující se z webu v několika návazných krocích dozvědí informace k časové náročnosti a harmonogramu praxe, dále zde najdou veškeré podklady a dokumenty nezbytné pro úspěšnou realizaci praxe vč. vysvětlení, jak s dokumenty pracovat. 

  • Součástí webu jsou dále informace ohledně formativního a sumativního hodnocení praxe a také ověřování plnění cílů a výstupů předmětu. 

  • Web obsahuje také FAQ a vysvětluje s kým a jak komunikovat různé aspekty Učitelské praxe. 


Povinná a doporučená literatura


Povinná literatura

  • PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Translated by Štěpán Kovařík. Vyd. 3. Praha: Portál, 2004, 380 s. ISBN 807178978X. 

Doporučená literatura

  • DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. 

  • KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. Vydání třetí. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073674342. 

  • VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. ISBN 9788072903252. 

  • GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New edition. Oxford: Macmillan Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. 

  • ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6.

Previous
Next