• 1.Jak evidovat docházku studentů?
    Evidovat docházku studentů na přednášky či cvičení můžete pomocí aplikace Docházka. Zaznamenaná prezence studentů se pak automaticky převádí do speciálního poznámkového bloku.
    Aplikaci najdete přes
    Informační systém Učitel [výběr předmětu] (Docházka) Evidence
    Aplikace funguje pouze za předpokladu, že je u seminární skupiny nebo přednášky zaveden rozvrh. Jednotlivé semináře a přednášky se vám zobrazí ve třech sekcích:
    • Sekce „semináře, kde je přihlášen některý student z Výběru“ zobrazuje semináře, které navštěvují studenti vybraní ve Výběru.
    • Sekce „moje semináře“ obsahuje semináře, které cvičíte.
    • Sekce „ostatní semináře“ zobrazuje semináře, které cvičí někdo jiný.

    Zaškrtnutím seminární skupiny/přednášky a potvrzením výběru budete moci editovat docházku všech studentů seminární skupiny/přednášky za celý semestr. Pokud chcete vyplnit docházku u konkrétních dnů rozvrhu, rozklikněte si odkaz „zvolit konkrétní den“ a vyberte požadovaný den nebo dny, které chcete editovat.

    1 Evidence docházky u vybraného semináře za celý semestr.

    2 Evidence docházky u vybraného semináře za vybrané dny.

    V tabulce s přehledem docházky zaškrtněte políčka u vybraných studentů a uložte (můžete také kliknout na datum v záhlaví tabulky pro zašktrnutí docházky u všech studentů). Vámi vložená data se uloží do poznámkového bloku. Zaškrtnutím políčka u studenta u některého data se do poznámkového bloku příslušné seminární skupiny/přednášky vloží „účast“, nezaškrtnuté políčko vloží „neúčast“. Nezaškrtnuté políčko u studenta a data konání v minulosti znamená, že se do příslušného bloku vloží „neúčast“. Pokud je datum konání v budoucnosti, do poznámkového bloku se u nezaškrtnutého políčka nic nevloží. V případě, že učitel nevyplní žádnou docházku u data v minulosti, systém vyhodnotí, že se výuka nekonala.

    V případě, že zvolíte možnost editace vybraného data semináře/přednášky, máte možnost přidat do seznamu studentů studenta z jiného semináře (pokud si např. nahrazuje výuku). Přidáte jej volbou „Přidat studenta z jiného semináře“.

    1 Evidence docházky u vybraného semináře.

    2 Odkazy na aplikace pro další práci s docházkou.

    1 Evidence docházky u vybraného data – přidání studenta z jiného semináře.

    Blok s docházkou se automaticky vytváří se jménem „prezence XY“ (v anglické verzi ISu „attendance XY“), resp. „prezence“ pro účast na přednáškách. Jméno bloku můžete libovolně změnit, zkratku bloku ale pro správný chod aplikace neměňte.

    Pozor

    Docházku editujte pouze prostřednictvím aplikace Docházka, nikoliv editací bloku.

    Tip: Uznávání omluvenek

    Do aplikace pro evidenci docházky se přenáší i údaje o omluvenkách studentů, pokud má tedy nějaký student vloženou omluvenku, zobrazí se u omluveného semináře/přednášky písmeno „O“ příp. „OPT“ u omluvenky zadané po termínu. Záleží pak na učiteli, zda v těchto případech studentovi účast zapíše či nikoliv.

  • 2.Jak mohu docházku vyhodnotit?
    Aplikaci pro vyhodnocení docházky najdete přes
    Informační systém Učitel [výběr předmětu] (Docházka) Vyhodnocení
    Aplikace funguje pouze za předpokladu, že u seminární skupiny nebo přednášky je zaveden rozvrh a je zaznamenána docházka.
    Nejprve si vyberte seminární skupinu, pro kterou chcete docházku vyhodnotit, a nastavte u ní parametry, podle kterých se bude docházka automaticky vyhodnocovat, např. kolik omluvených a neomluvených účastí je povolených apod. Parametry se nastavují pro každou seminární skupinu či přednášku zvlášť, později je lze editovat.

    1 Nastavené parametry.

    2 Možnosti zobrazení seznamu studentů.

    Na základě zadaných parametrů aplikace automaticky vyhodnotí, zda byla docházka splněna nebo ne. U jednotlivých studentů můžete automaticky předpočítaný výsledek změnit.

    1 Vyhodnocení docházky u vybraného studenta.

    Výsledek vyhodnocení se po kliknutí na „Uložit“ uloží na poslední řádek příslušného poznámkového bloku s docházkou („celkem: nesplněno *0“ nebo „celkem: splněno *1“). Můžete také použít volbu „Uložit úspěšné“, která uloží pouze splněnou docházku.

    Na základě vyhodnocené docházky můžete studentům jednoduše zadávat hodnocení předmětu nebo s nimi dále pracovat. Pro výběr studentů se splněnou docházkou klikněte na „změna omezení“ v panelu záznamníku učitele, v nabídce zaklikněte omezení „dle docházky“ a potvrďte tlačítkem „Vybrat omezení“. Dále upřesněte, zda chcete pracovat se studenty se splněnou, nesplněnou či dosud nevyhodnocenou docházkou. Studentům ve výběru pak můžete zadat známky, zaslat jim hromadný e-mail apod.

    Pokud chcete do výběru zařadit studenty z jiné seminární skupiny, klikněte na změna omezení a poté na pokročilý výběr. Zde zaškrtněte políčko pro zahrnutí dříve vybraných studentů a zvolte operátor OR. Dále pak pokračujete stejným způsobem jako při omezení prvního výběru.

    Zadávat hodnocení na základě docházky můžete také pomocí uživatelské sumarizace, více viz Nápověda k uživatelské sumarizaci.

  • 3.Tisk prezenčního archu
    Pro každou seminární skupinu i přednášku lze vytisknout prezenční arch pro daný semestr.

    V záhlaví archu je uvedena identifikace seminární skupiny. Pod seznamem studentů je vždy několik volných řádků pro případ, že nějaký student přibude do skupiny po vytištění archu.

    Počet sloupců se odvíjí od počtu seminářů během semestru. Systém vynechává dny, které nejsou pracovní.

    Pro vytištění použijte odkazy

    Informační systém Učitel [výběr předmětu] (Docházka) Tisk prezenčního archu

    následně vyberte jednu nebo více seminárních skupin a a zvolte požadovanou tiskárnu. Můžete si také vybrat z pokročilých nastavení tisku. Prezenční arch si můžete i stáhnout v dostupných formátech do svého počítače.

    1 Vytisknout prezenční arch/y.

  • 4.Evidence docházky pomocí čipových karet
    V aplikaci

    Informační systém Učitel [výběr předmětu] (Docházka) Evidence docházky pomocí čipových karet

    je možné zaznamenat docházku pomocí načtení identifikátorů studentských čipových karet nebo automaticky z evidence průchodů přístupovými body, resp. „pípnutí“ u čtecího zařízení před dveřmi dané učebny nebo u přenosné čtečky čipových karet.

    Podrobný postup v případě přenosné čtečky čipových karet:

    • Učitel nejprve zapojí čtečku čipových karet do PC. USB vstup bývá i z boku na monitoru.
    • Po přihlášení do IS MU vybere v sekci Učitel předmět, ve kterém chce editovat docházku a zvolí aplikaci „Evidence docházky pomocí čipových karet“.

      1 Aplikace pro Evidenci docházky pomocí čipových karet je v „Docházka“.

    • V aplikaci učitel zvolí, zda zadává docházku na jednotlivé semináře, nebo na celou přednášku a vybere správné datum:

      1 Vybraný předmět, ke kterému se docházka vztahuje.

      2 Zadávání docházky pro jednotlivé semináře (pokud je předmět má).

      3 Sekce zadávání docházky pro přednášku.

      4 Jednotlivá data výuky, ke kterým se docházka zaznamenává.

      5 Sekce zadávání docházky pro zkoušku (pokud je již má předmět vypsané).

    • Po výběru správného data je potřeba v sekci „Identifikátor čipové karty“ začít načítat jednotlivé čipové karty. Stačí kliknout do pole pro zadání identifikátorů a potom již mohou studenti začít jeden po druhém přikládat svoje ISIC karty ke čtečce karet. Do pole se potom načítá jeden za druhým kód jejich karet.

      1 Je potřeba kliknout do pole pro zadání identifikátorů a teprve potom mohou studenti přikládat čipové karty.

      2 Po načtení všech čipových karet od studentů je potřeba kliknout na „Importovat“.

    • Po načtení všech čipových karet je potřeba kliknout na „Importovat“. Následně se ukáže seznam všech studentů v předmětu a u každého studenta je zaškrtávací políčko. Student, který si pípnul ISICem, bude mít v políčku fajfku a ten, kdo si nepípnul, bude mít políčko prázdné. Tohle je moment, kdy může učitel označit ručně i docházku studentovi, který sice přišel, ale neměl ISIC.
    • Po kontrole vytvořeného seznamu docházky studentů jej může učitel dole na stránce uložit.

      1 Vytvořený seznam docházky studentů je potřeba dole uložit.

    Po uložení docházky se zadá účast těm, co byli zatržení v seznamu a neúčast těm, kteří nebyli. Tento údaj přibude do poznámkového bloku.

    Tip: Tipy pro rychlejší odbavování studentů

    Pro rychlejší odbavování studentů je dobré nachystat si čtečku předtím, než jsou studenti vpuštěni do učebny. Jakmile bude mít učitel čtečku nachystanou (tedy zapojenou čtečku a kurzor v poli „Zadání identifikátorů“), může začít pouštět studenty do učebny tak, aby si každý pípl kartou předtím, než se posadí. Evidovat pípáním můžete až do začátku hodiny, poté seznam s docházkou uložit a všem opozdilcům stejným způsobem (tedy zase pípáním čtečkou) zadat docházku až na konci hodiny.

    V aplikaci si zvolte den výuky a dále postupujte podle pokynů ve formuláři. Před automatickým zaevidováním docházky vás aplikace vyzve k potvrzení seznamu studentů, ve kterém můžete zkontrolovat i případné nesprávně načtené karty či jiné nesrovnalosti. Pokud evidujete docházku na seminář pomocí přístupových bodů, budou předvybráni studenti dané skupiny se zaznamenaným průchodem. V aplikaci si ale můžete rozkliknout i přehled průchodů všech studentů předmětu ve zvoleném čase a přidat do evidence i další studenty, kteří si např. nahrazovali výuku.

  • 5.Jak zadat docházku těm, kteří přišli pozdě a nemají docházku zadanou přes čipovou kartu?

    V aplikaci

    Informační systém Učitel [výběr předmětu] (Docházka) Docházka: evidence

    je možné zadat individuálně docházku studentům, kteří přišli pozdě do hodiny a nepípli si na začátku ISIC kartou.

    1 V aplikaci k evidenci docházky je možné upravit docházkové záznamy studentů.

    V aplikaci je potřeba zvolit konkrétní den u správného semináře nebo přednášky, ve které studentovi docházka chybí:

    1 Volba „Zvolit konkrétní den“ zobrazí jednotlivé dny výuky podle rozvrhu.

    2 Je potřeba vybrat konkrétní den, u kterého chce učitel docházku upravit.

    3 Výběr následně potvrdit kliknutím na tlačítko „Vybrané“.

    Učitel uvidí seznam studentů, kteří si pípli ISIC kartou docházku. V tomto seznamu je možné dohledat studenta a zaškrtnout políčko, že má být osobě docházka uznána a následně změněný seznam uložit.

    1 Zaškrtnutím políčka učitel zaznačí, že student nebo studentka byli na hodině přítomni.

    2 Upravenou docházku je potřeba uložit.

  • 6.Změny v seminárních skupinách
    Pokud během semestru dojde ke změnám v počtu studentů v seminárních skupinách, použijte aplikaci

    Informační systém Učitel [výběr předmětu] (Docházka) Validace

    Validace způsobí, že se studenti, kteří během semestru přešli do jiné seminární skupiny, přesunou do správného poznámkového bloku. Aplikace rovněž umožňuje odebrat z docházky studenty, kteří se odhlásili ze seminárních skupin, ale nepřihlásili se jinam.

    Pokud chcete z docházky odstranit studenta, kterému bylo ukončeno studium, je třeba tak učinit pomocí validace příslušného poznámkového bloku.

    Informační systém Učitel [výběr předmětu] (Poznámkové bloky) Zobrazit nabídku validace poznámkových bloků


Nenašli jste odpověď? Pošlete nám svůj dotaz na istech(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz.