PdF NMA2hk Učitelství matematiky pro základní školy
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsah
Obsah státní závěrečné zkoušky je následující:
Matematika včetně oborové didaktiky
Druhý obor včetně oborové didaktiky
Obhajoba diplomové práce
Pedagogicko-psychologický základ pro navazující magisterské studium .
Okruhy pro státní závěrečné zkoušky z matematiky a její didaktiky vycházejí z pilířových disciplín matematiky a didaktiky matematiky. Tato část zkoušky je pouze ústní. Student si vylosuje z každého níže uvedeného oddílu jeden okruh:
1. Matematické disciplíny (matematická analýza, algebra, geometrie, teorie množin)
2. Didaktika matematiky.
Důraz se klade zejména na souvislosti mezi tématy a na souvislost s učivem školské matematiky.
Státní závěrečná zkouška z pedagogiky a psychologie je zkouškou způsobilosti, v níž student/ka prokazuje poznatky ze základních pedagogických a psychologických disciplín, propojuje je, začleňuje do teoretických souvislostí a vyvozuje z nich praktické implikace. Student/ka se na zkoušku připraví dle stanovených okruhů s oporou o odborné publikace (včetně výsledků pedagogického a psychologického výzkumu) a studentské portfolio (přípravy na vyučovací hodiny, videonahrávky, písemné sebereflexe, seminární práce, portfoliové úkoly atd.). Důraz je kladen na kritické uchopení poznatků, jejich vzájemné propojení, vztažení k dosavadní pedagogické zkušenosti studenta/studentky a k řešení pedagogicko-psychologických problémů ve výukové praxi. Zkouška z pedagogiky a psychologie je hodnocena jednou známkou.
- Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
Všechny práce jsou uloženy v archivu MU, přístup k pracím prostřednictvím informačního systému IS MUNI.
Vybrané obhájené diplomové práce:
- Pospíšilová, L. (2017). Metody řešení lineárních rovnic na ZŠ.
–Synková, K. (2015). Funkce v matematice na střední škole.
–Vincencová, L. (2013). Pravděpodobnost a statistika v německých, rakouských a českých učebnicích matematiky pro nižší stupeň gymnázií.
–Svitková, M. (2014). Slovní úlohy v českých učebnicích matematiky 1918-1953 .
–Ingrštová,M. (2012). Experimentální a numerické stanovení hodnoty čísla pí.
Doporučený průchod studijním plánem
Učitelská propedeutika (20 kr.)
Povinně volitelné
Student během studia zapisuje jeden z nabízených předmětů.
Povinné předměty (P+PV 23 kr.)
Povinně-volitelné předměty
Student volí alespoň jeden z nabízených předmětů.
Volitelné předměty (4 kr.)
Uvedené předměty jsou pouze příkladem, student si vybírá z nabídky volitelných předmětů Pedagogické fakulty MU předměty v hodnotě 4 kreditů
Oborové didaktiky (10 kr.)