FSS:ZURn6401 Mediální projekt - Informace o předmětu
ZURn6401 Mediální projekt
Fakulta sociálních studiíjaro 2025
- Rozsah
- 1/1/0. 8 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. MgA. Jan Motal, Ph.D. (přednášející)
Ing. Rudolf Burgr, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Iveta Jansová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Klára Smejkal, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Út 10:00–11:40 AVC
- Předpoklady
- ZURn4110 Seminář k dipl. práci I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Mediální průmysly a produkce (program FSS, N-MSZU)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-KS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, N-MSZU)
- Mediální výzkum a analytika (program FSS, N-MSZU)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je představit tvorbu mediálních projektů jako jednu z možností aktivního a společensky angažovaného vstupu mediálních panovníků a pracovnic do veřejné sféry. Výuka se zaměří na porozumění tomu, jak lze konstruovat mediální projekty, aby byly společensky i oborově (mediálně) zajímavé a relevantní, vycházely z empirického poznání skutečnosti, byly realistické a proveditelné. Součástí výuky je i osvojení praktických dovedností z prezentace námětů (elevator pitch) či fundraisingu (granty). Závěrečná práce propojuje praktické a akademické dovednosti.
- Výstupy z učení
- Schopnost vytvořit a současně na mediálním trhu prosadit mediální projekt patří k hodnotám vysoce ceněným na mediálním trhu práce.
Studující tedy budou po absolvování předmětu:
- rozumět společenské a oborové relevanci vlastních projektů
- rozumět zásadám plánování, organizace i hodnocení mediálních projektů
- znát základní principy financování mediálních projektů;
- schopni využít výsledky mediálních analýz při tvorbě projektu a produktu;
- umět vytvořit návrh mediálního projektu a prezentovat jej v různých podobách (pitch, grantová žádost, akademický text) - Osnova
- 1. Co to je mediální projekt?
- 2. Společenská zodpovědnost
- 3. Vztah mediálních projektů k publiku
- 4. Prezentace projektů – elevator pitch
- 5. Financování a rozpočtování projektů
- 6. Specifika komunitních a neziskových projektů
- 7. Granty a jejich tvorba
- 8. Metodologie mediálních projektů
- 9. Prezentace závěrečných projektů
- Literatura
- ALBARRAN, Alan B. The media economy. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. Media management and economics series. ISBN 978-1-138-88609-4.
- BERKUN, Scott: Making Things Happen: Mastering Project Management (Theory in Practice) Revised Edition. Sebastopol: O’Reilly Media. 2008. ISBN 9780596517717.
- HOLLIFIELD, C. Ann, Jan LeBlanc WICKS, George SYLVIE a Wilson LOWREY. Media management: a casebook approach. Fifth edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. Routledge communication series. ISBN 978-1-138-90101-8.
- BILLINGHAM, Vicky. Project management : how to plan and deliver a successful project. 2nd edition. Wales: Studymates, 2017, 288 stran. ISBN 9781842853238. info
- NEWTON, Richard. Project management step by step : how to plan and manage a highly successful project. Second edition. Harlow: Pearson, 2016, xx, 184. ISBN 9781292142197. info
- LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising : jak se osvobodit od finanční závislosti. První vydání. V Praze: Akademie múzických umění, 2013, 129 stran. ISBN 9788073312947. info
- LINDAHL, Wesley E. Principles of fundraising : theory and practice. Boston: Jones and Bartlett, 2010, xii, 299. ISBN 9780763759148. info
- MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Hana Antonínová. Čtvrté, rozšířené a p. Praha: Portál, 2009, 639 stran. ISBN 9788073675745. info
- Výukové metody
- přednáška, seminář, četba, projektová výuka
- Metody hodnocení
- Studující jsou hodnoceni za docházku, aktivní účast (a připravenost) na hodině a splnění těchto úkolů: prezentace námětu formou elevator pitch, tvorba grantové žádosti, závěrečný projekt (prezentace i textová podoba).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2025/ZURn6401