ESF:MKH_MEMR Mezinárodní marketing - Informace o předmětu
MKH_MEMR Mezinárodní marketing
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2021
Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 26/0/0. tutorial 12 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Anida Krajina, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dušan Mladenović, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu nevyžaduje žádné specifické požadavky. Nicméně základní znalosti marketingu jsou výhodou.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24
Jiné omezení: Předmět nebude vyučován pokud nebude přihlášeno min. 7 studentů. - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-PEM)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem kurzu je seznámit studenty se specifiky marketingového managementu v dnešní na znalostech založené společnosti 4.0 a globální ekonomice. Kurz nabízí přehled hlavních pojmů, metod, technik a aplikací mezinárodního a globálního marketingu, který má určité specifické rysy ve srovnání s obecným marketingem založeným převážně na kulturních a environmentálních rozdílech. Jsou zahrnuty také klíčové procedurální aspekty a činnosti vyžadované při exportu (nebo dovážení), které marketingový manažer musí znát.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- vnímat specifika marketingu na zahraničních trzích;
- aplikovat různé techniky marketingového managementu v mezinárodním a globálním prostředí;
- být si vědom zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí;
- vyhledat příležitosti a zaznamenat ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí;
- pracovat s relevantními sekundárními zdroji pro analýzu trhu(ů) pro marketingové účely;
- použít výsledky analýz prostředí pro marketingová rozhodnutí v rámci marketingového mixu. - Osnova
- 1. Podstata mezinárodního a globálního marketingu
- 2. Teorie mezinárodního obchodu a marketingu
- 3. Mezinárodní a globální prostředí
- 4. Kultura a mezinárodní marketing
- 5. Kultura a chování spotřebitele/kupujícího
- 6. Výběr zahraničního trhu a segmentace
- 7. Mezinárodní marketingový výzkum
- 8. Strategie vstupu a metody vstupu na zahraniční trhy
- 9. Produkt a služba v mezinárodním marketingu
- 10. Mezinárodní marketingová tvorba cen
- 11. Mezinárodní marketingová distribuce
- 12. Mezinárodní marketingová propagace/komunikace
- 13. Mezinárodní veletrhy a výstavy
- Ve všech tématech je pozornost věnována taktéž globálnímu přístupu.
- Literatura
- povinná literatura
- PENALOZA (ED.), Lisa a Nil TOULOUSE (ED.). Marketing Management: A Cultural Perspective. Online. 1st. Routledge, 2017. 584 s. ISBN 978-0-415-60683-7. [citováno 2024-04-24] info
- HOLLENSEN, S. Global marketing. Online. 6th ed. Harlow: Pearson, 2014. 792 s. ISBN 978-0-273-77316-0. [citováno 2024-04-24] info
- USUNIER, Jean-Claude a Julie Anne LEE. Marketing across cultures. Online. Sixth edition. Harlow, England: Pearson, 2013. xviii, 478. ISBN 9780273757733. [citováno 2024-04-24] info
- LEE, K. a S. CARTER. Global marketing management. Online. 3rd ed. New York: Oxford University Press, 2012. 592 s. ISBN 978-0-19-960970-3. [citováno 2024-04-24] info
- KOTABE, M. a K. HELSEN. Global marketing management. Online. 5th ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2010. 725 s. ISBN 978-0-470-38111-3. [citováno 2024-04-24] info
- neurčeno
- ALON, Ilan. Global Marketing: Contemporary Theory, Practice, and Cases. Online. 2nd ed. Routledge, 2016. 726 s. ISBN 978-1-138-80787-7. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Předmět je vyučovaný formou přednášek a tutoriálů. V rámci přednášek studenti získávají potřebné znalosti mezinárodního a globálního marketingu. Během tutoriálů pracují studenti s různými informačními zdroji pro mezinárodní marketingové účely a řeší případové studie. Seminární týmová práce je zaměřená na analýzu mezinárodního trhu (trhů) založenou na sekundárních zdrojích a obsahuje návrhy na marketingové řízení. Práce je taktéž prezentována. Důraz je kladen na hlubší pochopení specifických faktorů mezinárodního prostředí a interkulturních problémů v marketingovém řízení.
- Metody hodnocení
- V průběhu semestru se píše jeden test, který obsahuje 20 otázek (mix uzavřených a otevřených) s celkovým počtem bodů 30. Je nutné získat minimálně 60%. Test tvoří 30% celkového hodnocení, seminární práce 70%. Součástí hodnocení seminární práce je také nutnost prezentovat návrh analýzy a manažerského problému a finální práci. Body za písemné řešení případových studií slouží pro zlepšení hodnocení.
Jakékoli kopírování, vedení záznamů o zkouškách nebo provádění zkoušek za použití zakázaných pomůcek, včetně jakýchkoli komunikačních prostředků nebo jakéhokoli jiného porušení objektivity zkoušky, se považuje za nesplnění povinností předmětu a za závažné porušení studijních předpisů. Jako důsledek tohoto porušení mohou být studenti hodnocení známkou "F" a děkan zahajuje disciplinární řízení, které může vést k ukončení studia. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2021/MKH_MEMR