MKH_MEMR Mezinárodní marketing

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2021

Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.

Rozsah
26/0/0. tutorial 12 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Anida Krajina, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dušan Mladenović, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu nevyžaduje žádné specifické požadavky. Nicméně základní znalosti marketingu jsou výhodou.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24
Jiné omezení: Předmět nebude vyučován pokud nebude přihlášeno min. 7 studentů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem kurzu je seznámit studenty se specifiky marketingového managementu v dnešní na znalostech založené společnosti 4.0 a globální ekonomice. Kurz nabízí přehled hlavních pojmů, metod, technik a aplikací mezinárodního a globálního marketingu, který má určité specifické rysy ve srovnání s obecným marketingem založeným převážně na kulturních a environmentálních rozdílech. Jsou zahrnuty také klíčové procedurální aspekty a činnosti vyžadované při exportu (nebo dovážení), které marketingový manažer musí znát.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude student schopen:
- vnímat specifika marketingu na zahraničních trzích;
- aplikovat různé techniky marketingového managementu v mezinárodním a globálním prostředí;
- být si vědom zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí;
- vyhledat příležitosti a zaznamenat ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí;
- pracovat s relevantními sekundárními zdroji pro analýzu trhu(ů) pro marketingové účely;
- použít výsledky analýz prostředí pro marketingová rozhodnutí v rámci marketingového mixu.
Osnova
  • 1. Podstata mezinárodního a globálního marketingu
  • 2. Teorie mezinárodního obchodu a marketingu
  • 3. Mezinárodní a globální prostředí
  • 4. Kultura a mezinárodní marketing
  • 5. Kultura a chování spotřebitele/kupujícího
  • 6. Výběr zahraničního trhu a segmentace
  • 7. Mezinárodní marketingový výzkum
  • 8. Strategie vstupu a metody vstupu na zahraniční trhy
  • 9. Produkt a služba v mezinárodním marketingu
  • 10. Mezinárodní marketingová tvorba cen
  • 11. Mezinárodní marketingová distribuce
  • 12. Mezinárodní marketingová propagace/komunikace
  • 13. Mezinárodní veletrhy a výstavy
  • Ve všech tématech je pozornost věnována taktéž globálnímu přístupu.
Literatura
    povinná literatura
  • PENALOZA (ED.), Lisa a Nil TOULOUSE (ED.). Marketing Management: A Cultural Perspective. Online. 1st. Routledge, 2017. 584 s. ISBN 978-0-415-60683-7. [citováno 2024-04-24] info
  • HOLLENSEN, S. Global marketing. Online. 6th ed. Harlow: Pearson, 2014. 792 s. ISBN 978-0-273-77316-0. [citováno 2024-04-24] info
  • USUNIER, Jean-Claude a Julie Anne LEE. Marketing across cultures. Online. Sixth edition. Harlow, England: Pearson, 2013. xviii, 478. ISBN 9780273757733. [citováno 2024-04-24] info
  • LEE, K. a S. CARTER. Global marketing management. Online. 3rd ed. New York: Oxford University Press, 2012. 592 s. ISBN 978-0-19-960970-3. [citováno 2024-04-24] info
  • KOTABE, M. a K. HELSEN. Global marketing management. Online. 5th ed. Hoboken: John Wiley & Sons, 2010. 725 s. ISBN 978-0-470-38111-3. [citováno 2024-04-24] info
    neurčeno
  • ALON, Ilan. Global Marketing: Contemporary Theory, Practice, and Cases. Online. 2nd ed. Routledge, 2016. 726 s. ISBN 978-1-138-80787-7. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
Předmět je vyučovaný formou přednášek a tutoriálů. V rámci přednášek studenti získávají potřebné znalosti mezinárodního a globálního marketingu. Během tutoriálů pracují studenti s různými informačními zdroji pro mezinárodní marketingové účely a řeší případové studie. Seminární týmová práce je zaměřená na analýzu mezinárodního trhu (trhů) založenou na sekundárních zdrojích a obsahuje návrhy na marketingové řízení. Práce je taktéž prezentována. Důraz je kladen na hlubší pochopení specifických faktorů mezinárodního prostředí a interkulturních problémů v marketingovém řízení.
Metody hodnocení
V průběhu semestru se píše jeden test, který obsahuje 20 otázek (mix uzavřených a otevřených) s celkovým počtem bodů 30. Je nutné získat minimálně 60%. Test tvoří 30% celkového hodnocení, seminární práce 70%. Součástí hodnocení seminární práce je také nutnost prezentovat návrh analýzy a manažerského problému a finální práci. Body za písemné řešení případových studií slouží pro zlepšení hodnocení.
Jakékoli kopírování, vedení záznamů o zkouškách nebo provádění zkoušek za použití zakázaných pomůcek, včetně jakýchkoli komunikačních prostředků nebo jakéhokoli jiného porušení objektivity zkoušky, se považuje za nesplnění povinností předmětu a za závažné porušení studijních předpisů. Jako důsledek tohoto porušení mohou být studenti hodnocení známkou "F" a děkan zahajuje disciplinární řízení, které může vést k ukončení studia.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2021/MKH_MEMR