PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikyjaro 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- RNDr. Jan Byška, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: RNDr. Jan Byška, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- St 14:00–15:50 B311
- Předpoklady
- Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals (in a range of the PB009 and PA010 courses) and basic GPU programming (in a range of the PV112 and PV227 courses).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 15/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 53 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Invited lectures covering the latest research results and challenges in specific fields related to computer graphics, and programming sessions on selected algorithms. Students should gain an overview of the research trends in the computer graphics field and get practical experience with the implementation of CG algorithms.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to implement algorithms in various application areas. - Osnova
- Selected topics from the list below will be presented by experts in these fields. Students will learn about theoretical basis of their concepts and algorithms, and will get an experience with implementation as well.
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Lectures (mostly invited) on selected topics covering key and hot research areas + implementation project.
- Metody hodnocení
- Final evaluation will be based on the student's work within the semester (project implementation).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Detailed instructions will be available in the Interactive syllabus in the IS at the beginning of and within the semester.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikyjaro 2023
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Jan Byška, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Katarína Furmanová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Matúš Talčík (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Út 14. 2. až Út 9. 5. Út 16:00–17:50 B130
- Předpoklady
- Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals (in a range of the PB009 and PA010 courses) and basic GPU programming (in a range of the PV112 and PV227 courses).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 22/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 53 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Invited lectures covering the latest research results and challenges in specific fields related to computer graphics, and programming sessions on selected algorithms. Students should gain an overview of the research trends in the computer graphics field and get practical experience with the implementation of CG algorithms.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to implement algorithms in various application areas. - Osnova
- Selected topics from the list below will be presented by experts in these fields. Students will learn about theoretical basis of their concepts and algorithms, and will get an experience with implementation as well.
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Lectures (mostly invited) on selected topics covering key and hot research areas + implementation project.
- Metody hodnocení
- Final evaluation will be based on the student's work within the semester (project implementation).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Detailed instructions will be available in the Interactive syllabus in the IS at the beginning of and within the semester.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikyjaro 2022
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Jan Byška, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Katarína Furmanová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Matúš Talčík (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- St 16. 2. až St 11. 5. St 14:00–15:50 B311
- Předpoklady
- Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals (in a range of the PB009 and PA010 courses) and basic GPU programming (in a range of the PV112 and PV227 courses).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Invited lectures covering the latest research results and challenges in specific fields related to computer graphics, and programming sessions on selected algorithms. Students should gain an overview of the research trends in the computer graphics field and get practical experience with the implementation of CG algorithms.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to implement algorithms in various application areas. - Osnova
- Selected topics from the list below will be presented by experts in these fields. Students will learn about theoretical basis of their concepts and algorithms, and will get an experience with implementation as well.
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Lectures (mostly invited) on selected topics covering key and hot research areas + implementation project.
- Metody hodnocení
- Final evaluation will be based on the student's work within the semester (project implementation).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Detailed instructions will be available in the Interactive syllabus in the IS at the beginning of and within the semester.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikyjaro 2021
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno online. - Vyučující
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Jan Byška, Ph.D. (pomocník)
RNDr. Katarína Furmanová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Matúš Talčík (pomocník)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Barbora Kozlíková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- St 14:00–15:50 Virtuální místnost
- Předpoklady
- Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals (in a range of the PB009 and PA010 courses) and basic GPU programming (in a range of the PV112 and PV227 courses).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Invited lectures covering the latest research results and challenges in specific fields related to computer graphics, and programming sessions on selected algorithms. Students should gain an overview of the research trends in the computer graphics field and get practical experience with the implementation of CG algorithms.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to implement algorithms in various application areas. - Osnova
- Selected topics from the list below will be presented by experts in these fields. Students will learn about theoretical basis of their concepts and algorithms, and will get an experience with implementation as well.
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Lectures (mostly invited) on selected topics covering key and hot research areas + implementation project.
- Metody hodnocení
- Final evaluation will be based on the student's work within the semester (project implementation).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Detailed instructions will be available in the Interactive syllabus in the IS at the beginning of and within the semester.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikyjaro 2020
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 17. 2. až Pá 15. 5. Út 10:00–11:50 A218
- Předpoklady
- Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Lectures cover classical and the most important fields of interest in computer graphics. These are compared with current research results. Students should gain the purview of the key issues and research trends in computer graphics field.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to design complex graphics systems in various application areas. - Osnova
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- All topics are explained with both mathematical description as well as its algorithmic counterpart. Students will learn theoretical basis of the above-described concepts, algorithms, and representations.
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Unrecorded lectures on various theoretical topics covering key and hot research areas. Class discussions. Study materials: Slides available on the intranet, ACM Digital Library.
- Metody hodnocení
- Written exam, 5 questions (10 pts each), 90 minutes, minimum 20 pts
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PA213
Detailed information on the course is maintained on the instructor's web page. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikypodzim 2022
Předmět se v období podzim 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- PA010 Intermediate Computer Graphics
Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Lectures cover classical and the most important fields of interest in computer graphics. These are compared with current research results. Students should gain the purview of the key issues and research trends in computer graphics field.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to design complex graphics systems in various application areas. - Osnova
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- All topics are explained with both mathematical description as well as its algorithmic counterpart. Students will learn theoretical basis of the above-described concepts, algorithms, and representations.
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Unrecorded lectures on various theoretical topics covering key and hot research areas. Class discussions. Study materials: Slides available on the intranet, ACM Digital Library.
- Metody hodnocení
- 2 HWs (10 pts each), written exam, 3 questions (10 pts each), 90 minutes.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PA010E
Detailed information on the course is maintained on the instructor's web page. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikypodzim 2021
Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- PA010 Intermediate Computer Graphics
Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Lectures cover classical and the most important fields of interest in computer graphics. These are compared with current research results. Students should gain the purview of the key issues and research trends in computer graphics field.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to design complex graphics systems in various application areas. - Osnova
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- All topics are explained with both mathematical description as well as its algorithmic counterpart. Students will learn theoretical basis of the above-described concepts, algorithms, and representations.
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Unrecorded lectures on various theoretical topics covering key and hot research areas. Class discussions. Study materials: Slides available on the intranet, ACM Digital Library.
- Metody hodnocení
- 2 HWs (10 pts each), written exam, 3 questions (10 pts each), 90 minutes.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PA010E
Detailed information on the course is maintained on the instructor's web page. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikypodzim 2020
Předmět se v období podzim 2020 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- PA010 Intermediate Computer Graphics
Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Lectures cover classical and the most important fields of interest in computer graphics. These are compared with current research results. Students should gain the purview of the key issues and research trends in computer graphics field.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to design complex graphics systems in various application areas. - Osnova
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- All topics are explained with both mathematical description as well as its algorithmic counterpart. Students will learn theoretical basis of the above-described concepts, algorithms, and representations.
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Unrecorded lectures on various theoretical topics covering key and hot research areas. Class discussions. Study materials: Slides available on the intranet, ACM Digital Library.
- Metody hodnocení
- 2 HWs (10 pts each), written exam, 3 questions (10 pts each), 90 minutes.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PA010E
Detailed information on the course is maintained on the instructor's web page. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikypodzim 2019
Předmět se v období podzim 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- PA010 Intermediate Computer Graphics
Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Lectures cover classical and the most important fields of interest in computer graphics. These are compared with current research results. Students should gain the purview of the key issues and research trends in computer graphics field.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to design complex graphics systems in various application areas. - Osnova
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- All topics are explained with both mathematical description as well as its algorithmic counterpart. Students will learn theoretical basis of the above-described concepts, algorithms, and representations.
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Unrecorded lectures on various theoretical topics covering key and hot research areas. Class discussions. Study materials: Slides available on the intranet, ACM Digital Library.
- Metody hodnocení
- 2 HWs (10 pts each), written exam, 3 questions (10 pts each), 90 minutes.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PA010E
Detailed information on the course is maintained on the instructor's web page. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
PA213 Advanced Computer Graphics
Fakulta informatikypodzim 2018
Předmět se v období podzim 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- Basic algebra and geometry. The knowledge of computer graphics fundamentals.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- předmět má 23 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Lectures cover classical and the most important fields of interest in computer graphics. These are compared with current research results. Students should gain the purview of the key issues and research trends in computer graphics field.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students
- will understand the theoretical concepts of modern computer graphics;
- will be able to judge and evaluate the research and development trends in the field;
- will be able to asses the complexity of computer graphics algorithms;
- will be able to design complex graphics systems in various application areas. - Osnova
- Global illumination
- Sampling and reconstruction
- Rendering equation and its solution
- Radiosity method
- Monte Carlo and path tracing
- Photon mapping
- Participating media
- BSSRDF models
- Image-based rendering
- Image Warping
- Image-based modelling and rendering
- The light field
- Direct rendering of volume data
- Terrain rendering
- Point-based rendering
- Matting
- Collision detection
- Forward Kinematics, Inverse Kinematics
- All topics are explained with both mathematical description as well as its algorithmic counterpart. Students will learn theoretical basis of the above-described concepts, algorithms, and representations.
- Literatura
- MUKUNDAN, R. Advanced methods in computer graphics : with examples in OpenGL. New York: Springer, 2012, xiii, 312. ISBN 9781447123392. info
- DUTRÉ, Philip, Kavita BALA a Philippe BEKAERT. Advanced global illumination. 2nd ed. Wellesley: A K Peters, 2006, xvi, 366. ISBN 1568813074. info
- ERICSON, Christer. Real-time collision detection. Amsterdam: Elsevier, 2005, xxxviii, 5. ISBN 1558607323. info
- WATT, Alan H. 3D Computer Graphics. 2nd ed. Wokingham: Addison-Wesley Publishing Company, 1993, 500 s., ob. ISBN 0-201-63186-5. info
- ACM Digital Library - www.acm.org/dl
- Výukové metody
- Unrecorded lectures on various theoretical topics covering key and hot research areas. Class discussions. Study materials: Slides available on the intranet, ACM Digital Library.
- Metody hodnocení
- 2 HWs (10 pts each), written exam, 3 questions (10 pts each), 90 minutes.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sochor/PA010E
Detailed information on the course is maintained on the instructor's web page. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)