VV064 Academic and professional skills in English for IT

Fakulta informatiky
jaro 2014
Rozsah
0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jiří Šalamoun, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Ivana Tulajová (přednášející)
Garance
PhDr. Ivana Tulajová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě informatiky - Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: PhDr. Ivana Tulajová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě informatiky - Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
Út 14:00–15:50 C416
Předpoklady
VB001 Specialist English
The prerequisite for enrolling in the course is passing the examination in English (VB001).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
At the end of the course students should be able to: use appropriate register for a given language situation; effectively listen to lectures and take notes; lead and/or take active part in seminar discussions; give well-organized presentations; compose well-structured letters essential for studies and workplace; effectively read extensive academic/professional texts and critically evaluate them.
Osnova
  • Appropriate register (formal/informal language)
  • Effective listening to lectures/presentations and taking notes
  • Leading and participating in seminar discussions
  • Giving presentations
  • Effective reading of extensive texts
Literatura
  • Cox, Kathy and David Hill. 2004. EAP Now! English for Academic Purposes. Pearson Longman. ISBN 1-74091-073-7.
  • SWAN, Michael. Practical English usage. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2005. xxx, 658. ISBN 9780194420983. info
  • GILTROW, Janet. Academic writing : writing and reading in the disciplines. 3rd ed. Peterborough: Broadview Press, 2002. 421 s. ISBN 1551113953. info
  • SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. xx, 220. ISBN 0521476585. info
Výukové metody
seminar discussions, written assignments
Metody hodnocení
regular attendance, active participation, mid-term and end-of-course tests, written assignments
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Prerekvizitou pro završení kurzu jsou: i) aktivní účast v hodinách (jsou povoleny dvě absence); ii) odevzdání tří úkolů v průběhu semestru; iii) přednesení prezentace na konci kurzu; iv) napsání self-evaluation na vlastní prezentaci.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.