PV216 Marketing Strategy in Service Business

Fakulta informatiky
jaro 2020
Rozsah
1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučující
Luca Carrubbo, Ph.D. (přednášející)
doc. Mouzhi Ge, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jitka Kitner (zástupce)
Mara Grimaldi, PhD. (přednášející)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mouzhi Ge, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 4. 5. 12:00–15:50 B410, 18:00–19:50 B410, Út 5. 5. 12:00–13:50 A218, 16:00–19:50 D2, St 6. 5. 14:00–15:50 D3, 16:00–19:50 A218, Čt 7. 5. 8:00–9:50 A319, 12:00–17:50 A319
Předpoklady
No pre-requisities are compulsory. It is recomended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 70 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The course will introduce a concept of the shift to the service-oriented economy paradigm. The stress of seminars will be laid on practical team work and case studies analysis from domain of information technologies.
Výstupy z učení
At the end of the course students should be able:
to understand marketing strategies of business organizations;
to understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
to manage marketing strategies processes from the project management point of view.
Osnova
  • Service-oriented economy paradigm
  • Understanding service, markets, products and customers
  • Building the service model
  • Cooperation with customers
  • Promoting the Value Proposition
  • Positioning services in markets
  • Blue Ocean Strategy
  • Service environment
  • Managing people for Service environment
  • Win-win strategies
Literatura
  • Demirkan, H., Spohrer, J., Krishna, V. (eds) (2011), The Science of Service Systems, Springer, New York
  • Lusch, R. F., Vargo, S. L. (eds) (2006), The Service-Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions. Armonk, ME Sharpe
  • Gummesson, E. (2008), Total Relationship Marketing, III. ed., Butterworth-Heinemann, Burlington
Výukové metody
lectures, presentations and homeworks
Metody hodnocení
A seminar work is required to the exam. A written examination will be took in place.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.