ZUR106 Úvod do digitálních médií

Fakulta sociálních studií
podzim 2009
Rozsah
2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Rozvrh
Po 8:00–9:40 P51 Posluchárna V. Čermáka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 200 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/200, pouze zareg.: 0/200
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz uvádí do problematiky nových médií. Cílem kurzu je zmapovat základní terminologii a tematické okruhy studií nových médií a technologické a textuální vlastnosti nových médií. Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni rozumět a používat základní pojmový aparát, zahrnující koncepty digitality, hypertextuality, remediace a konvergence, virtuality a kybertextu. Kromě toho budou umět analyzovat základní technologická a historická fakta spojená s novými médii.
Osnova
  • Studia nových médií Definice a typologie médií Digitální média – technologické vlastnosti nových médií Kybertext a virtualita Kód / protokol Hypertext a hypermédia – teorie a historie hypertextu Multimédia, konvergence a remediace Nová média a sociální / kulturní prostor Interaktivita Historie nových médií
Literatura
  • Handbook of new media : social shaping and consequences of ICTs : updated student edition. Edited by Leah A. Lievrouw - Sonia M. Livingstone. Thousand Oaks [Calif.]: SAGE. xix, 475. ISBN 1412918731. 2006. info
  • BOLTER, Jay David a Richard A. GRUSIN. Remediation : understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass.: MIT Press. xi, 295. ISBN 0262522799. 2000. info
  • LANDOW, George P. Hypertext 2.0. Baltimore: Johns Hopkins University Press. x, 353. ISBN 0801855861. 1997. info
Výukové metody
Přednáška
Metody hodnocení
Ukončení formou testu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2001, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012.