BPAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/3/0. 30. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Bc. Merve Aydin, M. B.A. (cvičící)
Tetiana Kibalnikova, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Klapilová (cvičící)
Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník)
Garance
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Předpoklady
BPAJ0121 Angličtina I - cv.
Úroveň obecného anglického jazyka na úrovni B2 SERRJ. Znalosti a dovednosti z kurzu BPAJ0121.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině včetně vybraných gramatických kapitol na úrovni B2 SERRJ. Kurz dále rozvíjí znalosti oborové slovní zásoby týkající se zdravotnické péče a dovednosti pro efektivní komunikaci s lékaři, dalším ošetřujícím personálem a pacientem.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu je student schopen: popsat a vysvětlit pojmy týkající se oborů středního zdravotnického personálu s důrazem na svůj vlastní obor; aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty, lékaři a ošetřujícím personálem; interpretovat odborné texty, prezentovat a diskutovat na odborné téma, argumentovat, oponovat názory kolegů, napsat vybrané žánry profesní korespondence či akademického stylu; ovládat vybrané gramatické struktury typické pro odborný a akademický jazyk.
Osnova
  • WEEK 1 Presentation, WEEK 2 Presentation Workshop, WEEK 3 Teamwork in Healthcare, WEEK 4 Burnout in Healthcare Professionals, WEEK 5 Pre-hospital Emergency Medicine and Common Emergencies, WEEK 6 Accidents and Emergency Phone Calls, WEEK 7 Oral Exam Training, WEEK 8 Hospitalisation and Patient Rights, WEEK 9 Hospitalisation and Patient Safety, WEEK 10 Pain and Medication, WEEK 11 Vaccination, WEEK 12 Communication at Extremes of Age, WEEK 13 Communication in Challenging Situations, WEEK 14 Revision, WEEK 15 Final written exam in Class Time, DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Jelikož je kurz rozvrhován v režimu 10 týdnů, 3 hodiny týdně (místo standardních 15 týdnů, 2 hodiny týdně), bude vyučující vyučovat cca 1,5 lekce v rámci jednoho vyučovacího týdne (na rozdíl od 1 lekce týdně, pokud je týdnů 15).
Literatura
    povinná literatura
  • POVINNÝ výukový a studijní materiál formou pdf online dokumentu dodává vyučující.
    doporučená literatura
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
Výukové metody
semináře, diskuze, práce ve dvojicích a skupinách, domácí příprava, e-learning, čtení, prezentace
Metody hodnocení
Výuka je ukončena zkouškou, která se skládá ze 3 částí: i) prezentace v rámci výuky (hodnocení prospěl/neprospěl), ii) závěrečný písemný test, iii) ústní zkouška. K úspěšnému zvládnutí zkoušky je potřeba dosáhnout minimálně 70% v každé ze tří dílčích částí. Účast na cvičeních je povinná, povoleny jsou maximálně dvě neomluvené absence. Absence nad tento rámec musí být omluveny Studijním oddělením a omluvenka musí být vystavena v ISu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: v týdnech č. 5 až 14.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.

BPAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/3/0. 30. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Bc. Merve Aydin, M. B.A. (cvičící)
Tetiana Kibalnikova, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Klapilová (cvičící)
Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník)
Garance
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BPAJ0222/01: St 20. 3. 10:10–12:40 A20/208, St 27. 3. 10:10–12:40 A20/208, St 3. 4. 10:10–12:40 A20/208, St 10. 4. 10:10–12:40 A20/208, St 17. 4. 10:10–12:40 A20/208, St 24. 4. 10:10–12:40 A20/208, St 15. 5. 10:10–12:40 A20/208, St 22. 5. 10:10–12:40 A20/208, T. Kibalnikova
BPAJ0222/02: St 20. 3. 10:10–12:40 A19/133, St 27. 3. 10:10–12:40 A19/133, St 3. 4. 10:10–12:40 A19/133, St 10. 4. 10:10–12:40 A19/133, St 17. 4. 10:10–12:40 A19/133, St 24. 4. 10:10–12:40 A19/133, St 15. 5. 10:10–12:40 A19/133, St 22. 5. 10:10–12:40 A19/133, K. Lexová
Předpoklady
BPAJ0121 Angličtina I - cv.
Úroveň obecného anglického jazyka na úrovni B2 SERRJ. Znalosti a dovednosti z kurzu BPAJ0121.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině včetně vybraných gramatických kapitol na úrovni B2 SERRJ. Kurz dále rozvíjí znalosti oborové slovní zásoby týkající se zdravotnické péče a dovednosti pro efektivní komunikaci s lékaři, dalším ošetřujícím personálem a pacientem.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu je student schopen: popsat a vysvětlit pojmy týkající se oborů středního zdravotnického personálu s důrazem na svůj vlastní obor; aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty, lékaři a ošetřujícím personálem; interpretovat odborné texty, prezentovat a diskutovat na odborné téma, argumentovat, oponovat názory kolegů, napsat vybrané žánry profesní korespondence či akademického stylu; ovládat vybrané gramatické struktury typické pro odborný a akademický jazyk.
Osnova
  • WEEK 1 Presentation, WEEK 2 Presentation Workshop, WEEK 3 Teamwork in Healthcare, WEEK 4 Burnout in Healthcare Professionals, WEEK 5 Pre-hospital Emergency Medicine and Common Emergencies, WEEK 6 Accidents and Emergency Phone Calls, WEEK 7 Oral Exam Training, WEEK 8 Hospitalisation and Patient Rights, WEEK 9 Hospitalisation and Patient Safety, WEEK 10 Pain and Medication, WEEK 11 Vaccination, WEEK 12 Communication at Extremes of Age, WEEK 13 Communication in Challenging Situations, WEEK 14 Revision, WEEK 15 Final written exam in Class Time, DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: Jelikož je kurz rozvrhován v režimu 10 týdnů, 3 hodiny týdně (místo standardních 15 týdnů, 2 hodiny týdně), bude vyučující vyučovat cca 1,5 lekce v rámci jednoho vyučovacího týdne (na rozdíl od 1 lekce týdně, pokud je týdnů 15).
Literatura
    povinná literatura
  • POVINNÝ výukový a studijní materiál formou pdf online dokumentu dodává vyučující.
    doporučená literatura
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
Výukové metody
semináře, diskuze, práce ve dvojicích a skupinách, domácí příprava, e-learning, čtení, prezentace
Metody hodnocení
Výuka je ukončena zkouškou, která se skládá ze 3 částí: i) prezentace v rámci výuky (hodnocení prospěl/neprospěl), ii) závěrečný písemný test, iii) ústní zkouška. K úspěšnému zvládnutí zkoušky je potřeba dosáhnout minimálně 70% v každé ze tří dílčích částí. Účast na cvičeních je povinná, povoleny jsou maximálně dvě neomluvené absence. Absence nad tento rámec musí být omluveny Studijním oddělením a omluvenka musí být vystavena v ISu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.

BPAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/3/0. 30. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Tetiana Kibalnikova, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Klapilová (cvičící)
Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník)
Garance
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Rozvrh
St 15. 3. 15:30–18:00 B11/211, St 22. 3. 15:30–18:00 B11/211, St 29. 3. 15:30–18:00 B11/211, St 5. 4. 15:30–18:00 B11/211, St 12. 4. 15:30–18:00 B11/211, St 19. 4. 15:30–18:00 B11/211, St 26. 4. 15:30–18:00 B11/211, St 3. 5. 15:30–18:00 B11/211, St 10. 5. 15:30–18:00 B11/211, St 17. 5. 15:30–18:00 B11/211
Předpoklady
BPAJ0121 Angličtina I - cv.
Úroveň obecného anglického jazyka na úrovni B2 SERRJ. Znalosti a dovednosti z kurzu BPAJ0121.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině včetně vybraných gramatických kapitol na úrovni B2 SERRJ. Kurz dále rozvíjí znalosti oborové slovní zásoby týkající se zdravotnické péče a dovednosti pro efektivní komunikaci s lékaři, dalším ošetřujícím personálem a pacientem.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu je student schopen: popsat a vysvětlit pojmy týkající se oborů středního zdravotnického personálu s důrazem na svůj vlastní obor; aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty, lékaři a ošetřujícím personálem; interpretovat odborné texty, prezentovat a diskutovat na odborné téma, argumentovat, oponovat názory kolegů, napsat vybrané žánry profesní korespondence či akademického stylu; ovládat vybrané gramatické struktury typické pro odborný a akademický jazyk.
Osnova
  • U1 Presentations, U2 Presentation Workshop, U3 Teamwork in Healthcare, U4 Burnout in Healthcare Professionals, U5 Pre-Hospital Emergency Medicine, U6 Accidents and Emergency Phone Calls, U7 Oral Exam Training, U8 Hospitalisation and Patient Rights, U9 Hospitalisation and Patient Safety, U10 Pain and Medication, U11 Vaccination, U12 Communication at Extremes of Age, U13 Communication in Challenging Situations, Week 14 Practice Written Test, Week 15 Written Test DŮLEŽITÉ SDĚLENÍ: Sylabus může být mírně modifikován z důvodu kratšího nebo nestandardně organizovaného semestru z důvodu klinických praxí.
Literatura
    povinná literatura
  • POVINNÝ výukový a studijní materiál formou pdf online dokumentu dodává vyučující.
    doporučená literatura
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
Výukové metody
semináře, diskuze, práce ve dvojicích a skupinách, domácí příprava, e-learning, čtení, prezentace
Metody hodnocení
Výuka je ukončena zkouškou, která se skládá ze 3 částí: i) prezentace v rámci výuky (hodnocení prospěl/neprospěl), ii) písemný test, iii) ústní zkouška. K úspěšnému zvládnutí zkoušky je potřeba dosáhnout minimálně 60% v každé ze tří dílčích částí. Účast na cvičeních je povinná, povoleny jsou maximálně dvě neomluvené absence. Absence nad tento rámec musí být omluveny Studijním oddělením a omluvenka musí být vystavena v ISu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.

BPAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/2/0. 30. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Michelle Elaine Burke (cvičící)
Mgr. Jana Klapilová (cvičící)
Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
Garance
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Rozvrh
St 16. 3. 12:30–15:00 B11/211, St 23. 3. 12:30–15:00 B11/211, St 30. 3. 12:30–15:00 B11/211, St 6. 4. 12:30–15:00 B11/211, St 13. 4. 12:30–15:00 B11/211, St 20. 4. 12:30–15:00 B11/211, St 27. 4. 12:30–15:00 B11/211, St 4. 5. 12:30–15:00 B11/211, St 11. 5. 12:30–15:00 B11/211
Předpoklady
BPAJ0121 Angličtina I - cv.
Úroveň obecného anglického jazyka na úrovni B2 SERRJ. Znalosti a dovednosti z kurzu BPAJ0121.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině včetně vybraných gramatických kapitol na úrovni B2 SERRJ. Kurz dále rozvíjí znalosti oborové slovní zásoby týkající se zdravotnické péče a dovednosti pro efektivní komunikaci s lékaři, dalším ošetřujícím personálem a pacientem.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu je student schopen: popsat a vysvětlit pojmy týkající se oborů středního zdravotnického personálu s důrazem na svůj vlastní obor; aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty, lékaři a ošetřujícím personálem; interpretovat odborné texty, prezentovat a diskutovat na odborné téma, argumentovat, oponovat názory kolegů, napsat vybrané žánry profesní korespondence či akademického stylu; ovládat vybrané gramatické struktury typické pro odborný a akademický jazyk.
Osnova
  • U1Presentation; U2 Presentation Workshop; U3 Teamwork in Healthcare; U4 Burnout in Healthcare Professionals; U5 Pre-Hospital Care and Common Emergencies; U6 Accidents and Emergency Phone Calls; U7 Oral Exam Training; U8 Hospitalization and Patient Rights; U9 Hospitalization and Patient Safety; U10 Pain and Medication; U11 Vaccination; U12 Communication at Extremes of Age; U13 Comunication in Challenging Situations; U14 Mock Test and Revision; WEEK 13 (9.–13. 5. 2022) FINAL test in the class time after the students have completed all the course materials within the triple-sessions)
Literatura
    doporučená literatura
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
Výukové metody
semináře, diskuze, práce ve dvojicích a skupinách, domácí příprava, e-learning, čtení, prezentace
Metody hodnocení
Výuka je ukončena zkouškou, která se skládá ze 3 částí: i) prezentace v rámci výuky (hodnocení prospěl/neprospěl), ii) písemný test, iii) ústní část. K úspěšnému zvládnutí zkoušky je potřeba dosáhnout minimálně 60% v každé ze tří dílčích částí. Účast na cvičeních je povinná, povoleny jsou maximálně dvě neomluvené absence. Absence nad tento rámec musí být omluveny Studijním oddělením a omluvenka musí být vystavena v ISu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

BPAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 30. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Michelle Elaine Burke (cvičící)
Mgr. Jana Klapilová (cvičící)
Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
Mgr. et Mgr. David Zelený (cvičící)
Garance
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Rozvrh
St 31. 3. 13:00–15:30 B11/228, St 7. 4. 13:00–15:30 B11/228, St 14. 4. 13:00–15:30 B11/228, St 21. 4. 13:00–15:30 B11/228, St 28. 4. 13:00–15:30 B11/228, St 5. 5. 13:00–15:30 B11/228, St 12. 5. 13:00–15:30 B11/228, St 19. 5. 13:00–15:30 B11/228, St 26. 5. 13:00–15:30 B11/228
Předpoklady
BPAJ0121 Angličtina I - cv.
Úroveň obecného anglického jazyka na úrovni B2 SERRJ. Znalosti a dovednosti z kurzu BPAJ0121.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině včetně vybraných gramatických kapitol na úrovni B2 SERRJ. Kurz dále rozvíjí znalosti oborové slovní zásoby týkající se zdravotnické péče a dovednosti pro efektivní komunikaci s lékaři, dalším ošetřujícím personálem a pacientem.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu je student schopen: popsat a vysvětlit pojmy týkající se oborů středního zdravotnického personálu s důrazem na svůj vlastní obor; aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty, lékaři a ošetřujícím personálem; interpretovat odborné texty, prezentovat a diskutovat na odborné téma, argumentovat, oponovat názory kolegů, napsat vybrané žánry profesní korespondence či akademického stylu; ovládat vybrané gramatické struktury typické pro odborný a akademický jazyk.
Osnova
  • U1 Presentation and Written Healthcare Communication, U2 Teamwork in Healthcare, U3 Pre-Hospital Care and Common Emergencies, U4 Accidents and Emergency Phone Calls, U5 Hospitalization and Patient Safety I, U6 Hospitalization and Patient Safety II, U7 Pain and Medication, U8 Midterm test and oral exam training, U9 Vaccination, U10 Communication with Child Patient, U11 Communication with Elderly Patient, U12 Communication with Challenging Patient, U13 Care of Terminally Ill Patient, U14 Burnout in Healthcare, U15 Exam Test
Literatura
    doporučená literatura
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
Výukové metody
semináře, diskuze, práce ve dvojicích a skupinách, domácí příprava, e-learning, čtení, prezentace
Metody hodnocení
SVýuka je ukončena zkouškou, která se skládá ze 4 částí: i) prezentace v rámci výuky, ii) písemný test, iii) profesní korespondence, iv) ústní část. K úspěšnému zvládnutí zkoušky je potřeba dosáhnout minimálně 60% v každé ze čtyř dílčích částí. Účast na cvičeních je povinná, povoleny jsou maximálně dvě neomluvené absence. Absence nad tento rámec musí být omluveny Studijním oddělením a omluvenka musí být vystavena v ISu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

BPAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 30. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zuzana Handlová (cvičící)
Mgr. Jana Klapilová (cvičící)
Mgr. Marie Lahodová Vališová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Katarína Lexová, M.A. (cvičící)
doc. Wei-lun Lu, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. David Zelený (cvičící)
Garance
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Lékařská fakulta
Rozvrh
St 18. 3. 13:00–15:30 C15/113, St 25. 3. 13:00–15:30 C15/113, St 1. 4. 13:00–15:30 C15/113, St 8. 4. 13:00–15:30 C15/113, St 15. 4. 13:00–15:30 C15/113, St 22. 4. 13:00–15:30 C15/113, St 29. 4. 13:00–15:30 C15/113, St 6. 5. 13:00–15:30 C15/113, St 13. 5. 13:00–15:30 C15/113
Předpoklady
BPAJ0121 Angličtina I - cv.
Úroveň obecného anglického jazyka na úrovni B2 SERRJ. Znalosti a dovednosti z kurzu BPAJ0121.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině včetně vybraných gramatických kapitol na úrovni B2 SERRJ. Kurz dále rozvíjí znalosti oborové slovní zásoby týkající se zdravotnické péče a dovednosti pro efektivní komunikaci s lékaři, dalším ošetřujícím personálem a pacientem.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu je student schopen: popsat a vysvětlit pojmy týkající se oborů středního zdravotnického personálu s důrazem na svůj vlastní obor; aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty, lékaři a ošetřujícím personálem; interpretovat odborné texty, prezentovat a diskutovat na odborné téma, argumentovat, oponovat názory kolegů, napsat vybrané žánry profesní korespondence či akademického stylu; ovládat vybrané gramatické struktury typické pro odborný a akademický jazyk.
Osnova
  • U1 Presentation and Letter of Referral, U2 Teamwork in Healthcare, U3 Pre-Hospital Care and Common Emergencies, U4 Accidents and Emergency Phone Calls, U5 Hospitalization and Patient Safety I, U6 Hospitalization and Patient Safety II, U7 Pain and Medication, U8 Midterm test and oral exam training, U9 Vaccination, U10 Communication with Child Patient, U11 Communication with Elderly Patient, U12 Communication with Challenging Patient, U13 Care of Terminally Ill Patient, U14 Burnout in Healthcare, U15 Exam Test
Literatura
    doporučená literatura
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521537622. info
Výukové metody
semináře, diskuze, práce ve dvojicích a skupinách, domácí příprava, e-learning, čtení, prezentace
Metody hodnocení
Studijní a výukové materiály dodává vyučující. Výuka probíhá formou cvičení. Přítomnost ve cvičeních je povinná, jsou povoleny maximálně dvě řádně omluvené absence přes Studijní oddělení. Výuka je ukončena zkouškou (zk), která ověřuje znalosti z podzimního i jarního semestru. Zkouška se skládá z části písemné (test) a části ústní (prezentace v rámci výuky, ústní zkouška).
Informace učitele
Vzhledem k tomu, že kurz probíhá v režimu 10x3 hodiny za semestr (místo obvyklých 15x2 hodiny za semestr), bude na 1 vyučovací blok připadat cca 1,5 lekce (viz U1-U15 výše).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

BPAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 30. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zuzana Handlová (cvičící)
Mgr. Jana Klapilová (cvičící)
Mgr. Tereza Kochová (cvičící)
doc. Wei-lun Lu, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Žaneta Stýblová (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 20. 3. 13:00–15:30 B11/334, St 27. 3. 13:00–15:30 B11/334, St 3. 4. 13:00–15:30 B11/334, St 10. 4. 13:00–15:30 B11/334, St 17. 4. 13:00–15:30 B11/334, St 24. 4. 13:00–15:30 B11/334, St 15. 5. 13:00–15:30 B11/334
Předpoklady
BPAJ0121 Angličtina I - cv.
Úspěšné zakončení prvního semestru zápočtovým testem, který zozhledňuje jednotlivé jazykové dovednosti. V začátku kurzu (září daného školního roku) jeho účastníci dosáhali minimálních jazykových znalostí úrovně B1 podle Evropského referenčního rámce pro jazyky. Tyto jsou dále rozvíjeny směrem ke stupni B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů jak receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině včetně vybraných gramatických kapitol na úrovni B2 SERRJ. Kurz dále u studentů rozvíjí znalosti specializované oborové slovní zásoby, prezentační dovednosti a dovednosti písemného projevu pro akademické prostředí, stejně jako dovednosti pro efektivní komunikaci s pacientkou, kolegy a lékaři.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu je student schopen popsat a vysvětlit pojmy týkající se jednotlivých vybraných okruhů z oboru porodní asistence: charakteristika práce porodní asistentky; základy porodnických konceptů a ošetřovatelských konceptů; těhotenství, porod a šestinedělí; anatomie rozmnožovací soustavy; je schopen aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty/klientkami; interpretovat odborné texty; ovládá gramatické struktury typické pro odborný jazyk; jazyk diskuzí, prezentace a obhájení vlastního názoru v plénu kolegů.
Osnova
  • 1. týden: Úvod do studia druhého semestru, e-learningová podpora předmětu, požadavky, hodnocení, doporučená literatura a jiné studijní zdroje. Prezentace v anglickém jazyce I. - teorie
  • 2. týden: Prezentace v anglickém jazyce II. - praktická část
  • 3. týden: Kdo je porodní asistentka? Mé studium a motivace k budoucí práci, bakalářská práce.
  • 4. týden: Studentská prezentace. Gynekologie a porodnictví: základní terminologie a útvary/orgány rozmnožovací soustavy žen a mužů. Gramatika: Trpný rod.
  • 5. týden: Studentská prezentace. Motivační dopis za účelem studia v zahraničí. Těhotenství, porod.
  • 6. týden: Studentská prezentace. Těhotenství, porod: znaky a příznaky, životospráva v těhotenství. Opakování.
  • 7. týden: Studentská prezentace. Domácí porod.Porodopis Sestavení zásobníku užitečných frází pro komunikaci s rodičkou.
  • 8. týden: Studentská prezentace. Porodní komplikace. Gramatika: Tvorba otázek - opakování.
  • 9. týden: _Studentská prezentace. Kojení a péče o dítě. Opakování probrané látky zaměřené na písemnou část zkoušky - formát zkoušky písemní i ústní.
  • 10. týden: Opakování a písemná část zkoušky.
  • Probírané gramatické jevy: trpný rod,tvorba otázek, podmínkové věty.
Literatura
  • ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
  • Myles textbook for midwives. Edited by Diane Fraser - Margaret E. Cooper. 15th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone, 2009, xiv, 1122. ISBN 9780443068447. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • GLENDINNING, Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in use : medicine. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 175 s. ISBN 9780521682015. info
  • JAROŠČÁK, Miroslav. Anglicko-český tematický slovník :člověk po stránce fyzické. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2005, 863 s. ISBN 8071821942. info
  • GOUGH, Chris. English Vocabulary Organiser: 100 Topics for Self-study. 2005. ISBN 3-19-162924-6. info
  • HOUSE, Christine. Grammar no problem : 50 praktických lekcí anglické gramatiky s cvičením a klíčem. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 128 s. ISBN 8072383094. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
Výukové metody
Kromě výše uvedených tématických okruhů a gramatických jevů je výuka také zaměřena na osvojení komunikativních dovedností - tj. mluvení, poslech, čtení, psaní. Studetni pracují samostatně, ve dvojicích, či větších skupinách; prezentují pro ostatní kolegy a je vedena strukturovaná zpětná vazba; práce s obrázky; sdílení zkušeností; simulace pomocí role-plays - typické komunikační situace mezi porodní asistentkou a klientou/matkou; studetni sestavují banku užitečných frází pro takovéto situace; průběžné prezentace odborné literatury nebo aktuálních témat z porodní asistence.
Metody hodnocení
prezentace v cílovém jazyce; zkouška písemná část a ústní část; docházka a zájem o daný předmět
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Studenti se státní jazykovou zkouškou, příp. jejím ekvivalentem (TOEFL, FCE apod.) mohou, ale nemusí, vykonat zkoušku dříve v semestru po domluvě s vyučující
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

BPAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Robert Helán, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Markéta Kovaříková (pomocník)
Joseph Lennon, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Dana Straková (pomocník)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník)
Garance
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 21. 3. až St 16. 5. St 12:20–14:50 B11/327
Předpoklady
BPAJ0121 Angličtina I - cv.
Úspěšné zakončení prvního semestru zápočtovým testem, který zozhledňuje jednotlivé jazykové dovednosti. V začátku kurzu (září daného školního roku) jeho účastníci dosáhali minimálních jazykových znalostí úrovně B1 podle Evropského referenčního rámce pro jazyky. Tyto jsou dále rozvíjeny směrem ke stupni B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozvinout u studentů jak receptivní (porozumění čtenému a slyšenému), tak produktivní (mluvení, psaní) řečové dovednosti v angličtině včetně vybraných gramatických kapitol na úrovni B2 SERRJ. Kurz dále u studentů rozvíjí znalosti specializované oborové slovní zásoby, prezentační dovednosti a dovednosti písemného projevu pro akademické prostředí, stejně jako dovednosti pro efektivní komunikaci s pacientkou, kolegy a lékaři.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu je student schopen popsat a vysvětlit pojmy týkající se jednotlivých vybraných okruhů z oboru porodní asistence: charakteristika práce porodní asistentky; základy porodnických konceptů a ošetřovatelských konceptů; těhotenství, porod a šestinedělí; anatomie rozmnožovací soustavy; je schopen aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty/klientkami; interpretovat odborné texty; ovládá gramatické struktury typické pro odborný jazyk; jazyk diskuzí, prezentace a obhájení vlastního názoru v plénu kolegů.
Osnova
  • 1. týden: Úvod do studia druhého semestru, e-learningová podpora předmětu, požadavky, hodnocení, doporučená literatura a jiné studijní zdroje. Prezentace v anglickém jazyce I. - teorie
  • 2. týden: Prezentace v anglickém jazyce II. - praktická část
  • 3. týden: Kdo je porodní asistentka? Mé studium a motivace k budoucí práci, bakalářská práce.
  • 4. týden: Studentská prezentace. Gynekologie a porodnictví: základní terminologie a útvary/orgány rozmnožovací soustavy žen a mužů. Gramatika: Trpný rod.
  • 5. týden: Studentská prezentace. Motivační dopis za účelem studia v zahraničí. Těhotenství, porod.
  • 6. týden: Studentská prezentace. Těhotenství, porod: znaky a příznaky, životospráva v těhotenství. Opakování.
  • 7. týden: Studentská prezentace. Domácí porod.Porodopis Sestavení zásobníku užitečných frází pro komunikaci s rodičkou.
  • 8. týden: Studentská prezentace. žánr akademického textu - abstrakt. Gramatika: Tvorba otázek - opakování.
  • 9. týden: _Studentská prezentace. Žánr vědeckého článku - analýza textu. Opakování probrané látky zaměřené na písemnou část zkoušky - formát zkoušky písemní i ústní.
  • 10. týden: Opakování a písemná část zkoušky.
  • Probírané gramatické jevy: trpný rod,tvorba otázek, podmínkové věty.
Literatura
  • ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
  • Myles textbook for midwives. Edited by Diane Fraser - Margaret E. Cooper. 15th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone, 2009, xiv, 1122. ISBN 9780443068447. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • GLENDINNING, Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in use : medicine. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 175 s. ISBN 9780521682015. info
  • JAROŠČÁK, Miroslav. Anglicko-český tematický slovník :člověk po stránce fyzické. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2005, 863 s. ISBN 8071821942. info
  • GOUGH, Chris. English Vocabulary Organiser: 100 Topics for Self-study. 2005. ISBN 3-19-162924-6. info
  • HOUSE, Christine. Grammar no problem : 50 praktických lekcí anglické gramatiky s cvičením a klíčem. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 128 s. ISBN 8072383094. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
Výukové metody
Kromě výše uvedených tématických okruhů a gramatických jevů je výuka také zaměřena na osvojení komunikativních dovedností - tj. mluvení, poslech, čtení, psaní. Studetni pracují samostatně, ve dvojicích, či větších skupinách; prezentují pro ostatní kolegy a je vedena strukturovaná zpětná vazba; práce s obrázky; sdílení zkušeností; simulace pomocí role-plays - typické komunikační situace mezi porodní asistentkou a klientou/matkou; studetni sestavují banku užitečných frází pro takovéto situace; průběžné prezentace odborné literatury nebo aktuálních témat z porodní asistence.
Metody hodnocení
prezentace v cílovém jazyce; zkouška písemná část a ústní část; docházka a zájem o daný předmět
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Studenti se státní jazykovou zkouškou, příp. jejím ekvivalentem (TOEFL, FCE apod.) mohou, ale nemusí, vykonat zkoušku dříve v semestru po domluvě s vyučující
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

BPAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Veronika Dvořáčková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Robert Helán, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Markéta Kovaříková (pomocník)
Joseph Lennon, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Dana Straková (pomocník)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník)
Garance
Mgr. et Mgr. Zuzana Handlová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Zuzana Handlová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 22. 3. až St 24. 5. St 12:20–14:50 B11/327
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
BPAJ0222/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
Předpoklady
BPAJ0121 Angličtina I - cv.
Úspěšné zakončení prvního semestru zápočtovým testem, který zozhledňuje jednotlivé jazykové dovednosti. V začátku kurzu (září daného školního roku) jeho účastníci dosáhali minimálních jazykových znalostí úrovně B1 podle Evropského referenčního rámce pro jazyky. Tyto jsou dále rozvíjeny směrem ke stupni B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu je student schopen popsat a vysvětlit pojmy týkající se jednotlivých vybraných okruhů z oboru porodní asistence: charakteristika porodní asistentky; základy porodnických konceptů a ošetřovatelských konceptů; těhotenství, porod a šestinedělí; anatomie rozmnožovací soustavy; je schopen aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty/klientkami; interpretovat odborné texty; ovládá gramatické struktury typické pro odborný jazyk; jazyk diskuzí, prezentace a obhájení vlastního názoru v plénu kolegů; práce s e-learningem jako příprava na kontaktní výuku.
Osnova
  • 1. týden: Úvod do studia druhého semestru, e-learningová podpora předmětu, požadavky, hodnocení, doporučená literatura a jiné studijní zdroje. Prezentace v anglickém jazyce I. - teorie
  • 2. týden: Prezentace v anglickém jazyce II. - praktická část
  • 3. týden: Kdo je porodní asistentka? Mé studium a motivace k budoucí práci, bakalářská práce.
  • 4. týden: Studentská prezentace. Gynekologie a porodnictví: základní terminologie a útvary/orgány rozmnožovací soustavy žen a mužů. Gramatika: Trpný rod.
  • 5. týden: Studentská prezentace. Motivační dopis za účelem studia v zahraničí. Těhotenství, porod.
  • 6. týden: Studentská prezentace. Těhotenství, porod: znaky a příznaky, životospráva v těhotenství. Opakování.
  • 7. týden: Studentská prezentace. Domácí porod.Porodopis Sestavení zásobníku užitečných frází pro komunikaci s rodičkou.
  • 8. týden: Studentská prezentace. žánr akademického textu - abstrakt. Gramatika: Tvorba otázek - opakování.
  • 9. týden: _Studentská prezentace. Žánr vědeckého článku - analýza textu. Opakování probrané látky zaměřené na písemnou část zkoušky - formát zkoušky písemní i ústní.
  • 10. týden: Opakování a písemná část zkoušky.
  • Probírané gramatické jevy: trpný rod,tvorba otázek, podmínkové věty.
Literatura
  • ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
  • Myles textbook for midwives. Edited by Diane Fraser - Margaret E. Cooper. 15th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone, 2009, xiv, 1122. ISBN 9780443068447. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • GLENDINNING, Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in use : medicine. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 175 s. ISBN 9780521682015. info
  • JAROŠČÁK, Miroslav. Anglicko-český tematický slovník :člověk po stránce fyzické. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2005, 863 s. ISBN 8071821942. info
  • GOUGH, Chris. English Vocabulary Organiser: 100 Topics for Self-study. 2005. ISBN 3-19-162924-6. info
  • HOUSE, Christine. Grammar no problem : 50 praktických lekcí anglické gramatiky s cvičením a klíčem. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 128 s. ISBN 8072383094. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
Výukové metody
Kromě výše uvedených tématických okruhů a gramatických jevů je výuka také zaměřena na osvojení komunikativních dovedností - tj. mluvení, poslech, čtení, psaní. Studetni pracují samostatně, ve dvojicích, či větších skupinách; prezentují pro ostatní kolegy a je vedena strukturovaná zpětná vazba; práce s obrázky; sdílení zkušeností; simulace pomocí role-plays - typické komunikační situace mezi porodní asistentkou a klientou/matkou; studetni sestavují banku užitečných frází pro takovéto situace; průběžné prezentace odborné literatury nebo aktuálních témat z porodní asistence.
Metody hodnocení
prezentace v cílovém jazyce; zkouška písemná část a ústní část; docházka a zájem o daný předmět
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Studenti se státní jazykovou zkouškou, příp. jejím ekvivalentem (TOEFL, FCE apod.) mohou, ale nemusí, vykonat zkoušku dříve v semestru po domluvě s vyučující
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

BPAJ0222 Angličtina II

Lékařská fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. František Březina (přednášející)
Mgr. Radomíra Bednářová (cvičící)
Mgr. Robert Helán, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Jana Vyorálková (pomocník)
Garance
Mgr. Radomíra Bednářová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Lékařské fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh
St 23. 3. až St 25. 5. St 12:20–14:50 B09/324
Předpoklady
BPAJ0121 Angličtina I - cv.
Úspěšné zakončení prvního semestru zápočtovým testem, který zozhledňuje jednotlivé jazykové dovednosti. V začátku kurzu (září daného školního roku) jeho účastníci dosáhali minimálních jazykových znalostí úrovně B1 podle Evropského referenčního rámce pro jazyky. Tyto jsou dále rozvíjeny směrem ke stupni B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 18 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/18, pouze zareg.: 0/18
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu je student schopen popsat a vysvětlit pojmy týkající se jednotlivých vybraných okruhů z oboru porodní asistence: charakteristika porodní asistentky; základy porodnických konceptů a ošetřovatelských konceptů; těhotenství, porod a šestinedělí; anatomie rozmnožovací soustavy; je schopen aplikovat odborný jazyk při komunikaci s pacienty/klientkami; interpretovat odborné texty; ovládá gramatické struktury typické pro odborný jazyk; jazyk diskuzí, prezentace a obhájení vlastního názoru v plénu kolegů; práce s e-learningem jako příprava na kontaktní výuku.
Osnova
  • 1. týden: Úvod do studia druhého semestru, e-learningová podpora předmětu, požadavky, hodnocení, doporučená literatura a jiné studijní zdroje. Prezentace v anglickém jazyce I. - teorie
  • 2. týden: Prezentace v anglickém jazyce II. - praktická část
  • 3. týden: Kdo je porodní asistentka? Mé studium a motivace k budoucí práci, bakalářská práce.
  • 4. týden: Studentská prezentace. Gynekologie a porodnictví: základní terminologie a útvary/orgány rozmnožovací soustavy žen a mužů. Gramatika: Trpný rod.
  • 5. týden: Studentská prezentace. Motivační dopis za účelem studia v zahraničí. Těhotenství, porod.
  • 6. týden: Studentská prezentace. Těhotenství, porod: znaky a příznaky, životospráva v těhotenství. Opakování.
  • 7. týden: Studentská prezentace. Domácí porod.Porodopis Sestavení zásobníku užitečných frází pro komunikaci s rodičkou.
  • 8. týden: Studentská prezentace. žánr akademického textu - abstrakt. Gramatika: Tvorba otázek - opakování.
  • 9. týden: _Studentská prezentace. Žánr vědeckého článku - analýza textu. Opakování probrané látky zaměřené na písemnou část zkoušky - formát zkoušky písemní i ústní.
  • 10. týden: Opakování a písemná část zkoušky.
  • Probírané gramatické jevy: trpný rod,tvorba otázek, podmínkové věty.
Literatura
  • ŠTĚPÁNEK, Libor, Janice DE HAAFF, Alena HRADILOVÁ a David SCHÜLLER. Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 978-80-247-3577-1. info
  • Myles textbook for midwives. Edited by Diane Fraser - Margaret E. Cooper. 15th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone, 2009, xiv, 1122. ISBN 9780443068447. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 2. 2008. ISBN 978-0-19-456988-0. info
  • GREENAN, James a Tony GRICE. Oxford English for Careers: Nursing 1. 2007. ISBN 978-0-19-456977-4. info
  • GLENDINNING, Eric H. a Ron HOWARD. Professional English in use : medicine. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 175 s. ISBN 9780521682015. info
  • JAROŠČÁK, Miroslav. Anglicko-český tematický slovník :člověk po stránce fyzické. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2005, 863 s. ISBN 8071821942. info
  • GOUGH, Chris. English Vocabulary Organiser: 100 Topics for Self-study. 2005. ISBN 3-19-162924-6. info
  • HOUSE, Christine. Grammar no problem : 50 praktických lekcí anglické gramatiky s cvičením a klíčem. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2004, 128 s. ISBN 8072383094. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
Výukové metody
Kromě výše uvedených tématických okruhů a gramatických jevů je výuka také zaměřena na osvojení komunikativních dovedností - tj. mluvení, poslech, čtení, psaní. Studetni pracují samostatně, ve dvojicích, či větších skupinách; prezentují pro ostatní kolegy a je vedena strukturovaná zpětná vazba; práce s obrázky; sdílení zkušeností; simulace pomocí role-plays - typické komunikační situace mezi porodní asistentkou a klientou/matkou; studetni sestavují banku užitečných frází pro takovéto situace; průběžné prezentace odborné literatury nebo aktuálních témat z porodní asistence.
Metody hodnocení
prezentace v cílovém jazyce; zkouška písemná část a ústní část; docházka a zájem o daný předmět
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Studenti se státní jazykovou zkouškou, příp. jejím ekvivalentem (TOEFL, FCE apod.) mohou, ale nemusí, vykonat zkoušku dříve v semestru po domluvě s vyučující
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.