BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of Medicineautumn 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
MVDr. Halina Matějová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková
Supplier department: Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Mon 16. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 23. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 30. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 7. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 14. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 21. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 4. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 11. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 18. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 25. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 2. 12. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 9. 12. 13:00–15:50 učebna 27
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Dietitian (programme LF, B-NUT)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition. At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Learning outcomes
- At the end of the course, students will be able to apply educational theories, including strategies to promote health.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- recommended literature
- ASPDEN, William. Practical skills in food science, nutrition and dietetics. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2011, xv, 515. ISBN 9781408223093. info
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 30.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of Medicineautumn 2023
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
MVDr. Halina Matějová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková
Supplier department: Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Mon 18. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 25. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 2. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 9. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 16. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 23. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 30. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 6. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 13. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 20. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 27. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 4. 12. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 11. 12. 13:00–15:50 učebna 27
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Dietitian (programme LF, B-NUT)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition. At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Learning outcomes
- At the end of the course, students will be able to apply educational theories, including strategies to promote health.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- recommended literature
- ASPDEN, William. Practical skills in food science, nutrition and dietetics. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2011, xv, 515. ISBN 9781408223093. info
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 30.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of Medicineautumn 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
MVDr. Halina Matějová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková
Supplier department: Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Mon 12. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 19. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 26. 9. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 3. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 10. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 17. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 24. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 31. 10. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 7. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 14. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 21. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 28. 11. 13:00–15:50 učebna 27, Mon 5. 12. 13:00–15:50 učebna 27
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Dietitian (programme LF, B-NUT)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition. At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Learning outcomes
- At the end of the course, students will be able to apply educational theories, including strategies to promote health.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- recommended literature
- ASPDEN, William. Practical skills in food science, nutrition and dietetics. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2011, xv, 515. ISBN 9781408223093. info
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 30.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of Medicineautumn 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
MVDr. Halina Matějová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková
Supplier department: Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Tue 14. 9. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 21. 9. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 5. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 12. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 19. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 26. 10. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 2. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 9. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 16. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 23. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 30. 11. 12:00–14:50 učebna 27, Tue 7. 12. 12:00–14:50 učebna 27
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Dietitian (programme LF, B-NUT)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition. At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Learning outcomes
- Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- recommended literature
- ASPDEN, William. Practical skills in food science, nutrition and dietetics. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2011, xv, 515. ISBN 9781408223093. info
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 30.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of Medicineautumn 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (lecturer)
MVDr. Halina Matějová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková
Supplier department: Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Tue 12:00–14:50 učebna 27
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Dietitian (programme LF, B-NUT)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition. At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Learning outcomes
- At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 30.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of Medicineautumn 2019
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (lecturer)
MVDr. Halina Matějová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková
Supplier department: Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Tue 13:00–14:40 učebna 24
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in dietetian s work - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Dietitian (programme LF, B-NUT)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition. At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Learning outcomes
- At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 30.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of Medicineautumn 2018
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (lecturer)
MVDr. Halina Matějová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková
Supplier department: Department of Physical Education and Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Tue 13:00–14:40 učebna 27
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in dietetian s work - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition. At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Learning outcomes
- At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 30.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of MedicineAutumn 2017
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
MVDr. Halina Matějová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková
Supplier department: Department of Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Tue 13:00–14:40 učebna 6
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition. At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Learning outcomes
- Na konci předmětu budou studenti schopni aplikovat výchovné a vzdělávací teorie, včetně strategií na podporu zdraví.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of MedicineAutumn 2016
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
MVDr. Halina Matějová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková
Supplier department: Department of Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Tue 13:00–14:40 učebna 41
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition. At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of MedicineAutumn 2015
- Extent and Intensity
- 0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
MVDr. Halina Matějová (assistant) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Michaela Danková
Supplier department: Department of Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Tue 13:00–14:40 učebna 24
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition. At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of MedicineAutumn 2014
- Extent and Intensity
- 0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Kamila Jančeková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Lucie Martykánová (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Veronika Suchodolová (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: MVDr. Halina Matějová
Supplier department: Department of Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Tue 13:00–14:40 učebna 41
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education of work nutritive therapist - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition.At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of MedicineAutumn 2013
- Extent and Intensity
- 0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Kamila Jančeková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Lucie Martykánová (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Veronika Suchodolová (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: MVDr. Halina Matějová
Supplier department: Department of Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Tue 13:00–14:40 učebna 5
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition.At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- required literature
- www.rvp.cz
- not specified
- Materiály MŠMT ČR
- MACHOVÁ, Jitka and Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví : zdraví a prevence, životní styl - problémy a rizika, dospívání a zdravotní problémy. Vydání 1. Praha: Grada, 2009, 291 stran. ISBN 9788024727158. info
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005, 27 s. ISBN 8087000013. info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- KRCH, František David and Eva MARÁDOVÁ. Výchova ke zdraví : poruchy příjmu potravy : příručka pro učitele. Praha: VÚP, 2003, 32 s. info
- SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of MedicineAutumn 2012
- Extent and Intensity
- 0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Kamila Jančeková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Lucie Martykánová (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Veronika Suchodolová (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: MVDr. Halina Matějová
Supplier department: Department of Health Education – Faculty of Education - Timetable
- Wed 17:00–18:40 A21/111
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition.At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- Materiály MŠMT ČR
- Vzdělávací program Národní škola : vzdělávací program pro 1.-9. ročník základního vzdělávání. V Praze: Státní pedagogické nakladatelství, 1997, 162 s. ISBN 8004266835. info
- Praktické činnosti : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 16 s. ISBN 8071684333. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Praktické činnosti : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 16 s. info
- Prvouka : učební osnovy pro 1. až 3. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 22 s. ISBN 8071686344. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Prvouka : učební osnovy pro 1. až 3. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 22 s. info
- Rodinná výchova : učební osnovy pro 6. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 14 s. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of MedicineAutumn 2011
- Extent and Intensity
- 0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Kamila Jančeková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Lucie Martykánová (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Veronika Suchodolová (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: MVDr. Halina Matějová - Timetable
- Wed 17:00–18:40 A21/107
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition.At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- Materiály MŠMT ČR
- Vzdělávací program Národní škola : vzdělávací program pro 1.-9. ročník základního vzdělávání. V Praze: Státní pedagogické nakladatelství, 1997, 162 s. ISBN 8004266835. info
- Praktické činnosti : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 16 s. ISBN 8071684333. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Praktické činnosti : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 16 s. info
- Prvouka : učební osnovy pro 1. až 3. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 22 s. ISBN 8071686344. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Prvouka : učební osnovy pro 1. až 3. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 22 s. info
- Rodinná výchova : učební osnovy pro 6. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 14 s. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of MedicineAutumn 2010
- Extent and Intensity
- 0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Kamila Jančeková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Lucie Martykánová (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Veronika Suchodolová (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: MVDr. Halina Matějová - Timetable
- Wed 17:00–18:40 A21/107
- Prerequisites (in Czech)
- BVVP0422c Nutrition in health promotion and public health II - exercises && BVED0311c Education in work nutritive therapists - exercise
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition.At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- Materiály MŠMT ČR
- Vzdělávací program Národní škola : vzdělávací program pro 1.-9. ročník základního vzdělávání. V Praze: Státní pedagogické nakladatelství, 1997, 162 s. ISBN 8004266835. info
- Praktické činnosti : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 16 s. ISBN 8071684333. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Praktické činnosti : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 16 s. info
- Prvouka : učební osnovy pro 1. až 3. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 22 s. ISBN 8071686344. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Prvouka : učební osnovy pro 1. až 3. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 22 s. info
- Rodinná výchova : učební osnovy pro 6. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 14 s. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of MedicineAutumn 2009
- Extent and Intensity
- 0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Kamila Jančeková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Lucie Martykánová (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Veronika Suchodolová (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: MVDr. Halina Matějová - Timetable
- Wed 17:00–18:40 N02113a
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition.At the end of the course students should be able to apply educational and learning theories including health promotion strategies.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- Materiály MŠMT ČR
- Vzdělávací program Národní škola : vzdělávací program pro 1.-9. ročník základního vzdělávání. V Praze: Státní pedagogické nakladatelství, 1997, 162 s. ISBN 8004266835. info
- Praktické činnosti : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 16 s. ISBN 8071684333. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Praktické činnosti : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 16 s. info
- Prvouka : učební osnovy pro 1. až 3. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 22 s. ISBN 8071686344. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Prvouka : učební osnovy pro 1. až 3. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 22 s. info
- Rodinná výchova : učební osnovy pro 6. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 14 s. info
- Teaching methods
- class exercises
- Assessment methods
- create educational materials,credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
BVOD051c Subject - specific didactics
Faculty of MedicineAutumn 2008
- Extent and Intensity
- 0/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: MVDr. Halina Matějová - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Nutritive therapist (programme LF, B-SZ)
- Course objectives
- Special didactics represents a completion of the pedagogical and psychological education and prepares the students for successful command of pedagogical practice. Didactics is a continuation of the general pedagogical subjects; however, it is concerned with specific problems of instruction in courses devoted to the theme of Human Nutrition.
- Syllabus
- The class practices contain the following main topics: Preparation of the teacher for instruction in courses with nutrition-related content on various degrees and types of schools. Didactic analysis of the curriculum. Application of teaching methods including the training of activation methods. Practical methodical suggestions for classes with nutrition-related curricula.
- Literature
- Materiály MŠMT ČR
- Vzdělávací program Národní škola : vzdělávací program pro 1.-9. ročník základního vzdělávání. V Praze: Státní pedagogické nakladatelství, 1997, 162 s. ISBN 8004266835. info
- Praktické činnosti : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 16 s. ISBN 8071684333. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Praktické činnosti : učební osnovy pro 1. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 16 s. info
- Prvouka : učební osnovy pro 1. až 3. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 22 s. ISBN 8071686344. info
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR (Praha). Prvouka : učební osnovy pro 1. až 3. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 22 s. info
- Rodinná výchova : učební osnovy pro 6. až 9. ročník : vzdělávací program Základní škola. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996, 14 s. info
- Assessment methods
- class exercises, credit
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)