AJ5419 Učitel anglického jazyka na volné noze

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bronislav Sobotka (cvičící)
Garance
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ5419/01: So 21. 10. 8:00–12:50 učebna 51, So 16. 12. 8:00–12:50 učebna 56, B. Sobotka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 18/20, pouze zareg.: 3/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 3/20
Mateřské obory/plány
předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The subject aims to provide the participants with a toolkit for a modern independent freelance language teacher. The course is fully based on personal experience (and mistakes) and aims to be as practical as possible.
Výstupy z učení
In the end, the participants should have enough knowledge and information to become a successful full-time or part-time freelance teacher (if they choose to do so).
Osnova
  • In the first part, we will discuss the specifics of one-to-one teaching, where to find and how to design suitable materials. We will also look at various kinds of promotion (Facebook, YouTube, e-books, blog, online courses), we will talk about building (and maintaining) a good name/brand and generally the ways to let people know about you and motivate them to want to study with you. We will also talk about online teaching and the possibility to teach from any place in the world with a good internet connection. After the first meeting, there will be a lot of practical tasks (usually one task for one or two weeks). These will involve, creating your “brand” and “elevator pitch”, preparing a simple business plan or vision, creating your webpage, starting your Facebook fan page, writing a short ebook, writing a blog article and preparing a presentation about all of the above-mentioned. In the second part, everybody will present their own work and will get feedback from other participants as well as from the teacher. During both meetings, there will be enough left for discussion of any question or issue we may encounter.
Literatura
  • How to win friends and influence people (Orig.) : Jak získávat přátele a působit na lidi. info
  • Zen To Done: The Ultimate Simple Productivity System - Leo Babauta
  • VLACH, Robert. Na volné noze : podnikejte jako profesionálové. Vydání první. Brně: Jan Melvil Publishing. 760 stran. ISBN 9788075550156. 2017. URL info
  • OSBORNE, Priscilla. Teaching English one to one. Hove: Pavilion. 216 stran. ISBN 9781898789123. 2015. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan. 431 s. ISBN 1405013990. 2005. info
Výukové metody
Presentation, discussion, reading, active participation in activities
Metody hodnocení
attendance assignments presentation in the second meeting
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Most of the things that will be presented in the lesson are closely connected with the teacher and his experience - you can find out more about him here: http://brona.cz
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět bude realizován pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/AJ5419