PdF:BIp028 Biological and geological fiel - Informace o předmětu
BIp028 Biological and geological field practice
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 5 dní + 2 dny cesta. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. Natálie Čeplová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Radovan Smolinský, Ph.D., PhD. (cvičící)
doc. RNDr. Jindřich Štelcl, CSc. (cvičící)
Mgr. Robert Vlk, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (cvičící)
doc. RNDr. Alena Žákovská, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Alena Žákovská, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Robert Vlk, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra biologie – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BIp028/Seminarni_sk_1: Po 24. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Út 25. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, St 26. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Čt 27. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Pá 28. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, So 29. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího
BIp028/Seminarni_sk_2: Po 24. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Út 25. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, St 26. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Čt 27. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Pá 28. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, So 29. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího
BIp028/Seminarni_sk_3: Po 24. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Út 25. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, St 26. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Čt 27. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, Pá 28. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího, 13:00–16:50 kancelář vyučujícího, So 29. 6. 8:00–11:50 kancelář vyučujícího - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-PR2) (2)
- Cíle předmětu
- At the end of this field practices, students should be able to: - identify basic types of central-european habitats and some types of south-european habitats - explain relation between ecological factors and biodiversity of selected habitats - train abilities of collecting, fixing, preparation, identifying and demonstrating of organisms and other products of nature - train abilities to apply acquired knowledge into their future teachers practice.
- Výstupy z učení
- At the end of this field practices, students should be able to: - identify basic types of central-european habitats and some types of south-european habitats - explain relation between ecological factors and biodiversity of selected habitats - train abilities of collecting, fixing, preparation, identifying and demonstrating of organisms and other products of nature - train abilities to apply acquired knowledge into their future teachers practice.
- Osnova
- 1st day: Montane or Alpine nature (Julian Alps, Kamnik Alps, Western Karavanks) – botany, ecology, geology, geomorphology, zoology. 2nd day: Classic karst (caves, polje and lakes, museum) – geology, geomorphology, zoology, botany, ecology. 3rd day: Coastal nature and surroundings of the Adriatic sea – botany, ecology, geology, geomorphology, zoology (aquarium etc.).
- Literatura
- http://is.muni.cz/do/1499/el/estud/pedf/js07/rab/rab.pdf
- Fauna Europaea 2000-2015: http://www.faunaeur.org.
- BURNIE D. (1995): Wild flowers of the Mediterranean. Dorling Kinderslea Limited, London.
- BioLib – Biological Library: http://www.biolib.cz.
- HAYWARD, P.J., NELSON-SMITH, T. & SHIELDS, Ch. (1996). Sea Shore of Britain and Europe, Collins Pocket Guide, HarperCollins Publishers, London, 352 pp.
- Matyášek J. a kol., Slovinsko - cesty do přírody, MU Brno, 2004
- AICHELE D. (2006): Blumen der Alpen. Kosmos Verlag.
- CIGLIČ, R. & PERKO, D. (2012). Slovenia in geographical typifications and regionalizations of Europe. Geografski vestnik 84(1): 23-37.
- Výukové metody
- field practice
- Metody hodnocení
- Individual (oral) presentation (during field practice) + individual final project (printed, after field practice), both in English.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/BIp028