HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI3/01: Po 8:25–10:05 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI3/01: Po 13:55–15:35 učebna 21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI3/01: Po 13:00–14:40 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI3/01: Po 9:20–11:00 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI3/01: Po 14:50–16:30 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI3/01: Čt 7:30–9:10 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-MA)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI3/01: Čt 7:55–9:35 učebna 21, B. Knopová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh
- Po 10:40–12:20 učebna 21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh
- Po 10:40–12:20 učebna 21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích.
- Literatura
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- Sedlák, F. Didaktika Hv 2, SPN, Praha 1985
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při hře na nástroje OI a při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině hudební výchovy
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh
- Po 10:40–12:20 učebna 21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s elementárními nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ vytváření partitur Požadavky k zápočtu: - znalost hry na nástroje Orffova instrumentáře - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích. -Literatura: Sedlák, F.: Didaktika Hv 1, SPN, Praha 1985 Jurkovič, P.: Instrumentální soubor na ZŠ, SPN, Praha 1988 Jurkovič, P.: Hádání, Editio Supraphon, Praha 1982 Jurkovič, P.: Podpísničky s doprovodem dětských nástrojů, Editio Supraphon, Praha 1981 Eben, P. - Hurník,I.: Česká Orffova škola, díl 1-3, Editio Supraphon Praha - Bratislava, 1969
- Literatura
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1.-5. ročníku ZŠ. Online. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1993. 68 s. ISBN 8021006366. [citováno 2024-04-24] info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k ukončení semestru: - znalost hry na nástroje Orffova instrumentáře - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině Hv Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh
- Po 14:20–16:00 učebna 21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň je zaměřena na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím činností instrumentálních. Cílem je seznámení s elementárními nástroji Orffova instrumentáře a jejich využitím ve školní hudební výchově. Dále je pozornost věnována činnostem poslechovým - práce s hudebně vyjadřovacími prostředky.
- Osnova
- Činnosti instrumentální Zaměříme se na rozvoj hudebnosti dětí prostřednictvím hry na nástroje Orffova instrumentáře. Tvořivé projevy vedeme tak, aby hudební nápad byl zapsán formou partitury. Rozvoj instrumentálních dovedností předpokládá: a/ ovládnutí hry na lehce ovladatelné nástroje rytmické bicí a melodické bicí b/ základní znalost hudebních forem c/ zápis hudebního doprovodu do partitury. Požadavky k zápočtu: - znalost hry na nástroje Orffova instrumentáře - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 2.stupni ZŠ a gymnáziích. -Literatura: Sedlák, F.: Didaktika Hv 1, SPN, Praha 1985 Jurkovič, P.: Instrumentální soubor na ZŠ, SPN, Praha 1988 Jurkovič, P.: Hádání, Editio Supraphon, Praha 1982 Jurkovič, P.: Podpísničky s doprovodem dětských nástrojů, Editio Supraphon, Praha 1981 Eben, P. - Hurník,I.: Česká Orffova škola, díl 1-3, Editio Supraphon Praha - Bratislava, 1969
- Literatura
- Jurkovič, Pavel.Živá hudba minulosti ve škole. MUZIKSERVIS. ISBN 80-86233-0703
- Jurkovič, Pavel.Instrumentální soubory na základní škole
- KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Online. 1. vyd. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005. 48 s. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav a Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Online. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000. 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč :o poslechu ve škole i doma : metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. Online. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Online. Praha: Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9. [citováno 2024-04-24] info
- HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor :čítanka příkladů. Online. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0. [citováno 2024-04-24] info
- KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně pohybová výchova v 1.-5. ročníku ZŠ. Online. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1993. 68 s. ISBN 8021006366. [citováno 2024-04-24] info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky k ukončení semestru: - znalost hry na nástroje Orffova instrumentáře - zpracování 5-ti partitur s využitím nástrojů rytmických a melodických bicích - kánon, rondo, variace (realizace formou nástrojů OI) Činnosti poslechové:projekt zaměřený na realizaci poslechu v hodině Hv Zkouška se skládá ze dvou částí: praktické (hra na nástroj-housle, klavír, hra na flétnu, předložení praktických příkladů z oblasti činností vokálních, instrumentálních, pohybových, poslechových) teoretické - viz probírané celky v předmětu HV7MP_DI1 - 3
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- HV7MP_DI3/01: Po 8:50–10:30 učebna 21
HV7MP_DI3/02: St 8:50–10:30 učebna 21 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
HV7MP_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)