PdF:NJ_M110 Strategie učení se ciz. jazyku - Informace o předmětu
NJ_M110 Strategie učení se cizímu jazyku
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_M110/Kombi01: Pá 29. 9. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 13. 10. 8:00–9:50 učebna 64, Pá 10. 11. 8:00–9:50 učebna 64, V. Janíková
NJ_M110/Prez01: každé sudé úterý 12:00–13:50 učebna 70, V. Janíková
NJ_M110/Prez02: každé liché úterý 12:00–13:50 učebna 70, V. Janíková - Předpoklady
- keine Vorgaben
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 32/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Das Ziel des Fachseminars ist es, das Konzept der Lernstrategien beim Fremdsprachenlernen näher zu bringen, über eigene Sprachlernstrategien reflektieren und die gewonnenen Erkenntnisse darauffolgend wieder in der Durchführung des Unterrichts umsetzen zu können.
- Výstupy z učení
- Die Studierenden sind fähig das Konstrukt der Lernstrategien zu erörten und diese auf die zentralen Fragen der Unterrichtsplanung im Fach DaF zu beziehen.
- Osnova
- Autonomes Fremdsprachenlernen Lerntypen Lernstrategien (kognitive und metakognitive: Sprachlernstrategien, Sprachgebrauchsstrategien) Gedächtnisstrategien Reflexion des eigenen Lernprozesses: Language learning awareness Lernstrategien als Unterrichtsinhalte Lernstrategien in modernen Lehrwerken
- Literatura
- povinná literatura
- BIMMEL, Peter. Lernerautonomie und Lernstrategien. Online. Edited by Herrad Meese - Ute Rampillon. Berlin: Langenscheidt, 2000. 208 s. ISBN 3468496516. [citováno 2024-04-24] info
- doporučená literatura
- METZIG, Werner a Martin SCHUSTER. Lernen zu lernen : Lernstrategien wirkungsvoll einsetzen. Online. 8., aktualisierte Aufl. Heidelberg: Springer, 2010. 228 s. ISBN 9783642031120. [citováno 2024-04-24] info
- KÜHNL, Iris. Vermittlung von Lernstrategien : Ist-Stand und Zukunftsperspektiven. Online. Berlin: Wissenschaftlicher Verlag (WVB), 2008. 197 s. ISBN 9783865733849. [citováno 2024-04-24] info
- Handbuch Lernstrategien. Online. Edited by Heinz Mandl - Helmut Felix Friedrich. Göttingen: Hogrefe, 2006. ix, 414. ISBN 3801718131. [citováno 2024-04-24] info
- NEUNER-ANFINDSEN, Stefanie. Fremdsprachenlernen und Lernerautonomie : Sprachlernbewusstsein, Lernprozessorganisation und Lernstrategien zum Wortschatzlernen in Deutsch als Fremdsprache. Online. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2005. 436 s. ISBN 3896769723. [citováno 2024-04-24] info
- neurčeno
- WERNKE, Stephan. Aufgabenspezifische Erfassung von Lernstrategien mit Fragebögen : eine empirische Untersuchung mit Kindern im Grundschulalter. Online. Münster: Waxmann, 2013. 300 s. ISBN 9783830928423. [citováno 2024-04-24] info
- LEOPOLD, Claudia. Lernstrategien und Textverstehen : spontaner Einsatz und Förderung von Lernstrategien. Online. Münster: Waxmann, 2009. 347 s. ISBN 9783830921967. [citováno 2024-04-24] info
- PIEKARSKI, Witold. Lernstrategien als Instrument zur Autonomisierung der Lernenden im DaF-Unterricht : eine Perspektive der Lehrenden : [Magisterarbeit]. Online. 1. Aufl. [Ravensburg]: GRIN, 2007. 102 s. ISBN 9783638840484. [citováno 2024-04-24] info
- JANÍKOVÁ, Věra. Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen. Online. In Brünner Hefte für Germanistik. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. s. 68-76, 14 s. ISBN 80-210-3882-9. [citováno 2024-04-24] info
- FILIPOVÁ, Pavla. Entwicklung von Lernstrategien bei der Wortschatzarbeit im Deutschunterricht. Online. Edited by Věra Janíková. 2000. 62 s. [citováno 2024-04-24] info
- Výukové metody
- Analyse der Fachtexte, Diskussion, Präsentationen
- Metody hodnocení
- Präsentation einer praxisorientierten Aufgabe, 2 Hausaufgaben (2 Kredite) Präsentation einer praxisorientierten Aufgabe, 2 Hausaufgaben, Seminararbeit (4 Kredite)
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/NJ_M110