SZ6041 Seminář k učitelské praxi 1

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/1/0. 1x14 dní/90 minut. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tomáš Andrášik (cvičící)
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Cásková (cvičící)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Hrušková (cvičící)
Mgr. Jana Chocholatá (cvičící)
doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (cvičící)
Mons. Ing. Mgr. Pavel Konzbul, Dr. (cvičící)
PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Krása, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Josef Lukas, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící)
PaedDr. Ivo Martinec, CSc. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Novák, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Ovčáčková (cvičící)
Mgr. Karolína Pešková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karel Picka (cvičící)
PhDr. Mgr. Lenka Procházková, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský (cvičící)
Mgr. Kateřina Sýkorová (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková (cvičící)
Mgr. Tereza Škubalová (cvičící)
PhDr. Kamil Štěpánek, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (cvičící)
Mgr. Daniela Taylor, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Blanka Vaculík Pravdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Libuše Vodová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jitka Zítková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Petr Svojanovský
Katedra pedagogiky - Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky - Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ6041/01: Út 10. 10. 16:40–18:20 učebna 2, Út 24. 10. 16:40–18:20 učebna 2, Út 7. 11. 16:40–18:20 učebna 2, Út 21. 11. 16:40–18:20 učebna 2, Út 5. 12. 16:40–18:20 učebna 2, L. Vodová, I. Žaloudíková
SZ6041/02: Po 9. 10. 16:40–18:20 učebna 59, Po 23. 10. 16:40–18:20 učebna 59, Po 6. 11. 16:40–18:20 učebna 59, Po 20. 11. 16:40–18:20 učebna 59, Po 4. 12. 16:40–18:20 učebna 59, J. Chocholatá, N. Vojtková
SZ6041/03: Po 16. 10. 16:40–18:20 učebna 59, Po 30. 10. 16:40–18:20 učebna 59, Po 13. 11. 16:40–18:20 učebna 59, Po 27. 11. 16:40–18:20 učebna 59, Po 11. 12. 16:40–18:20 učebna 59, T. Andrášik, S. Hanušová
SZ6041/04: Po 9. 10. 16:40–18:20 učebna 41, Po 23. 10. 16:40–18:20 učebna 41, Po 6. 11. 16:40–18:20 učebna 41, Po 20. 11. 16:40–18:20 učebna 41, Po 4. 12. 16:40–18:20 učebna 41, P. Svojanovský
SZ6041/05: Po 16. 10. 16:40–18:20 učebna 41, Po 30. 10. 16:40–18:20 učebna 41, Po 13. 11. 16:40–18:20 učebna 41, Po 27. 11. 16:40–18:20 učebna 41, Po 11. 12. 16:40–18:20 učebna 41, K. Lojdová, R. Štěrba
SZ6041/06: Út 17. 10. 16:40–18:20 učebna 42, Út 31. 10. 16:40–18:20 učebna 42, Út 14. 11. 16:40–18:20 učebna 42, Út 28. 11. 16:40–18:20 učebna 42, Út 12. 12. 16:40–18:20 učebna 42, I. Martinec, J. Nehyba, J. Zítková
SZ6041/07: Út 17. 10. 16:40–18:20 učebna 34, Út 31. 10. 16:40–18:20 učebna 34, Út 14. 11. 16:40–18:20 učebna 34, Út 28. 11. 16:40–18:20 učebna 34, Út 12. 12. 16:40–18:20 učebna 34, A. Brychová, K. Pešková
SZ6041/08: Po 9. 10. 16:40–18:20 učebna 42, Po 23. 10. 16:40–18:20 učebna 42, Po 6. 11. 16:40–18:20 učebna 42, Po 20. 11. 16:40–18:20 učebna 42, Po 4. 12. 16:40–18:20 učebna 42, I. Budínová, J. Nehyba
SZ6041/09: Čt 12. 10. 16:40–18:20 učebna 54, Čt 26. 10. 16:40–18:20 učebna 54, Čt 9. 11. 16:40–18:20 učebna 54, Čt 23. 11. 16:40–18:20 učebna 54, Čt 7. 12. 16:40–18:20 učebna 54, J. Nehyba, P. Suquet
SZ6041/10: Út 10. 10. 16:40–18:20 učebna 42, Út 24. 10. 16:40–18:20 učebna 42, Út 7. 11. 16:40–18:20 učebna 42, Út 21. 11. 16:40–18:20 učebna 42, Út 5. 12. 16:40–18:20 učebna 42, P. Knecht, T. Kohoutek
SZ6041/11: Po 16. 10. 16:40–18:20 učebna 42, Po 30. 10. 16:40–18:20 učebna 42, Po 13. 11. 16:40–18:20 učebna 42, Po 27. 11. 16:40–18:20 učebna 42, Po 11. 12. 16:40–18:20 učebna 42, P. Svojanovský, D. Taylor
SZ6041/12: Út 10. 10. 16:40–18:20 učebna 41, Út 24. 10. 16:40–18:20 učebna 41, Út 7. 11. 16:40–18:20 učebna 41, Út 21. 11. 16:40–18:20 učebna 41, Út 5. 12. 16:40–18:20 učebna 41, P. Kopečný, J. Nehyba, D. Zámečníková
SZ6041/13: Út 17. 10. 16:40–18:20 učebna 41, Út 31. 10. 16:40–18:20 učebna 41, Út 14. 11. 16:40–18:20 učebna 41, Út 28. 11. 16:40–18:20 učebna 41, Út 12. 12. 16:40–18:20 učebna 41, L. Procházková, L. Škarková
SZ6041/14: Út 17. 10. 16:40–18:20 učebna 59, Út 31. 10. 16:40–18:20 učebna 59, Út 14. 11. 16:40–18:20 učebna 59, Út 28. 11. 16:40–18:20 učebna 59, Út 12. 12. 16:40–18:20 učebna 59, J. Ovčáčková, H. Stehlíková Babyrádová, P. Svojanovský
SZ6041/15: Po 16. 10. 16:40–18:20 učebna 34, Po 30. 10. 16:40–18:20 učebna 34, Po 13. 11. 16:40–18:20 učebna 34, Po 27. 11. 16:40–18:20 učebna 34, Po 11. 12. 16:40–18:20 učebna 34, J. Nehyba, J. Ovčáčková, H. Stehlíková Babyrádová
SZ6041/16: Po 9. 10. 16:40–18:20 učebna 65, Po 23. 10. 16:40–18:20 učebna 65, Po 6. 11. 16:40–18:20 učebna 65, Po 20. 11. 16:40–18:20 učebna 65, Po 4. 12. 16:40–18:20 učebna 65, J. Krása, K. Štěpánek
SZ6041/17: Po 16. 10. 16:40–18:20 učebna 65, Po 30. 10. 16:40–18:20 učebna 65, Po 13. 11. 16:40–18:20 učebna 65, Po 27. 11. 16:40–18:20 učebna 65, Po 11. 12. 16:40–18:20 učebna 65, S. Koryčánková, J. Lukas
SZ6041/18: Út 10. 10. 16:40–18:20 učebna 34, Út 24. 10. 16:40–18:20 učebna 34, Út 7. 11. 16:40–18:20 učebna 34, Út 21. 11. 16:40–18:20 učebna 34, Út 5. 12. 16:40–18:20 učebna 34, P. Novák, K. Picka, P. Svojanovský
Předpoklady
! NOWANY ( SZ6641 Seminar on Teaching Practice 1 )
!NOWANY(Fy6001,HL6001,HV6001,CH6001,KL6001,OV6001,AJ6001,Bi6001,CJ6001,De6001,FJ6001,Kv6001,MA6001,NJ6001,RJ6001,RV6001,SP6001,TE6001,Vi6001,VV6001,Ze6001).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory
předmět má 64 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Smyslem předmětu je poskytnout studentům prostor pro reflexi zkušeností z vlastní pedagogické praxe realizované v rámci předmětu Učitelské praxe 1 a pomoci jim prohloubit reflektivní a sebereflektivní dovednosti ve vztahu ke své učitelské praxi. Způsob vedení semináře je inspirován konceptem tzv. reflektujících týmů, který se vyznačuje spoluprací více odborníků z různých oblastí. Výuku proto zajišťuje oborový didaktik spolu s pedagogem či psychologem. Do výuky budou zváni také vybraní cviční učitelé. Na konci předmětu student bude: 1. lépe uchopovat podstatné aspekty pedagogických situací a otázek, které byly předmětem diskuse v semináři – s ohledem na průběh diskusí v semináři dokáže např. revidovat svůj postoj k motivaci žáků či k řešení kázeňských přestupků; 2. cíleně využívat reflexi (a sebereflexi) jakožto nástroj profesního učení – dokáže např. pojmenovat souvislost mezi autoregulací vlastního prožívání ve třídě a výsledky učení žáků.
Osnova
  • • porozumění rozdílu mezi popisným a reflektivním psaním • skupinová práce s pedagogickým (reflektivním) deníkem • skupinová práce s profesním portfoliem • osvojování reflexe a sebereflexe jakožto nástroje profesního učení se zřetelem k obecně pedagogickému a psychologickému aspektu práce učitele
Literatura
  • PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR a František TŮMA. Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků). první. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 237 s. ISBN 978-80-210-6681-6. info
  • DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 9788024728636. info
  • KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008. xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
  • PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2005. 231 s. Monografica. ISBN 80-7194-744-X. info
  • KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. 155 s. ISBN 8071789658. info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995. 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
  • SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987. xvii, 355. ISBN 1555422209. info
Výukové metody
• různé formy skupinové diskuse; • práce s reflektivními deníky a profesním portfoliem.
Metody hodnocení
• aktivní účast v semináři (80%); • průběžné plnění úkolů a jejich odevzdání v dohodnutých termínech (reflektivní deník a profesní portfolio).
Informace učitele
Student si tento předmět zapisuje 1x – spolu s předmětem Učitelská praxe 1. Podrobné informace k předmětům, které se týkají praxe naleznete zde: http://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/praxe-spolecneho-zakladu.
Další komentáře
Studijní materiály
Nezapisují studenti jednooborové SP: SPZP, SPAN, SPPU a SVV2S.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2017/SZ6041

Nahoru | Aktuální datum a čas: 22. 10. 2017 13:56, 42. (sudý) týden

Kontakty: istech(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz, studijní odd., správci práv, is-technici, e-technici, IT podpora | Použití cookies | Více o Informačním systému