VIm014 Praxe vizuální tvorby 2

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (cvičící)
doc. MgA. Matěj Smetana, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. MgA. Matěj Smetana, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohlubování profesních kompetencí s ohledem na oblast vizuální kultury. V této praxi je kladen důraz na odborný oborový aspekt praxe. Student má v rámci předmětu možnost propojovat teoretické a praktické poznatky získaných v rámci předmětu Praxe vizuální tvorby 1.. Předmět je úzce provázaný s Ateliérem materiálů a technologií 2, kde student reflektuje svoji odbornou praxi a rošiřuje si své znalosti a dovednosti ve vizuální tvorbě. Jedná se o průběžnou praxi, kterou student vykonává 10 týdnů během semestru. Celkem jde o min. 40 hodin praxe, z toho 20 hodin přímo na zvoleném pracovišti (umělecké / výtvarné ateliéry nejen na SOŠ, ZUŠ, VOŠ, grafické studio apod.) a 20 hodin věnovaných především vlastní přípravě, případně pomoci supervizorovi (např. práce na projektech, chystání projektů, prezentací apod.).
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student: • zhodnotí vlastní vývoj v rámci odborné oborové praxe, • zefektivní proces plánování, realizace a reflexe vlastních autorských projektů, • na základě reflexe vlastní práce vytváří alterace, které využívá v následných projektech, • osvojí si základní dovednosti vztahující se ke všem složkám práce ve výtvarných ateliérech či grafickém studiu, • reflektuje klima konkrétního pracoviště a jejich vliv na vlastní práci.
Osnova
  • • praxe – 20 hodin • činnosti vykonávané ve funkci asistenta • náslechy a práce na vlastních autorských projektech a domácích zadáních – 20 hodin • závěrečná reflexe
Literatura
  • SHAUGHNESSY, Adrian. How to be a graphic designer, without losing your soul. London: Laurence King, 2010. ISBN 9781856697095.
  • KNOBLOCH, Iva a Radim VONDRÁČEK, ed. Design v českých zemích 1900-2000: instituce moderního designu. V Praze: Academia, 2016. ISBN 978-80-200-2612-5.
  • FLUSSER, Vilém. Za filosofii fotografie. Vyd. 2., upr. Přeložil Josef KOSEK, přeložil Božena KOSEKOVÁ. Praha: Fra, 2013. Vizuální teorie. ISBN 978-80-86603-79-7.
  • TWEMLOW, Alice. K čemu je grafický design?. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7931-027-3.
  • JAROŠ, Richard a Pavla PAUKNEROVÁ, ed. Nejen kruhy: vizuální přístupy v zobrazování dat a informací. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2017. ISBN 978-80-87989-06-7.
  • LINDAUROVÁ, Lenka, PROCHÁZKOVÁ, Bára, ed. Mezera: mladé umění v Česku 1990-2014. V Praze: Společnost Jindřicha Chalupeckého, 2014. Magnus art. ISBN 978-80-905317-3-4.
  • POP10: Ateliér Grafický design a nová média, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2016. ISBN 978-80-87989-08-1.
Výukové metody
aktivní účast, praktická a teoretická příprava, individuální a skupinové projekty
Metody hodnocení
prezentace praxe, reflexe
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2020/VIm014