SZ7BP_CJN2 Cizí jazyk B - jazyk německý

Pedagogická fakulta
jaro 2004
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Marie Mészárosová (cvičící)
Garance
PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7BP_CJN2/01: Po 8:30–10:05 učebna 42, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN2/02: Po 11:05–12:45 učebna 37, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN2/03: Po 12:50–14:30 učebna 41, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN2/04: Út 12:50–14:30 učebna 33, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN2/05: Út 14:35–16:15 učebna 32, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN2/06: St 8:30–10:05 učebna 34, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN2/07: Čt 11:05–12:45 učebna 36, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN2/08: St 10:15–11:15 učebna 32, M. Mészárosová
SZ7BP_CJN2/09: St 10:15–11:15 učebna 32
Předpoklady
Předmět Cizí jazyk B - německý učí studenty jazykové znalosti němčiny aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby. K získání zápočtu se vyzaduje aktivní účast na jazykových cvičeních a úspěsné napsání zápočtového testu. Pro slození zkousky se vyzadují dva zápočty z předmětu Cizí jazyk A a B. Ústní zkouskou z předmětu Cizí jazyk C se prověří odpovídající schopnosti četby odborného textu, jakoz i komunikativní dovednosti podle zadaných konverzačních témat.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 65 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět Cizí jazyk B - německý upevňuje a prohlubuje znalosti německého jazyka ze střední školy. Učí studenty jazykové znalosti aktivně pouzívat v jednotlivých jazykových dovednostech: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev. Důraz je kladen na četbu a poslech autentických německých textů z hlediska jejich zánru, stavby a jazyka. Studenti se učí německy diskutovat o jejich obsahu, vyjádřit svůj názor, vypracovat resumé, vysvětlit jednotlivosti, vyhledat určité informace, vypracovat referát apod. Cílem je práce s odborným textem, poznání specifických znaků jeho jazyka a stavby.
Osnova
  • Témata poslechových a čtených textů a ústního projevu: 1. Sport und Gesundheit 2. Berufswelt und Ideen 3. Humor und Alltag 4. Politik, Geschichte und Zukunft Gramatická témata:Nebensätze, Konjunktionen, Verben, Passiv, Präteritum, Perfekt, Plusquamperfekt
Literatura
  • H. Aufderstraße, J. Müller, T. Storz: Delfin, Teil II, ISBN 3-19-101601-5
Metody hodnocení
Typ výuky: jazykova cvičení
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005.