A2BP_PJ1B Praktický jazyk 1B

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/4/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Dr. Rita Chalmers Collins (cvičící)
Mgr. Martin Němec, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury - Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Po 7:00–8:40 učebna 57, Čt 12:30–14:10 učebna 57
Předpoklady
A2BP_PJ1A Praktický jazyk 1A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will carry on developing all four skills, reading, listening, speaking and writing for better communication. As they are expected to be on the upper-intermediate level, they will probably work on extending the range and accuracy of the language as well as the register. They will learn to analyse the language for teaching purposes and they will be aware of the fact that they have changed their roles ? from being the users of the language into being the source of information about the language and language model providers. They will be developing their language competence towards C 1 level according to the Common European Framework of Reference, ie. CAE level. They will cover Units 5 to 9 of the basic study material.
Osnova
  • The students will cover U6-11 from the book Inside Out Upper Intermediate.
Literatura
  • GOMM, Helena a Jon HIRD. Inside out. Oxford: Macmillan, 2003. 139 s. ISBN 0333975804. info
Metody hodnocení
Credit requirements: - continuous assessment (minimum) 70 points Examination: written part(listening, reading, use of English) oral part (interview) Passmark 70% of the whole achievement
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Recommended material for self-study: R.Murphy: English Grammar In Use, Cambridge University Press CAE Practice Tests, any publisher Readers level 6 English-English Dictionary Advanced Level. Martin Němec (continuous assessment): 1. Written assignment – Description of My Favourite Toy Task: Describe your favourite toy. You can describe the physical appearance or, alternatively, you can describe the relationship you have with the toy. Assessment criteria will include: - language (both accuracy and range, appropriateness) - content (choice of suitable material, giving useful and appropriate information) - format (discourse markers, structure, punctuation, paragraphs, ...) Word limit: 100 words (-+ 10%; all words are counted) Deadline: 31st March 2008 2. Progress Test 2 Progress test 2 (50-70 points, 40-45 minutes) - Raymond Murphy (blue edition), U 74-145 - Czenglish (the list of items will be published) - Reading (Test on Reading) Date: 12th May 2008 *********************************** Placement Test Key: DiatesTP Link: http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1120
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů

Zobrazit další předměty

Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.