A2BP_ZAD2 Základy didaktiky 2

Pedagogická fakulta
jaro 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jaroslav Suchý (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury - Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
Čt 15:15–17:05 učebna 57
Předpoklady
A2BP_SOZK Souborná zkouška || A2BK_SOZK Souborná zkouška || AJ2BP_SOZK Souborná zkouška z AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The course outlines a variety of teaching and learning methods, enabling young students to enhance and develop their language learning in a structured and enjoyable way.
Osnova
  • Each session will be devoted to an in depth workshop showing a range of activities to lead young students to the learning of all aspects of English language learning.
Literatura
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • UR, Penny. Grammar practice activities : a practical guide for teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1988. viii, 288. ISBN 0521338476. info
  • UR, Penny. Teaching, listening, comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, 1984. x, 173. ISBN 0521287812. info
Metody hodnocení
2. CREDIT REQUIREMENTS - portfolio - preparation for leading the lessons - active participation - HW (reading Harmer, etc.) - HW completion in the moodlinka – IN the moodlinka - I reserve the right to launch a credit test - I reserve the right to launch a credit essay - Language quality = part of the evaluation
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.