SZ7BK_DTI2 Informační technologie 2

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jiří Slabý (cvičící)
Ing. Gabriela Štěpánová (cvičící)
Garance
Ing. Jiří Slabý
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Jiří Slabý
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 1000 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/1000, pouze zareg.: 0/1000, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/1000
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Studenti se seznámí se zásadami pro tvorbu distančních studijních opor. Tyto zásady budou celý semestr uplatňovat při výuce. Semestr je již obsahem zaměřen na didaktické využití ICT technologií. Studenti se naučí pracovat s autorským prostředím LMS Moodle a vytvářet v něm testy. Tento systém byl zvolen proto, že se s ním setkají na středních ale dokonce i na základních školách. Seznámí se s interaktivní tabulí a naučí se vytvářet výukové programy pro interaktivní tabule a využívat s nimi i elektronická hlasovací zařízení. V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie.
Osnova
  • Zásady tvorby distančních studijních opor. Autorské prostředí LMS Moodle a vytváření testů. Práce s interaktivní tabulí a vytváření výukových programů pro interaktivní tabule. Využívání elektronických hlasovacích zařízení.
Literatura
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
Metody hodnocení
V rámci této výuky vytvoří kompletní výukovou oporu ve Wordu - tištěnou podobu, v PowerPointu - multimediální podobu, v autorském prostředí Moodle - interaktivní oporu a tištěnou oporu do něj vloží a vytvoří výukový program pro interaktivní tabuli s hlasovacím zařízením. V těchto oporách použijí vlastními silami vytvořené video, sestříhaný zvuk i upravené fotografie. Vše obhájí.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.