SZ7BP_1AB1 Cizi jazyk A - anglický

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
PhDr. Tamara Váňová (pomocník)
Garance
Mgr. Jana Kollárová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7BP_1AB1/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Mlýnková
SZ7BP_1AB1/06: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Mlýnková
SZ7BP_1AB1/01: St 10:40–11:25 budova C - učebna 8, Š. Dohnalová
SZ7BP_1AB1/02: St 11:35–12:20 budova C - učebna 8, Š. Dohnalová
SZ7BP_1AB1/03: Čt 11:35–12:20 učebna 10, J. Kollárová
SZ7BP_1AB1/04: Čt 12:30–13:15 učebna 10, J. Kollárová
Předpoklady
CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
The English course for intermediate students (Level B1) who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc., who can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Jazyková úroveň A2 a vyšší se prověřuje vstupním rozřazovacím testem. Určeno pro studenty, kteří neuspěli v PS 2007.
Mateřské obory/plány
předmět má 79 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Jazykový kurz na úrovni B1. V rámci povinně-volitelného předmětu Cizí jazyk A si student upevní dosažené jazykové znalosti ze střední školy, (predpokládá se složená maturitní zkouška z angličtiny), a seznámí se s vybranými akademickými dovednostmi (ústní prezentace, diskuse, argumentace, aj.) K získání zápočtu se vyžaduje aktivní účast na jazykových cvičeních, ústní a písemné prezentace, písemný test na závěr semestru.
Osnova
  • SZ7BP_1AB1 Cizí jazyk A - jazyk anglický Weeks 1-4 Topic 1 Education in the Czech Republic compared with the U.K. and U.S. systems. Texts 1, 2. (Making a statement, expressing opinion, discussion based on experience) Long term tasks: My specialization - introduction (mini-presentation: previous studies, basic information about MU and the Faculty of Education, my field of study, hot issues and current resources in my study at the Faculty of Education) Reader's Portfolio - keywords, summary, opinion (standardized layout) Grammar Revision (present simple + present continious, present continuous for future, prepositions of time and place) Weeks 5-7 Topic 2 Growing up, growing old. Adolescence. Adulthood. Ageing. Text 4.(Opinion exchange, critical thinking, picture description) Grammar revision (past simple + past continuous, future - when I am old , I will ...) Weeks 8-10 Topic 3. Interpersonal relationships. Non-verbal communication,body language. Text 5. (Opinion exchange, comparing differences and similarities, role play) Special task: Essay writing skills (suggested topic - What makes a good relationship?) Grammar revision (present perfect, adjectives, linking words, sequence of tenses) Weeks 11-13 Topic 4. Healthy lifestyle x unhealthy lifestyle. Stress and its consequences. Text 12. (Personal experience and reflection, expressing opinions) Grammar revision (1st and 2nd conditionals) Week 14 Credit requirements: Oral and written tasks during the semester. The field presentation based on the special task. Written test (part A - grammar, part B - topics) The student who has not completed continuous assessment during the particular semester can not be credited! (Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže získat kredity, ani zápočet!)
Literatura
  • VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
Metody hodnocení
Practical language course. Level B1. Oral presentations. End-of-semester presentation. Final Test (65% pass). Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústni prezentace, písemné úkoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Student, který nemá splněné průběžné úkoly z jednotlivých témat v rámci daného semestru, nemůže získat kredity, ani zápočet!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
The course is designed for intermediate students (Level B1). Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústni prezentace, písemné úkoly, atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Successful students will be credited for active participation in the lessons, for oral and written presentations, incl. summary presentation at the end of the semester.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován naposledy.
Přednostně pro studenty 3. semestru PdF, kteří v roce 2007/2008 nemohli tento předmět absolvovat.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.