A2BP_ZAD1 Základy didaktiky angličtiny 1

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
A2BP_ZAD1/01: St 12:05–13:45 učebna 64, A. Dobrovolná
Předpoklady
A2BP_SOZK Souborná zkouška || A2BK_SOZK Souborná zkouška || AJ2BP_SOZK Souborná zkouška z AJ || AJ2BP_SZKO Souborná zkouška z AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will get acquainted with basic didactic knowledge. Main objectives can be summarized as follows: being able to understand and explain what language system consists of; how learners differ from each other; how to recognize and treat different types of learners; being aware of teaching styles and teacher’s roles; getting theoretical knowledge about lesson planning and applying it in a way to create effective lesson plans; understanding what motivation is, how it influences learning and what motivational techniques are available for the language teacher.
Osnova
  • Language and language learning background
  • Learner motivation and interest
  • Different types and categories of learners
  • The teacher and the learner
  • Lesson planning – aims, objectives, format
Literatura
  • HARMER, Jeremy. How to teach English : an introduction to the practice of English language teaching. 1st publ. Harlow: Longman, 1998, x, 198. ISBN 0582297966. info
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 052156798X. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Workshops, seminars, discussions, online support and discussions on the moodlinka forum
Metody hodnocení
Requirements: active participation in sessions, complementing a portfolio, one contribution to a discussion forum on moodlinka, two lesson plans according to given criteria. Type of teaching: workshop, group discussion, student presentations.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1336
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.