FJ3DC_FUPP Akademické psaní

Pedagogická fakulta
podzim 2021

Předmět se v období podzim 2021 nevypisuje.

Rozsah
24hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ3DC_FUPP/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Bakešová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit jazykový aparát studentů pro zkvalitnění jejich písemného projevu jak po stránce formální a stylistické, tak po stránce obsahové se zaměřením na specifika psaní akademických textů.
Výstupy z učení
Studenti si zde upevní pojem struktury francouzské metodologie písemného projevu, jejich dosavadní znalosti a dovednosti poslouží jako základ a budou dále rozvíjeny a prohlubovány.
Osnova
  • 1. Discours académque - introduction. 2. Les « outils » de celui qui rédige un texte académique. 3. Lexique spécifique - trouver le mot juste. 4. Transitions – guider le lecteur. 5. Argumenter – connecteurs logiques. 6. Donner un exemple. 7. Citer – introduire le discours d’autrui. 8. Différents types de citations dans un texte académique. 9. Normes bibliographiques. 10. Méthodologie de l’écrit. 11. Discours didactique. 12. Fiche pédagogique.
Literatura
    povinná literatura
  • GARNIER, Sylvie a Alan D. SAVAGE. Rédiger un texte académique en français : règles grammaticales, règles d'usage, exercices d'entraînement corrigés. Paris: Ophrys, 2011, xxi, 256. ISBN 9782708013001. info
    doporučená literatura
  • GAILLARD B. , COLIGNON J.P. Toute l’orthographe, éditions Albin Michel. 2005. 220p. ISBN : 2-226-14391-2
  • ELUARD R., FRANCOIS J., Vocabulaire 350 exercices niveau avancé, éditons Hachette 1991. 208p. ISBN 2-01-017719-3
  • HONGRE, B., ETERSTEIN, C., JOYEUX, M., LESOT, A. Le texte argumentatif. 1. vyd. Paris : Hatier, 1998. ISBN 2-218 72565-7.
  • Le français dans le monde. Revue des professeurs de français. Paris : CLE International ou www.fdlm.org
  • CONSTANT, Anne-Sophie a Aldo LÉVY. Réussir, mémoire, thèse et HDR. 5e édition. Issy-les-Moulineaux: Gualino-Lextenso éditions, 2015, 187 stran. ISBN 9782297039130. info
  • FAYET, Michelle. Rédiger sans complexes. Paris: Eyrolles, 2011, 228 s. ISBN 9782212548778. info
Výukové metody
Seminary.
Metody hodnocení
Ukončení: zápočet Kritéria hodnocení: Na závěr kurzu studenti vypracují původní dokument v rozsahu tří normostran, řádkování 1,5, na jimi zvolené odborné téma z oblasti výuky cizích jazyků. Text bude obsahovat nejméně jeden příklad z každé následující položky: - vložená citace kurzívou s uvozovkami a příslušným odkazem na autora a zdroj (bibliografická citace); - citace pod textem menším písmem bez kurzívy a uvozovek s odsazením od levého okraje a příslušným odkazem na autora a zdroj (bibliografická citace); - parafráze citace s příslušným odkazem na zdroj (bibliografická citace); - poznámka pod čarou; - přechodový a propojovací text mezi jednotlivými částmi; - seznam použité literatury s bibliografickými citacemi monografie, článku v odborném periodiku, sborníkového příspěvku a s citacemi elektronických dokumentů různého typu - dle normy APA.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016.