TI0003 3D modelování a 3D tisk ve vzdělávání

Pedagogická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.) + projekty. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TI0003/01: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 8:00–9:50 učebna 28, M. Dosedla
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. vysvětlit principy tvorby 3D grafiky a jejího zobrazení; 2. tvořit 3D objekty pomocí různých technik modelování; 3. osvětlit, nanést materiály a základní textury; 4. vytvětlit principy 3D tiskáren a jejich využití ve vzdělávání 5. modelovat a připravovat objekty vhodné pro 3D tisk 6. 3D tisknout a řešit možné problémy při tisku 7. Zhodnotit dostupné zdroje modelů a lekcí pro 3D tisk a vytvářet samostatně materiály pro využití 3D tisku ve vzdělávání
Výstupy z učení
Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. vysvětlit principy tvorby 3D grafiky a jejího zobrazení; 2. tvořit 3D objekty pomocí různých technik modelování; 3. osvětlit, nanést materiály a základní textury; 4. vytvětlit principy 3D tiskáren a jejich využití ve vzdělávání 5. modelovat a připravovat objekty vhodné pro 3D tisk 6. 3D tisknout a řešit možné problémy při tisku 7. Zhodnotit dostupné zdroje modelů a lekcí pro 3D tisk a vytvářet samostatně materiály pro využití 3D tisku ve vzdělávání
Osnova
  • 1. Teoretická východiska a úvod do 3D modelování. 2. Ovládání vybraných 3D aplikací a prostředí. 3. Základní modelování z primitiv, polygonů, křivky 4. Materiály, osvětlení, rendering, export 5. Principy 3D tiskáren 6. Přívata modelů k tisku a slicer 7. Tisk a možné problémy 8. projekty
Literatura
  • Cinema 4D R13 cookbookelevate your art to the fourth dimension with Cinema 4D. Online. Edited by Michael Szabo. Birmingham: Packt Pub., 2012. iv, 498 p. ISBN 9781849691871. [citováno 2024-04-23] info
Výukové metody
cvičení, samostatná práce, projekty
Metody hodnocení
Zpracování samostatného projektu z oblasti 3D grafiky Zpracování samostatného projektu z oblasti 3D tisku
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/
Předmět není zaměřen na konkrétní modelovací 3D aplikaci, ale spíše na přehled vhodných aplikací pro využití i ve vzdělávání (TinkerCAD, Blender, Cinema4D, Fusion360, aj). Důležitá je samostatná práce studentů. Předmět je veden v úrovni implementace 3D grafiky a 3D tisku do vzdělávání na základních školách - předmět tedy není vhodný pro studenty fakulty informatiky a jiné pokročilé (3D) grafiky, konstruktéry či designéry.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022, podzim 2023.