PdF:JVp017 Eng. for Special Educators - C - Informace o předmětu
JVp017 Angličtina pro speciální pedagogy - C
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp017/01: Út 12:00–13:50 učebna 33, kromě Út 25. 10., A. Bízková Doleželová
JVp017/02: Út 10:00–11:50 učebna 33, kromě Út 25. 10., A. Bízková Doleželová
JVp017/03: Po 11:00–12:50 učebna 53, kromě Po 24. 10., B. Allan - Předpoklady
- B1 level knowledge of English is required. The B1 student understands the main points of clear standard input on familiar matters, can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way, can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. He or she can also describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Level B2 English course for students with entrance knowledge at B1 level of the CEFR. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, N-LOG)
- Special Education (Specialization 1 - Speech and Hearing Impairments) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 2 - Visual Impairments) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 3 - Behavioral Disorders) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 4 - Intellectual Disabilities and Autism Spectrum Disorders) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 5 - Multiple Disabilities) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 6 - Special Adult Education) (program PdF, N-SPZPA)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (něm.) (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- A B2 course whose mission is to develop students' language in receptive (reading, listening), productive (speaking, writing), and interactive modes of communication. Its further aim is to foster autonomy in students by providing them with opportunities to regulate their own learning process (own vocabulary collection and choice of topics). It also offers tasks that will enable students to develop their academic skills, for example researching sources and synthesizing information, and real-life skills (writing their job application). Last but not least, the course materials provide a wide range of activities that are aimed at helping students to acquire and practise specialist vocabulary.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, students will be able to understand spoken texts dealing with SNE topics at B2 level of the CEFR as well as understand written texts dealing with SNE topics at B2 level of the CEFR. Furthermore, they will have familiarised themselves with the language of job advertisements in their specialism and will have written a CV and a covering letter. They will have also tried their hand at writing an academic blog post based on two sources of their choice and demonstrated/presented a SNE technique. They will have collected at least 50 expressions of academic and/or specialist vocabulary of their own choice and reflected on their work during the semester and their progress.
- Osnova
- Subject-specific topics: issues related to vision loss, hearing loss, speech and language disorders, physical disability and educating students with individual differences. Skills to be practised: writing a CV & covering letter; synthesising information; mediating information and giving feedback. Grammar (self-study): tenses; passive; modals; verb patterns; word formation, B2 sentence structures.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Test your English vocabulary in use : upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, 150 s. ISBN 052166568X. info
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 9780521476584. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
- neurčeno
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed to develop and practise both language competencies (productive, receptive & interactive) and soft skills (researching, synthesising, mediating, presenting, collaborating and reflecting).
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only two undocumented absences are allowed); 2) completing in-term tasks/home preparation for classes; 3) active participation in classes; 4) Submitting writing assignments: a CV & covering letter report; an academic blog post; peer feedback on the blog post 5) Submitting spoken assignments: demonstration of a SNE technique; recorded peer reviews 6) Creating own academic/specialist vocabulary collection; 7) Writing a final reflection on the semestral tasks. Students can achieve up to 80 points. To pass the course, they need to gain 65 % (52 pts) on the graded assignments, and submit all three unscored tasks (CV & covering letter review, vocabulary collection and final reflection). For information on course recognition see http://www.ped.muni.cz/katedry-a-instituty/cjv/uznavani-predmetu/
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz na úrovni B2. Předmět navazuje na bakalářské jazykové kurzy úrovně B1. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/JVp017