IAJk16 Didaktika 4A - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/.7. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Petra Pašalov (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IAJk16/01: Pá 20. 9. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 4. 10. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 11. 10. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 18. 10. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 25. 10. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 1. 11. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 8. 11. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 15. 11. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 22. 11. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 29. 11. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 6. 12. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 13. 12. 14:00–15:50 respirium (4. nadzemní podlaží), P. Pašalov
Předpoklady
IAJk11 Souborná zkouška z AJ
Parallel attendance in ZS1MP_AT4A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student will get acquainted with specific needs of young language learners. Different literature for students will be recommended. Student will read articles related to the topics. At the end of the course students should be able to design adequate types of activities for young learners. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
Výstupy z učení
By the end of the course the students - will get acquainted with specific needs of young language learners;
- will get acquainted with articles related to the topics;
- will be able to design adequate types of activities for young learners;
- link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
Osnova
  • 1 The young language learner 2 Teacher 3 Motivation 4 Classroom management and classroom language 5 Lesson planning 6 Coursebook evaluation 7 Language System 8 Teaching listening 9 Teaching speaking
Literatura
  • SLATTERY, Mary a Jane R. WILLIS. English for primary teachers : a handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001, 148 s. ISBN 0194375633. info
  • PHILLIPS, Sarah. Young learners. Oxford: Oxford University Press, 1993, 182 s. ISBN 0194371956. info
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
workshop, microteaching, class discussions, homework, reading
Metody hodnocení
Credit requirements: 1 Active participation in seminars. One absence is allowed. 2 Portfolio. 3 Two reflective letters 4 Contributions to the Moodlinka course forums. 5 Teaching practice: observations. Type of completion: seminar
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2417
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k zápisu jsou v Informacích učitele v sylabu.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IAJk16