PHUZKDD1_P Didaktická dílna I

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
20 hodin za semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Mgr. Zdeňka Jastrzembská, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Marek Picha, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Marek Picha, Ph.D.
Katedra filozofie – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra filozofie – Filozofická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je seznámit studenty s vybranými filozofickými tématy, především však se způsobem jejich adekvátního představení středoškolskému publiku.
Výstupy z učení
Na konci kurzu budou studenti schopni sestavit vhodný didaktický podklad pro výuku filozofických témat v rámci ZSV.
Osnova
  • 01) slova, pojmy, definice, upřesnění
    02) myšlenkové experimenty
    03) diskuse a argumenty
    04) rétorické kategorie
    05) mysl, roboti a umělá inteligence
    06) vědění a mínění, rozum a smysly
    07) metody, dedukce, indukce
    08) filozofie a věda
    09) čas
    10) dějiny filozofie
Literatura
  • PICHA, Marek. Kritické myšlení a rekonstrukce argumentu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 41 s. ISBN 978-80-210-6730-1. 2014. info
  • LAW, Stephen. Filozofická gymnastika : 25 krátkých myšlenkových dobrodružství. Translated by Petr Pálenský, Illustrated by Daniel Postgate. Vyd. 1. Praha: Argo. 342 s. ISBN 9788072038824. 2007. info
Výukové metody
přednášky, workshopy, seminární diskuse
Metody hodnocení
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je odevzdání kvalitní didaktické přípravy v rozsahu jedné středoškolské vyučovací hodiny k předem zvolenému výukovému tématu ZSV. Nejpozději do 15. října 2019 se studenti po dohodě s vyučujícím přihlásí k některému z navržených témat (seznam najdete v interaktivní osnově kurzu), případně včas navrhnou téma vlastní. Studenti jednooborového Učitelství ZSV musejí odevzdat a prezentovat přípravy na dvě různá témata, první z nich nejpozději do 13. listopadu 2019. Každá didaktická příprava musí být složená ze dvou dokumentů ve formátu .docx: učitelský podklad a studentský podklad. Učitelský podklad plně popisuje vše, co a jak má učitel na hodině se studenty dělat, tj. musí obsahovat kompletní informace, úplné formulace, doslovná zadání. Studentský podklad je určen k tomu, aby byl na hodině rozdán studentům, tj. musí obsahovat sumář základních informací, úplné zadání aktivit, otázek, úkolů, doplňkových činností. Didaktické přípravy budou zveřejněny i pro ostatní studenty.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/PHUZKDD1_P