VIKMB28 Sebeřízené učení

Filozofická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Hana Tulinská (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví - Ústav české literatury a knihovnictví - Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví - Ústav české literatury a knihovnictví - Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 14:00–15:40 VP
Předpoklady
Předmět probíhá plně ONLINE. Předpokladem je chuť pracovat na sobě a ochota průběžně věnovat čas úkolům.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 200 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 23/200, pouze zareg.: 0/200, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/200
Mateřské obory
Cíle předmětu
Absolvováním předmětu posílíte svou dovednost: - Identifikovat svou vzdělávací potřebu
- definovat svůj vzdělávací cíl
- řídit svůj čas vzhledem k milníkům a cílům
- identifikovat adekvátní lidské zdroje pro své učení
- identifikovat adekvátní vzdělávací zdroje
- vybrat a/nebo rozvíjet své vzdělávací strategie
- implementovat vzdělávací strategie efektivně
- udržet flow a motivaci k dosažení cíle (neprokrastinovat)
- provádět sebemonitoring k ověřování, že učení skutečně probíhá
- provádět sebereflexi nad vzdělávacím procesem
- evaluovat vlastní vzdělávací výstupy.
Výstupy z učení
Konkrétně budete například umět:
- sestavit svůj vzdělávací plán,
- vyhledat a organizovat své vzdělávací zdroje,
- rozvíjet a spravovat své osobního vzdělávacího prostředí,
- monitorovat a reflektovat své učení,
- využívat rozvojové portfolio či vzdělávací deník,
- vytvořit a spravovat své vzdělávací eportfolio či osobní web.
Osnova
  • - osobní vzdělávací plán a vzdělávací smlouva (PLP),
  • - osobní vzdělávací prostředí a vzdělávací síť (PLE, PLN),
  • - online vzdělávání a vzdělávací aplikace,
  • - strategie učení,
  • - flow, motivace, návyky a řízení času ve vlastním učení,
  • - sebereflexe a sebeprezentace pomocí vzdělávacího eportfolia.
Literatura
    doporučená literatura
  • GRAY, Elaine a Sharon AINSLEY. Conscious choices: a model for self-directed learning. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Prentice Hall, c2004, xx, 152 p. ISBN 01-311-2931-7.
  • KNOWLES, Malcolm S. Self-directed learning: a guide for learners and teachers. Chicago: Association Press, c1975, 135 p. ISBN 06-958-1116-9.
  • NEWPORT, Cal. How to win at college: simple rules for success from star students. 1st ed. New York: Broadway Books, 2005, viii, 193 p. ISBN 07-679-1787-1.
  • STEPHENS, Dale J. Hacking your education: ditch the lectures, save tens of thousands, and learn more than your peers ever will. First edition. xiv, 194 pages. ISBN 978-039-9159-961.
Výukové metody
Kurz bude probíhat plně online. První týden bude orientační, následovat bude šest témat k sebeřízenému učení, vždy jedno na dva týdny, plus závěrečný týden. Všechny materiály budou k dispozici na webu kurzu. Ke každému ze šesti témat náleží kvíz a praktický úkol, který bude hodnocen v rámci peer assessmentu.
Metody hodnocení
Hodnoceni mohou být ti studenti, kteří:,
- odevzdají všechny úkoly v požadované kvalitě a včas,
- v rámci peer assessmentu včas ohodnotí práci kolegů,
- splní průběžné kvízy,
- na konci semestru odevzdají rozvojové ePortfolio.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2018/VIKMB28

Nahoru | Aktuální datum a čas: 19. 8. 2018 16:10, 33. (lichý) týden

Kontakty: istech(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz, studijní odd., správci práv, is-technici, e-technici, IT podpora | Použití cookies | Více o Informačním systému