VIKMB65 Service design workshop

Faculty of Arts
Spring 2018
Extent and Intensity
0/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Marie Kortanová (lecturer)
Mgr. Tomáš Štefek (lecturer)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies - Department of Czech Literature - Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Sabina Kubisová
Supplier department: Division of Information and Library Studies - Department of Czech Literature - Faculty of Arts
Timetable
Wed 21. 3. to Wed 28. 3. Wed 9:10–12:25 U11, Wed 12:30–17:25 U28
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 5/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
Course objectives (in Czech)
Service Design Workshop je kurz, který se každý semestr věnuje jinému tématu z oblasti designu informačních služeb.
Na jaře 2018 se kurz vypisuje s tématem "Psaní pro digitální služby". Lektorkou je Mgr. Marie Kortanová.
Kurz je na míru šitý všem, kteří se chtějí naučit základy psaní pro web a online prostředí. Možná občas píšete články nebo vás zajímá, co vlastně dělá a jak pracuje copywriter. Dobrá zpráva je, že tady se to dozvíte. Nečekejte seznam chytrých pouček, ale spíš metody a cvičení, pomocí kterých pochopíte, jak tvořit obsah pro lidi. A taky rámec, který vychází z human-centred designu.
Syllabus (in Czech)
  • Kurz je rozdělený do dvou částí:
  • Den první – 21. 3.
  • Přednáška + diskuze
  • 1) Jak definovat a popsat publikum, ke kterému mluvíte (výzkum + persony + empatická mapa + uživatelské cesty)
  • 2) Jak lidé čtou a proč je důležité chápat design jako celek
  • 3) Jak strukturovat obsah, aby byl srozumitelný pro lidi i pro roboty
  • 4) Typy obsahu, na které v online prostředí narazíte
  • 5) Jak přemýšlí copywriter, když připravuje obsah / texty
  • Den druhý – 28. 3.
  • Praktický workshop, kde si vyzkoušíte všechno, o čem se budeme bavit v první části. K ruce vám budou 2 lidé z Pábení, kteří vám na jednotlivé úkoly budou celý den dávat zpětnou vazbu.
Literature
  • ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Český Těšín: House of Řezáč, 2016. 211 stran. ISBN 9788027006441. info
  • MARK, Margaret and Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec. Translated by Jiří Fadrný. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012. 352 s. ISBN 9788026500278. info
  • CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu : manipulativní techniky a jak se jim bránit. Translated by Petr Miklica. Vydání první. V Brně: Jan Melvil, 2012. 333 stran. ISBN 9788087270325. info
  • ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma : proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Translated by Martin Jaroš. Vyd. 1. Praha: Práh, 2009. 215 s. ISBN 9788072522392. info
  • KRUG, Steve. Web design : nenuťte uživatele přemýšlet! 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 167 s. ISBN 8025112918. info
  • OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Translated by Hana Škapová. Vyd. 3. Praha: Management Press, 2001. 223 s. ISBN 8072610473. info
  • GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Translated by Markéta Bílková. Praha: Columbus, 1997. 248 s. ISBN 80-85928-48-5. info
Teaching methods (in Czech)
Výukové metody: První část je komponovaná jako přednáška s diskuzí a drobnýni cvičeními. Druhá část je psavá a kreativní – všechny metody si vyzkoušíte v praxi na reálném zadání.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is also listed under the following terms Autumn 2017, Autumn 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2018, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2018/VIKMB65