PG12A23 Pedagogické teorie

Filozofická fakulta
jaro 2008
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
Mgr. Roman Švaříček, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Rozvrh
Út 13:20–14:55 C11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Disciplína navazuje na Obecnou pedagogiku a zaměřuje pozornost studentů na vybrané teorie vztahující se k výchově a vzdělávání. Jde mimo jiné o teorie akademické, kognitivně psychologické, personalistické, sociální, sociokognitivní, spiritualistické, technologické a další.
Literatura
  • BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál. 247 s. ISBN 80-7178-216-5. 1998. info
  • POL, Milan. Škola v proměnách. 1. plus 1. dotisk. Brno: Masarykova univerzita. 196 s. ISBN 978-80-210-4499-9. 2007. info
  • PROKOP, Jiří. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století. Vyd. 1. V Praze: Karolinum. 289 s. ISBN 8024610086. 2005. info
  • Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál. 495 s. ISBN 80-7178-170-3. 1997. info
  • JŮVA, Vladimír a Vladimír JŮVA. Úvod do pedagogiky. 3. dopl. vyd. Brno: Paido. 108 s. ISBN 80-85931-39-7. 1997. info
  • PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis. 234 s. ISBN 80-85498-27-8. 1995. info
  • SKALKOVÁ, Jarmila. K soudobým proudům pedagogického myšlení. Praha: PÚ ČSAV, 1992. info
  • SKALKOVÁ, Jarmila. Tradice hermeneutické pedagogiky a její vývoj v druhé polovině 20. století :k soudobým proudům pedagogického myšlení. 1. vyd. Praha: Pedagogický ústav J.A. Komenského. 86 s. ISBN 80-901127-3-0. 1992. info
Metody hodnocení
Forma: 1 hodina přednáška + 1 hodina seminář Podmínky pro získání kreditu: zkouška
Informace učitele
Základní literatura: Bertrand, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Pol, Milan. Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita, 2007. Prokop, Jiří. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století . Praha: Karolinum, 2005. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Praha, Portál 1997. Pelikán, J.: Výchova jako teoretický problém. Ostrava, Amosium 1995.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět musí být úspěšně absolvován v I. ročníku studia!.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.