VIKBB09 Základy marketingu

Filozofická fakulta
jaro 2012
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Zdeněk Kadlec, Dr.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marie Hradilová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 9:10–10:45 Zahraniční oddělení
Předpoklady
Předmět je určen pro denní bakalářské studenty oboru Vědecké informace a knihovnictví.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit specifika marketingu ve veřejné, resp. neziskové organizaci;
použít informace o veřejné, resp. neziskové organizaci a jejím prostředí pro vytvoření variant možných strategií marketingového postupu této veřejné, resp. neziskové organizace;
zhodnotit stávající marketing veřejné resp. neziskové organizace;
na základě nabytých znalostí aplikovat marketingové nástroje do praxe veřejné, resp. neziskové organizace;
využít marketingové myšlení pro řešení problémů organizace, což si bude moci vyzkoušet v seminární práci, tj. sestavení projektu marketingové studie.
Osnova
  • Tématický plán přednášek
  • 1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu
  • 2.Marketingový mix ve veřejném sektoru
  • 3.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu
  • 4.Marketingové strategické plánování. Positioning a Repositioning
  • 5.Komunikace v marketingu. Lobbing
  • 6.Public Relation a jejich okolí
  • 7.Krizová komunikace.
  • 8.Reklama
  • 9.Sponzorství
  • 10.Fundraising
  • 11.Strategické plánování
  • 12.New Public Management.
  • 13.Marketing a internet.
Literatura
  • ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. Online. první. Brno: MU, 2007. 201 s. elektronické skriptum. ISBN 9788021042926. [citováno 2024-04-23] info
  • ŠKARABELOVÁ, Simona. Komunikace a Public Relations. Online. 1. vydání. Brno: MU, 2005. 81 s. ISBN 80-210-3745-8. [citováno 2024-04-23] info
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Online. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003. 581 s. ISBN 8024702541. [citováno 2024-04-23] info
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. Online. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 179 s. ISBN 8071699950. [citováno 2024-04-23] info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Online. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000. xxiv, 518. ISBN 8072262521. [citováno 2024-04-23] info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Online. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7. [citováno 2024-04-23] info
Výukové metody
Teoretická příprava;
diskuse ve skupinách;
projekt marketingové studie (pot).
Metody hodnocení
Zpracování potu (marketingové studie);
ústní obhajoba potu (marketingové studie).
Informace učitele
Přednášky probíhají obsahově podle uvedených tématických okruhů.
The content of lectures follows the above-mentioned topical blocks.
Další komentáře
Studijní materiály
Výuka bude probíhat v učebně C:15.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.