NI05_04B Vyjadřovací a komunikační dovednost IV

Filozofická fakulta
jaro 2017
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Sofie Rose-Anne W. Royeaerd, M.A. (přednášející)
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Marta Kostelecká, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Jedná se o závěrečný seminář cyklu. Na konci tohoto semestru studenti skládají zkoušku "Profiel Academische Taalvaardigheid", která odpovídá úrovni C1 Evropského referenčního rámce. V tomto semestru se pozornost soustředí zejména na zvyšování úrovně psaného projevu.
Osnova
  • Er worden een aantal thema's behandeld aan de hand van het boek:
  • Emily Palmer en Miranda Van ´T Wout, Nederlands naar perfectie. Methode voor hoogopgeleide anderstaligen. Bussum, 2015.
  • De thema's bestrijken de volgende gebieden:
  • 1. Taal en cultuur
  • 2. Onderwijs
  • 3. Economie en bedrijfsleven
  • 4. Gezondheid en voeding
  • 5. Filosofie en ethiek
  • 6. Psychologie
  • 7. Rechten
  • 8. Mens en techniek
Literatura
  • Baalen, van, Christine, Taal in Zaken. Utrecht: NCB, 2003, ISBN 90 5517 609 5
  • Winnie Geurtsen, Ghislaine Giezenaar en Ada van Deijk, Hogerop! De puntjes op de i. Nederlands voor vergevorderde anderstaligen, Utrecht, 2006.
  • Emily Palmer en Miranda Van ´T Wout, Nederlands naar perfectie. Methode voor hoogopgeleide anderstaligen. Bussum, 2015.
  • WUYTS, An. Nederlands voor gevorderde anderstaligen. 1. druk. Leuven: Acco, 2003, 256 s. ISBN 9033451506. info
  • WUYTS, An. Nederlands voor gevorderde anderstaligen. 1. druk. Leuven: Acco, 2003, 262 s. ISBN 9033451689. info
  • STEEHOUDER, M. F. Leren communiceren :oefenboek. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1979, 93 s. ISBN 90-01-43239-5. info
  • STEEHOUDER, M. F. Leren communiceren :procedures voor mondelinge en schriftelijke communicatie. Groningen: Wolters-Noordhoff, 1979, 197 s. ISBN 90-01-43238-7. info
Výukové metody
Intensieve studentgerichte werkcolleges: schrijven, lezen, conversatie, presentaties, prosodie, luisteren en taaloefeningen.
Metody hodnocení
Wekelijkse werkcolleges. Actieve medewerking en regelmatige opdrachten. Een schriftelijke en mondelinge test aan het eind van het semester.
Vyučovací jazyk
Nizozemština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2008, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.