FAVBKa14 Bakalářský seminář I

Filozofická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/2/0. 15 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Markéta Dvořáčková (cvičící)
Mgr. Luděk Janda (cvičící)
Mgr. Jakub Kučera (cvičící)
doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.
Rozvrh
So 16:40–17:25 C34
Předpoklady
FAVBKa13 Bak. prosem. II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurs je určen k absolvování ve 3. semestru studia.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
První z cyklu čtyř seminářů věnovaných postupné přípravě bakalářské práce. Podrobněji viz: http//www.phil.muni.cz/fav/System.html. Výstupem z předmětu je vypracování první části projektu, tj. konspektu práce, který má mít následující podobu: Konspekt práce (1. část projektu) 1.1. Název - není obecný a popisný, ale vystihuje základ řešeného problému. Příklady nevhodných názvů: "Pravidla hry Jeana Renoira"; "Kina v Brně" Příklad vhodného názvu: "Estetika diskrepance: Pravidla hry"; "Ekonomika lokálního filmového představení: řetězce kin v Brně". 1.2. Popis problému: 1.2.1. Časoprostorové a kvantitativní vymezení zkoumaného problému (materiálu, pramenů, dat) a kritéria pro jeho přesné vymezení: např. období národní kinematografie vymezené dvěma klíčovými historickými změnami (nástup zvuku, znárodnění), daná část kinematografické instituce (organizace průmyslové výroby, distribuce, předvádění, recepce ad.), část tvorby daného autora vyznačující se určitou kompaktností, konstrukční princip či postup filmové formy tvořící tzv. stylovou dominantu v daném filmu. 1.2.2. Popis podstaty zkoumaného problému: stručná definice jádra problému; zdůvodnění výběru dané problematiky a předpokládaného přínosu jejího prozkoumání; stav dosavadního poznání v této oblasti. 1.2.3. Hypotetické závěry (k jakému typu poznatků bude podle předběžných odhadů možné dospět a jaká zobecnění z nich bude možné vytěžit). 1.3. Popis postupu práce: 1.3.1. Rozčlenění zkoumaného problému do základních částí. 1.3.2. Jednotlivé fáze práce: u analýzy např. segmentace, naratologická analýza, stylová analýza, vymezení dominanty; u historické práce: sběr pramenů, analýza pramenů, aplikace teoretických nástrojů pro jejich interpretaci a vyvození závěrů (všechny tyto fáze nutno dále konkretizovat dle specifik daného tématu).
Metody hodnocení
Konzultační typ výuky dle individuální domluvy ve stanovených termínech a/nebo v konzultačních hodinách. Termín předložení výstupního úkolu se stanovuje jednotně vždy na 31. ledna (za podzimní semestr) a 31. května (za jarní semestr), neurčí-li vyučující jinak.
Navazující předměty
Informace učitele
Studenti se zapisují dle vypsaných témat a oblastí k jednotlivým učitelům, které o tomto kroku uvědomí e-mailem nejpozději do dvou týdnů od zahájení semestru.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, jaro 2008, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.