NJ_D301 Prezentační dovednosti v němčině

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/1/0. 3 x 2 hodiny v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Pavla Marečková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NJ_D301/01: Pá 22. 9. 11:00–12:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 6. 10. 11:00–12:50 respirium (4. nadzemní podlaží), Pá 20. 10. 11:00–12:50 respirium (4. nadzemní podlaží), P. Marečková
NJ_D301/02: každý sudý čtvrtek 14:00–15:50 učebna 33, P. Marečková
Předpoklady
Znalosti němčiny minimálně na úrovni B1+. Předmět je vhodný pro studenty všech ročníků.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 21/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Die Studierenden entwickeln ihre Präsentationsfertigkeiten auf Grund theoretischer Kenntnisse sowie eigener Vorbereitungen und Realisierungen mehrerer Präsentationen. Der Umgang mit PowerPoint wird im Kurs NICHT thematisiert! Im Vordergrund steht die Entwicklung der eigenen kommunikativen Kompetenz und Rhetorik, das Training von zahlreichen Präsentationstechniken sowie der Abbau von Angst und Nervosität beim Präsentieren vor dem Publikum. Studenti si rozvíjejí prezentační dovednosti na základě získání teoretických poznatků i vlastních přípravách i realizaci prezentací. Tématem seminářů není práce s powerpointem! V popředí stojí rozvoj vlastní komunikační kompetence a retoriky, trénink mnoha prezentačních technik a minimalizování strachu a nervozity při prezentování před publikem.
Výstupy z učení
Am Ende dieses Kurses verfügen die Studierenden über theoretisches Wissen über Präsentationsgestaltung, sie sind in der Lage, dieses Wissen in der Vorbereitung eigener Präsentation anzuwenden, haben eigene Strategien entwickelt und können Nervosität und Angst bei einem Auftritt in der Öffentlichkeit minimieren. Na konci předmětu studenti disponují teoretickými znalostmi o výstavbě prezentace a jsou schopni také při přípravě vlastní prezentace použít. Vytvořili si repertoár prezentačních technik a jsou schopni minimalizovat nervozitu a strach při vystoupení na veřejnosti.
Osnova
  • Einführung in die Problematik (Was oder wie soll man präsentieren?) Struktur der Präsentation Visuelle Mittel Sprachliche Mittel Nonverbale Mittel Strategien zum Abbau von Angst und Nervosität Feedback (Wie soll man Feedback formulieren und wie soll man es annehmen?) Durchlaufend bereiten Studierende Minipräsentationen vor und führen sie in Kleingruppen vor, Partner-Feedback. Úvod do tématu (Co nebo jak prezentovat?) Struktura prezentace Vizuální prostředky Jazykové prostředky Nonverbální rovina prezentace Strategie odbourávání strachu a nervozity Feedback (Jak ho formulovat a jak ho přijmout?) Průběžně příprava vlastních miniprezentací, které budou realizovány v malých skupinkách, peer feedback.
Literatura
    doporučená literatura
  • ISABEL GARCÍA. Ich rede. Kommunikationsfallen und wie man sie umgeht.. Online. München: mvgverlag, 2010, [citováno 2024-04-23] info
  • PETER KÜRSTEINER, Inga Berkensträter. 100 Tipps & Tricks für Reden, Vorträge und Präsentationen. Online. Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 2010, [citováno 2024-04-23] info
  • HIERHOLD, Emil. Rétorika a prezentace. Online. Translated by Iva Michňová. 7., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2008. 380 s. ISBN 9788024724232. [citováno 2024-04-23] info
  • Phonothek intensiv : Aussprachetraining. Online. Edited by Ursula Hirschfeld - Kerstin Reinke - Eberhard Stock. Berlin: Langenscheidt, 2007. 176 s. ISBN 9783468497643. [citováno 2024-04-23] info
    neurčeno
  • GARTEN, Matthias. Präsentationen erfolgreich gestalten und halten : wie Sie mit starker Wirkung präsentieren. Online. 2. Auflage. Offenbach: Gabal, 2015. 197 stran. ISBN 9783869365220. [citováno 2024-04-23] info
  • KUSHNER, Malcolm L. Erfolgreich präsentieren für Dummies. Online. Translated by Marion Thomas. 3., überarbeitete und aktua. Weinheim: Wiley-Vch, 2011. 328 stran. ISBN 9783527706068. [citováno 2024-04-23] info
Výukové metody
Präsentieren, Diskussion, Partner-Feedback, Hausaufgaben prezentace, diskuze, peer feedback, domácí úkoly
Metody hodnocení
Anforderungen zum Kursabschluss: Anwesenheit, aktive Mitarbeit in Seminarsitzungen, Vorbereitung von Hausaufgaben (Minipräsentationen in jeder Seminarsitzung), Erstellung von Abschlusspräsentation und Formulierung von Feedback für 2 Präsentierende. Podmínky pro udělení zápočtu: docházka a aktivní účast na seminářích, plnění průběžných úkolů (menší výstupy a prezentace v každém semináři), vytvoření závěrečné prezentace a udělení zpětné vazby dvěma dalším prezentujícím.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Vyučování 1x14dní.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2016, podzim 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/NJ_D301