EN

FF:FAV122 Film a hudba - Informace o předmětu

FAV122 Film a hudba

Filozofická fakulta
podzim 2007
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Doc. Mgr. Martin Dohnal (přednášející), prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D. (zástupce)
Garance
prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury - Filozofická fakulta
Rozvrh
každý sudý čtvrtek 15:00–18:15 C34
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/100, pouze zareg.: 0/100, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/100
Mateřské obory
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
1) Základy obecné teorie umění. 2) Hudba jako způsob jak porozumět řeči Nejvyššího a film. 3) Velcí hudební skladatelé sui generis: A. A Tarkovskij, P. P. Pasolini, I. Bergman, F. Vláčil, ad. 4) Zázračný fenomén: filmové ticho. Ticho v hudbě, ticho ve filmu. 5) Mystérium splynutí zvuku a obrazu. 6) Filmové dílo jako hudební skladba. 7) Génius české filmové hudby: Zdeněk Liška. 8) Génius světové filmové hudba: Ennio Morriconne. 9) Hudební kýč ve filmu jako vyzývavá možnost. 10) Světová hudební avantgarda ve filmu. 11) Filmy o hudbě: Arvo Pärt, Sergiu Celibidache, Glenn Gould. 12) Zfilmované opery: Carmen, Othello, Kouzelná flétna, Lady Macbeth Mcenského újezdu. 13) J. S. Bach a film.
Metody hodnocení
Bloková výuka: každý sudý čtvrtek, tj. 4. a 18.10., 1., 15. a 29.11., 13.12., vždy 15:00-18:15 hod. Výstup: písemný test.
Informace učitele
Doc. Mgr. Martin Dohnal (nar. 1959 v Brně) Hudební skladatel. 1994 abs. JAMU - obor skladba u prof. Aloise Piňose, 2003 docent. Odborná praxe: zakládající člen, skladatel a klavírista rockové skupiny Pro pocit jistoty (tři koncertní programy); zakládající člen a herec Ochotnického kroužku; herec, autor scénické hudby a dramaturg v HaDivadle; dramaturg v Mahenově činohře NDB (2003-2005); skladatel v oblasti tzv. vážné hudby. Obor zájmu: duchovní hudba, filmové umění, poezie, religionistika, rusistika, slavistika. Hudební dílo: skladby komorní (Cestou k poslednímu - pro dvoje housle; Sonáta pro vc. a klav. Memento mori; Sonáta pro trubku a klav. Zmrtvýchvstání, a desítky dalších skladeb pro různá nástrojová obsazení), klavírní (tři sonáty pro klavír), varhanní (Modlitba za nepřátele; Křest; Agnus Dei; Odpuštění, ad.), koncertantní (Koncert pro varhany a orchestr Angelus Novus, 1990; Koncert pro housle a orch. Levitace, 1991, Žesťový koncert Šepoty a výkřiky, ad.), šest symfonií (Symfonie č. 1 Pravoslavnaja, 1994, ad.), čtyři opery (Proměna pro HaDivadlo – nerealizováno; Manon pro Studio Marta, 1988; Plešatá zpěvačka pro MHF Moravský podzim Brno, 1988; Amerika podle Franze Kafky pro Státní operu Praha, 1998, ad.), scénická hudba (scénické oratorium Jób pro Hadivadlo, Cena Alfréda Radoka za hudbu, 1996; na 200 sc. hud. pro desítky divadel doma i v zahraničí), desítky koncertů (jako klavírista a dirigent) na tuzemských i zahraničních festivalech duchovní, alternativní a experimentální hudby. Další činnost: cyklus autorských pořadů Angelus Novue, přednášková činnost, ad.
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2007/FAV122