PV227 Vykreslování na GPU

Fakulta informatiky
podzim 2018
Rozsah
0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jan Čejka (přednášející)
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky - Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky - Fakulta informatiky
Rozvrh
St 16:00–17:50 B311
Předpoklady
PV112 Grafická rozhraní
Doporučené je absolvování předmětu PB071 Úvod do jazyka C.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 13/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory
předmět má 23 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat základní přehled o možnostech programování grafických karet a k tomu použitelných technikách se zaměřením na programování shaderů. Studenti: získají praktické znalosti programování grafických karet; pochopí fungování specializovaných vyšších programovacích jazyků; budou schopni psát paralelní programy běžící na GPU;
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět a popsat možnosti využití programovatelných GPU při vykreslování prostorových scén;
- prostudovat a pochopit existujicí shadery v jazyce GLSL, vysvětlit jejich funkci;
- navrhout a implementovat GLSL shadery;
Osnova
  • Programovatelná grafická pipeline.
  • Stíny
  • Deferred shading
  • SSAO, DoF
  • HDR, bloom
  • Částicové systémy, compute shaders
  • Geometry shaders
  • Tessallation shaders
  • Mikroplošky
  • Physically Based Rendering, IBL
  • Vulkan
  • Parallax Occlusion Mapping
Literatura
    doporučená literatura
  • ROST, Randi J. a Bill LICEA-KANE. OpenGL shading language. Edited by Dan Ginsburg. 3rd ed. Upper Saddle River: Addison-Wesley, 2010. xliii, 743. ISBN 9780321637635. info
    neurčeno
  • GPU gems 3. Edited by Hubert Nguyen. Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley, 2007. l, 942. ISBN 9780321515261. info
  • GPU gems 2 : programming techniques for high-performance. Edited by Randima Fernando - Matt Pharr. Upper Saddle River: Addison-Wesley, 2005. xlix, 814. ISBN 0321335597. info
  • GPU gems : programming techniques, tips, and tricks for real-time graphics. Edited by Randima Fernando, Translated by David Kirk. Boston: Addison-Wesley, 2004. xlv, 765. ISBN 0321228324. info
  • ST-LAURENT, Sebastien. Shaders for game programmers and artists. Boston: Thomson Course Technology, 2004. xxiii, 483. ISBN 1592000924. info
  • GPU Pro : advanced rendering techniques. Edited by Wolfgang F. Engel. Natick: A K Peters, 2010. xixiii, 71. ISBN 9781568814728. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou výkladu kombinovaného s praktickými příklady a cvičeními.
Metody hodnocení
Ukončení kolokviem, úspěšné vypracování jednoduchého programu na poslední hodině. Povinná docházka, bez domácích úloh.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, akreditace podzim.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2018/PV227

Nahoru | Aktuální datum a čas: 19. 12. 2018 04:38, 51. (lichý) týden

Kontakty: istech(zavináč/atsign)fi(tečka/dot)muni(tečka/dot)cz, studijní odd., správci práv, is-technici, e-technici, IT podpora | Použití cookies | Více o Informačním systému