SZ7BP_DFL1 Využití Flash pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultajaro 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martin Kučera (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_DFL1/01: Út 9:45–11:25 šatna, J. Hrbáček
- Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Vytvářet animace ve Flasi, používat základní objekty flashe. Základním způsobem řídit animace pomocí AS3
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- HRBÁČEK, Jiří. Flash 1 - tvorba inteligentní grafiky - multimediální učebnice. Brno: MSD, spol. s.r.o Brno, 2007, 89 s. První. ISBN 978-80-7392-000-5. info
- Výukové metody
- Cvičení, řízené samostudium, přednášky
- Metody hodnocení
- 3 písemné testy, závěrečný projekt, obhajoba projektu
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Robin Horák (pomocník) - Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_DFL1/01: Út 9:45–11:25 šatna, J. Hrbáček
- Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Vytvářet animace ve Flasi, používat základní objekty flashe. Základním způsobem řídit animace pomocí AS3
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- HRBÁČEK, Jiří. Flash 1 - tvorba inteligentní grafiky - multimediální učebnice. Brno: MSD, spol. s.r.o Brno, 2007, 89 s. První. ISBN 978-80-7392-000-5. info
- Výukové metody
- Cvičení, řízené samostudium, přednášky
- Metody hodnocení
- 3 písemné testy, závěrečný projekt, obhajoba projektu
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultajaro 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Robin Horák (pomocník) - Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_DFL1/V: St 10:40–12:20 šatna, J. Hrbáček
- Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Vytvářet animace ve Flasi, používat základní objekty flashe. Základním způsobem řídit animace pomocí AS3
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- HRBÁČEK, Jiří. Flash 1 - tvorba inteligentní grafiky - multimediální učebnice. Brno: MSD, spol. s.r.o Brno, 2007, 89 s. První. ISBN 978-80-7392-000-5. info
- Výukové metody
- Cvičení, řízené samostudium, přednášky
- Metody hodnocení
- 3 písemné testy, závěrečný projekt, obhajoba projektu
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Robin Horák (pomocník) - Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Vytvářet animace ve Flasi, používat základní objekty flashe. Základním způsobem řídit animace pomocí AS3
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- HRBÁČEK, Jiří. Flash 1 - tvorba inteligentní grafiky - multimediální učebnice. Brno: MSD, spol. s.r.o Brno, 2007, 89 s. První. ISBN 978-80-7392-000-5. info
- Výukové metody
- Cvičení, řízené samostudium, přednášky
- Metody hodnocení
- 3 písemné testy, závěrečný projekt, obhajoba projektu
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_DFL1/V: Čt 12:30–14:10 šatna, J. Hrbáček
- Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 48 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Vytvářet animace ve Flasi, používat základní objekty flashe. Základním způsobem řídit animace pomocí AS3
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- HRBÁČEK, Jiří. Flash 1 - tvorba inteligentní grafiky - multimediální učebnice. Brno: MSD, spol. s.r.o Brno, 2007, 89 s. První. ISBN 978-80-7392-000-5. info
- Výukové metody
- Cvičení, řízené samostudium, přednášky
- Metody hodnocení
- 3 písemné testy, závěrečný projekt, obhajoba projektu
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- předmět má 49 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí pro používání Macromedia Flash pro tvorbu interaktivních distančních opor vhodných i pro umístění na WWW. Porozumět způsobu jejich vytváření, používání základních objektů flashe a naučit se vytvářet různé způsoby animací. Naučit se základům používání action scriptu. Celá výuka klade důraz na způsoby, které umožňují týmovou práci grafika s programátorem a týmovou práci řešení rozsáhlých projektů. Získané znalosti jsou předpokladem pro studium předmětu Programování v Macromedia Flash 1-pokročilá interaktivita distančních opor.
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Macromedia Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- Metody hodnocení
- Zpracovaný projekt - multimediální distanční studijní opora, průběžné plnění úkolů pro samostatnou práci, úspěšné absolvování tří testů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Studenti doma studují ze studijních materiálů, plní úkoly k procvičení a ve škole při výuce konzultují problémy. Odevzdávají hotové úkoly a absolvují testy. Průměrná časová náročnost samostatné práce doma je 10 hodin týdně. Uspěšní studenti mohou vytvářet grafické flash aplikace na odborných katedrách či jinde při vytváření multimediálních studijních opor, web aplikací apod.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_DFL1/DFL1_01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Hrbáček
- Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 48 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí pro používání Macromedia Flash pro tvorbu interaktivních distančních opor vhodných i pro umístění na WWW. Porozumět způsobu jejich vytváření, používání základních objektů flashe a naučit se vytvářet různé způsoby animací. Naučit se základům používání action scriptu. Celá výuka klade důraz na způsoby, které umožňují týmovou práci grafika s programátorem a týmovou práci řešení rozsáhlých projektů. Získané znalosti jsou předpokladem pro studium předmětu Programování v Macromedia Flash 1-pokročilá interaktivita distančních opor.
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Macromedia Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- Metody hodnocení
- Zpracovaný projekt - multimediální distanční studijní opora, průběžné plnění úkolů pro samostatnou práci, úspěšné absolvování tří testů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Studenti doma studují ze studijních materiálů, plní úkoly k procvičení a ve škole při výuce konzultují problémy. Odevzdávají hotové úkoly a absolvují testy. Průměrná časová náročnost samostatné práce doma je 10 hodin týdně. Uspěšní studenti mohou vytvářet grafické flash aplikace na odborných katedrách či jinde při vytváření multimediálních studijních opor, web aplikací apod.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultajaro 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_DFL1/DFL1_1: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Hrbáček
SZ7BP_DFL1/DFL1_2: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Hrbáček
SZ7BP_DFL1/DFL1_3: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Hrbáček - Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- předmět má 27 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí pro používání Macromedia Flash pro tvorbu interaktivních distančních opor vhodných i pro umístění na WWW. Porozumět způsobu jejich vytváření, používání základních objektů flashe a naučit se vytvářet různé způsoby animací. Naučit se základům používání action scriptu. Celá výuka klade důraz na způsoby, které umožňují týmovou práci grafika s programátorem a týmovou práci řešení rozsáhlých projektů. Získané znalosti jsou předpokladem pro studium předmětu Programování v Macromedia Flash 1-pokročilá interaktivita distančních opor.
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Macromedia Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- Metody hodnocení
- Zpracovaný projekt - multimediální distanční studijní opora, průběžné plnění úkolů pro samostatnou práci, úspěšné absolvování tří testů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Studenti doma studují ze studijních materiálů, plní úkoly k procvičení a ve škole při výuce konzultují problémy. Odevzdávají hotové úkoly a absolvují testy. Průměrná časová náročnost samostatné práce doma je 10 hodin týdně. Uspěšní studenti mohou vytvářet grafické flash aplikace na odborných katedrách či jinde při vytváření multimediálních studijních opor, web aplikací apod.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_DFL1/Flash1_1: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Hrbáček
SZ7BP_DFL1/Flash1_2: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Hrbáček
SZ7BP_DFL1/Flash1_3: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Hrbáček - Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- předmět má 27 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí pro používání Macromedia Flash pro tvorbu interaktivních distančních opor vhodných i pro umístění na WWW. Porozumět způsobu jejich vytváření, používání základních objektů flashe a naučit se vytvářet různé způsoby animací. Naučit se základům používání action scriptu. Celá výuka klade důraz na způsoby, které umožňují týmovou práci grafika s programátorem a týmovou práci řešení rozsáhlých projektů. Získané znalosti jsou předpokladem pro studium předmětu Programování v Macromedia Flash 1-pokročilá interaktivita distančních opor.
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Macromedia Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- Metody hodnocení
- Zpracovaný projekt - multimediální distanční studijní opora, průběžné plnění úkolů pro samostatnou práci, úspěšné absolvování tří testů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Studenti doma studují ze studijních materiálů, plní úkoly k procvičení a ve škole při výuce konzultují problémy. Odevzdávají hotové úkoly a absolvují testy. Průměrná časová náročnost samostatné práce doma je 10 hodin týdně. Uspěšní studenti mohou vytvářet grafické flash aplikace na odborných katedrách či jinde při vytváření multimediálních studijních opor, web aplikací apod.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- předmět má 27 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí pro používání Macromedia Flash pro tvorbu interaktivních distančních opor vhodných i pro umístění na WWW. Porozumět způsobu jejich vytváření, používání základních objektů flashe a naučit se vytvářet různé způsoby animací. Naučit se základům používání action scriptu. Celá výuka klade důraz na způsoby, které umožňují týmovou práci grafika s programátorem a týmovou práci řešení rozsáhlých projektů. Získané znalosti jsou předpokladem pro studium předmětu Programování v Macromedia Flash 1-pokročilá interaktivita distančních opor.
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Macromedia Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- Metody hodnocení
- Zpracovaný projekt - multimediální distanční studijní opora, průběžné plnění úkolů pro samostatnou práci, úspěšné absolvování tří testů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Studenti doma studují ze studijních materiálů, plní úkoly k procvičení a ve škole při výuce konzultují problémy. Odevzdávají hotové úkoly a absolvují testy. Průměrná časová náročnost samostatné práce doma je 10 hodin týdně. Uspěšní studenti mohou vytvářet grafické flash aplikace na odborných katedrách či jinde při vytváření multimediálních studijních opor, web aplikací apod.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- předmět má 27 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí pro používání Macromedia Flash pro tvorbu interaktivních distančních opor vhodných i pro umístění na WWW. Porozumět způsobu jejich vytváření, používání základních objektů flashe a naučit se vytvářet různé způsoby animací. Naučit se základům používání action scriptu. Celá výuka klade důraz na způsoby, které umožňují týmovou práci grafika s programátorem a týmovou práci řešení rozsáhlých projektů. Získané znalosti jsou předpokladem pro studium předmětu Programování v Macromedia Flash 1-pokročilá interaktivita distančních opor.
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Macromedia Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- Metody hodnocení
- Zpracovaný projekt - multimediální distanční studijní opora, průběžné plnění úkolů pro samostatnou práci, úspěšné absolvování tří testů.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Studenti doma studují ze studijních materiálů, plní úkoly k procvičení a ve škole při výuce konzultují problémy. Odevzdávají hotové úkoly a absolvují testy. Průměrná časová náročnost samostatné práce doma je 10 hodin týdně. Uspěšní studenti mohou vytvářet grafické flash aplikace na odborných katedrách či jinde při vytváření multimediálních studijních opor, web aplikací apod.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ7BP_DFL1/01: Út 6:50–7:35 učebna 12, J. Hrbáček
SZ7BP_DFL1/02: St 6:50–7:35 učebna 12, J. Hrbáček - Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 34 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/34, pouze zareg.: 0/34, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/34 - Mateřské obory/plány
- předmět má 27 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí pro používání Macromedia Flash pro tvorbu interaktivních distančních opor vhodných i pro umístění na WWW. Porozumět způsobu jejich vytváření, používání základních objektů flashe a naučit se vytvářet různé způsoby animací . Naučit se základům používání action scriptu. Získané znalosti jsou předpokladem pro studium předmětu Programování v Macromedia Flash 1-pokročilá interaktivita distančních opor.
- Osnova
- Vývojové prostředí Macromedia Flash Kreslení a malování Vytváření a používání symbolů Využití textu Práce s vrstvami Import obrázků Způsoby animace Vkládání zvuků Práce s maskami Práce s úrovněmi Vedení komunikace ve flashi (navigace po časových osách, cílové cesty) Metody, vlastnosti a události nejužívanějších tříd Statické a dynamické třídy
- Literatura
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- Metody hodnocení
- Zpracovaný projekt multimediální distanční studijní opora
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
SZ7BP_DFL1 Využití Flash 8 pro tvorbu multimediálních distančních opor 1
Pedagogická fakultajaro 2010
Předmět se v období jaro 2010 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. - Předpoklady
- Znalost práce s PC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- předmět má 41 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Vytvářet animace ve Flasi, používat základní objekty flashe. Základním způsobem řídit animace pomocí AS3
- Osnova
- 1. Vývojové prostředí Flash, nástroje pro kreslení 1(popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2(popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování(způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů(grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu(nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry(umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame(import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween(motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků(statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita(využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
- Literatura
- DEHAAN Jean, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X
- http://www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126
- http://www.flash.cz - videotutoriály pro Flash
- http://www.jaknaweb.com/clanky/macromedia
- HARTMAN Patricia, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4
- HRBÁČEK, Jiří. Flash 1 - tvorba inteligentní grafiky - multimediální učebnice. Brno: MSD, spol. s.r.o Brno, 2007, 89 s. První. ISBN 978-80-7392-000-5. info
- Výukové metody
- Cvičení, řízené samostudium, přednášky
- Metody hodnocení
- 3 písemné testy, závěrečný projekt, obhajoba projektu
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)