FC6305 Spotřební a kosmetická chemie

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
RNDr. Anna Bayerová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Horská, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Předpoklady
FC6300 Úvod do studia - Obchod a služby
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět surovinám, základním technologickým postupům a hodnocení bytové chemie a kosmetických přípravků.
Výstupy z učení
Student bude schopen legislativně rozdělit kosmetické suroviny, popsat základní anatomické struktury kožního systému člověka, vyjmenovat základní chemické sloučeniny určené pro výrobu kosmetické a spotřební chemie, popsat postupy základních kosmetických výrob.
Osnova
  • 1. Legislativa v České republice a Evropské unii
  • 2. Bytová chemie, základní rozdělení a surovinové složení prostředků spotřební chemie
  • 3. Specifikace prostředků spotřební chemie dle funkce, různé druhy a typy prostředků spotřební chemie, autokosmetika
  • 4. Způsoby vývoje a schvalování nových prostředků spotřební chemie
  • 5. Kosmetická chemie, význam základních pojmů kosmetika a kosmetologie
  • 6. Anatomie a fyziologie kůže
  • 7. Možnosti a hranice kosmetiky
  • 8. Základní suroviny kosmetické chemie, specifikace surovin kosmetické chemie dle různých kritérií
  • 9. Biologicky aktivní látky, rozdělení kosmetických prostředků dle různých kritérií
  • 10. Kosmetologie - základní pojmy, kosmetické suroviny
  • 11. Technologie kosmetických výrob
  • 12. Metody hodnocení kosmetických přípravků
Literatura
    doporučená literatura
  • Langmair, F: Základy kosmetických výrob, UTB 2001
Výukové metody
Přednáška
Metody hodnocení
Písemný test (vypracování přes E-learning), k úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alespoň 80%
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Určeno pro zaměření - Obchod a služby.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.