Průchod studijním plánem
Upozornění:
Studijní plán je neaktivní.
PdF 1 Vizuální tvorba (na dostudování prezenční vedlejší) (neaktivní)
Název anglicky: Lower and Secondary Teacher Training in Art Education (graduation minor)
navazující prezenční na dostudování vedlejší, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-VV2S Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy
navazující prezenční na dostudování vedlejší, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-VV2S Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahPožadavky kladené na uchazeče a uchazečky při státní závěrečné zkoušce vycházejí z cílů, které jsou vyjádřeny v profilu absolventa vysokoškolského magisterského studia vizuální tvorby pro základní a střední školy – zde jsou formulovány standardní tvůrčí schopnosti, vědomosti a pedagogické předpoklady
nezbytné k dosažení způsobilosti pro práci učitele výtvarné výchovy nebo učitele výtvarné výchovy a vizuální tvorby. Státní závěrečná zkouška navazuje na vykonané dílčí zkoušky, na zkoušku bakalářskou a na práce vytvořené během studia podle požadavků učebních plánů.
Zkouška se koná formou ústního pohovoru a z jednoho oboru trvá zpravidla 20 až 30 min, u jednooborového programu 35-50 minut. Studující má v tematice, kterou si losem zvolí, prokázat mj. schopnost vymezit a utřídit základní pojmy, uvést v souvislostech hlavní problémové linie (události, díla, osobnosti aj.), v rámci dané tematiky prezentovat i své vlastní oborové zkušenosti a své závěry kultivovaně v uceleném projevu přednést a s porozuměním odborně reagovat na doplňující otázky k tématu.
V každé otázce jsou obsaženy dva základní okruhy problematiky:
– dějiny a teorie výtvarné kultury
– teorie vyučování a didaktika vizuální tvorby
Student předkládá státnicové komisi Profesní portfolio, které se stává součástí ukončení studia na KVV PdF MU. Reprezentuje studentku – studenta jednak po stránce praktických výkonů, dosažených v průběhu studia a jednak po stránce jeho způsobilosti k výkonu pedagogické profese. Je tedy složeno ze dvou částí – v první části je obsažen přehled výtvarných aktivit autora doplněný fotodokumentací, jednotlivé fotografie jsou označeny standardním popisem, ve druhé části je předkládán textový soubor reflektující pedagogickou praxi provázený fotodokumentací. Rozsah portfolia není přesně stanoven, je však požadována profesionální grafická úprava, portfolio je předkládáno v tištěné podobě a je odevzdáváno přímo státnicové komisi. Po ukončení zkoušky je vráceno autorům.
Doporučený průchod studijním plánem
Oborová část
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:Vi8MP_AVT1 | Audiovizuální tvorba 1 | z | 2 | 1 | - |
PdF:Vi8MP_AuP1 | Autorský projekt 1 | zk | 6 | 1 | - |
PdF:Vi8MP_TVy1 | Tvorba výstav 1 | z | 2 | 1 | - |
PdF:Vi8MP_DVT | Didaktika VT | z | 4 | 1 | - |
PdF:Vi8MP_VSe1 | Výběrový seminář 1 | z | 2 | 1 | - |
PdF:Vi6001 | Seminář k učitelské praxi 2 | z | 1 | 2 | - |
PdF:Vi6002 | Učitelská praxe 2 | z | 2 | 2 | - |
PdF:Vi8MP_AVT2 | Audiovizuální tvorba 2 | z | 2 | 2 | - |
PdF:Vi8MP_AuP2 | Autorský projekt 2 | zk | 6 | 2 | - |
PdF:Vi8MP_TVy2 | Tvorba výstav 2 | z | 2 | 2 | - |
PdF:Vi8MP_VSe2 | Výběrový seminář 2 | z | 2 | 2 | - |
PdF:Vi6003 | Učitelská praxe 3 | z | 2 | 3 | - |
PdF:Vi8MP_TVy3 | Tvorba výstav 3 | z | 2 | 3 | - |
PdF:Vi8MP_VSe3 | Výběrový seminář 3 | z | 2 | 3 | - |
37 kreditů |