"Jeden obraz vydá za tisíce slov"

Cíle studijního programu

Studijní program vizuální informatika připravuje studenty na práci s obrazovou informací a modely prostorových scén, což zahrnuje nebo se dotýká oblastí jako je počítačová grafika, zpracování obrazu, vizualizace, počítačové vidění, virtuální a rozšířená realita, zpracování videa, rozpoznávání vzorů, komunikace člověka s počítačem, 3D modelování, animace, grafický design a strojové učení.

Studijní plány

Computer Games Development
prezenční, se specializací
Computer Graphics and Visualisation
prezenční, se specializací
Graphic Design
prezenční, se specializací
Image Processing and Analysis
prezenční, se specializací

Studium

  • Cíle

    Studijní program vizuální informatika připravuje studenty na práci s obrazovou informací a modely prostorových scén, což zahrnuje nebo se dotýká oblastí jako je počítačová grafika, zpracování obrazu, vizualizace, počítačové vidění, virtuální a rozšířená realita, zpracování videa, rozpoznávání vzorů, komunikace člověka s počítačem, 3D modelování, animace, grafický design a strojové učení.

  • Výstupy z učení

    Absolvent je po úspěšném ukončení studia schopen:

    • používat matematické základy vizuální informatiky,
    • využít teoretické základy pořizování, analýzy a syntézy obrazové informace,
    • navrhovat a realizovat systémy a algoritmy v oblasti vizuální informatiky,
    • aplikovat základní principy grafického designu a vizuální komunikace,
    • znát principy a ovládat aktuální technologie vizuální informatiky,
    • pracovat jako člen i vedoucí výzkumného a vývojového týmu.
  • Uplatnění absolventa

    Absolvent nalezne dle zvoleného zaměření uplatnění v různých oblastech, například vývoji grafických aplikací, simulátorů, počítačových her, aplikací pro zpracování a analýzu multimédií, vizualizaci dat, virtuální a rozšířené realitě nebo vytváření kvalitního grafického designu. Absolvent může působit například jako analytik, grafický designer, aplikační programátor, vedoucí výzkumného nebo vývojového týmu. Získané teoretické znalosti a praktické dovednosti mu dovolí řešeným problémům důkladně porozumět a umožní v praxi efektivně využívat široké spektrum moderních technologií - od běžných mobilních zařízení až po dedikované systémy s velkým výpočetním výkonem.

  • Pravidla a podmínky pro vytváření studijních plánů

    Bakalářské a magisterské studium probíhá podle celouniverzitního kreditního systému, který je v souladu s pravidly European Credit Transfer System (ECTS). Povinně volitelné předměty jsou ve studijním plánu organizovány do jedné čí více skupin; student volí povinně volitelné předměty na základě stanoveného minimálního počtu kreditů v každé skupině.

    Na Masarykově univerzitě došlo k celouniverzitnímu konsensu na pravidlech pro tvorbu studijních programů, které zpřesňují pravidla vymezená v metodice Národního akreditačního úřadu Doporučené postupy pro přípravu studijních programů. Pravidla pro tvorbu studijních programů byla schválena ve stejnojmenné směrnici MU (Směrnice MU č. 11/2017: Pravidla pro tvorbu studijních programů) a vymezují šest typů studijních plánů a jejich použití a kombinace v jednotlivých typech studijních programů. Jedná se o 

    1. jednooborový studijní plán,
    2. studijní plán se specializací,
    3. hlavní studijní plán (maior),
    4. vedlejší studijní plán (minor),
    5. studium podle dvou hlavních studijních plánů,
    6. plán na dostudování (určen pouze studentům z obdobného studijního oboru, kterému zaniká akreditace).

    Premisou pravidel je, že studijní plány umožňují naplnění cílů studia a dosažení profilu absolventa studijního programu. Výjimkou je pouze vedlejší studijní plán, který slouží jako komplementární doplněk hlavního studijního plánu jiného studijního programu. Student nemůže studovat pouze podle vedlejšího studijního plánu.

  • Praxe

    Praxe není povinnou součástí studijního programu. Nicméně v rámci specializace vývoj počítačových her se praktická stáž u komerční firmy očekává.

  • Cíle kvalifikačních prací

    U diplomové práce se očekává, že student především prokáže schopnost zpracovat větší projekt (například vytvořit užitečný program, formulovat a dokázat netriviální tvrzení) a že dokáže své dílo zasadit do relevatního kontextu aktuálního poznání a prezentovat je formou odborného textu. Práce může být v českém, slovenském nebo anglickém jazyce. Předepsaná struktura práce zahrnuje sekce

    Kopie prohlášení autora školního díla, Prohlášení o autorství, Obsah,

    Vlastní text práce, a referencovanou Literaturu. Minimální očekávaný rozsah práce je 40 normostran, vlastního textu (včetně ilustrací).

  • Návaznost na další studijní programy

    Absolvent studijního programu může (po splnění podmínek přijetí) pokračovat v doktorském studiu na dané fakultě.

  • Další informace

Základní údaje

Typ
magisterský navazující
Profil
akademický
Titul v rigorózním řízení
RNDr.
Titul
Mgr.
Doba studia
2 roky
Vyučovací jazyk
angličtina angličtina
Akreditace do
24. 9. 2028

Fakulta informatiky
Program zajišťuje


Fotogalerie