C 2012

Inquiry-based Science Education Experiments

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Inquiry-based Science Education Experiments

Name in Czech

IBSE experimenty

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Berlin, Inquiry-based Science Education in Europe: Reflections from the PROFILES Project. Bolte, C., Holbrook, J., Rauch, F. (eds.), p. 212-215, 4 pp. PROFILES.1. 2012

Publisher

Freie Universitat Berlin

Other information

Language

English

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00061038

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-00-039403-4

Keywords (in Czech)

experimenty; IBSE; science education

Keywords in English

experiments; IBSE; science education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:47, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

Science experiments play a crucial role in science education. Very important students' activity in all four levels of inquiry-based science education (IBSE) is experimenting. The chapter presents research results of taxonomy of IBSE experiments.

In Czech

Přírodovědné experimenty hrají zásadní roli v přírodovědném vzdělávání. Velmi důležitou žákovskou aktivitou ve všech čtyřech úrovních badatelsky založené přírodovědné výuky je experimentování. Kapitola prezentuje výsledky výzkumu taxonomie IBSE experimentů.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation

Files attached

IBSE_Experiments-MU-Trna_Trnova.pdf
Request the author's version of the file